По данни на Strategy Analytics, компанията е продала 12,3 милиона телефона от началото на годината, което й отрежда дял от 30,1%, съобщава Mobile Bulgaria. За същото време, Samsung е успял да грабне и 26,5% от канадския пазар с 600 000 продадени броя. Общият пазарен дял за континента е 29,9%, като Samsung остава начело за 7-о поредно тримесечие.

На второ място е LG Electronics със 7,9 милиона телефона и пазарен дял от 18,3%. Следва RIM с 11,8% и 5,1 милиона телефона. На четвърто място е Motorola с 4,7 милиона броя и 10,9% дял, а на пето е Apple със 7,1% и 3,1 милиона продадени телефона.

Междувременно, южнокорейската корпорация Samsung Group обяви, че ще инвестира 23,3 трлн. вона (20,5 млрд. щатски долара) в редица нови сфери на дейност, включително в соларни панели и здравеопазване, предаде ДПА, цитирана от БТА. Инвестициите ще бъдат направени до 2020 година, като средства ще постъпят в редица нови отрасли, сред които презареждаеми елементи за хибридни автомобили, технология за светоизлъчващи диоди и медицинска апаратура. Самсунг се надява да извлече ползи от увеличаването на държавните разходи в тези сектори.

Южнокорейският гигант очаква до 2020 г. оборотът от новите сфери на дейност на компанията да достигне 50 трлн. вона и да бъдат създадени 45 000 работни места, допълва ДПА.