Кадри на сайта sakarnews.info показват как настилката на участъка се руши, а асфалтът поддава под натиск с ръка, пише в. "Сега".

Настилката е започнала сериозно да се руши в участъка от 77-ия до 80-ия километър, на места е напукана, а на други е пропаднала.
В особено тежко положение са аварийните ленти. От кадрите се вижда, че отделни участъци вече са били закърпени, но ремонтът е стигнал до границата на аварийната лента.

От Агенция "Пътна инфраструктура" потвърдиха, че знаят за проблема. "Изпълнителят "Пътни строежи" Пловдив ще отремонтира участъка за своя сметка. 5-годишната гаранция тече от 1 октомври 2010 г., т.е. фирмата ще е длъжна да отстранява възникнали проблеми без загуби за бюджета до 2015 г.

Участъкът между Харманли и Любимец от 16.66 км бе открит за пръв път на 16 май 2007 г. от ексминистъра на регионалното министерство Асен Гагаузов. Тогава той обяви, че цялата АМ "Марица" ще е готова до края на 2009 г. Това не се случи, а през юли 2009 участъкът бе поетапно затворен за ремонт, след като се оказа, че на магистралата не е бил положен износващ пласт асфалтобетон.

Ремонтът приключи през октомври 2010 г. Тогава Борисов се похвали, че това е първата законова магистрала, а пусканите дотогава от тройната коалиция участъци са били като двулентови пътища.
Освен проблемния участък бе пусната и новоизградена част от пътя от Любимец до Свиленград. Ремонтът и строителството излязоха 36 млн. лв.

От АПИ обещават поредният ремонт на участъка да приключи до 14 дни. По него при първоначалното изграждане на пътя са работили "Пътни Строежи - Пловдив" и свързаната с бизнесмена Васил Божков фирма "Мостстрой". Строителен надзор над обекта е извършвал "Пътинвестинженеринг", а проектант е "Пътпроект".
"Пътпроект" е собственост на "Пътинвестинженеринг".

Междувременно министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев обясни пред bTV, че е пресилено да се говори, че "Марица" се руши, но имало дефекти.
"След 31 г. строителство магистралата бе пусната през 2010 г. Предишното правителство я пусна като четирилентов път, а ние я довършихме с по-широкия габарит като магистрала. Пътната агенция е информирана и това ще е за сметка на изпълнението. Нещата са ясни - има ли дефект, има пет години гаранция и изпълнителят трябва да поправи дефектите", категорично заяви министърът.

Плевнелиев заяви, че до втори август ще започне строителството на всички магистрали, които правителството на ГЕРБ е обещало построи.

Очаква се днес той и Бойко Борисов да направят първа копка на участъка от АМ "Марица" между Димитровград-Харманли, който ще се изгражда от консорциум между свързаната с Божков "Пътностроителнатехника" и австрийската "Пор Бау". Консорциумът предложи рекордно ниска цена от 1.83 млн. евро на км и бе проверявана за дъмпингова оферта, но проверката не откри проблеми, припомня в. "Сега".