Решението е съобразено със спецификите в учебните заведения, позволява интелигентно организиране на контактите според всеки отделен случай и е лесно за употреба от неспециалисти, поясниха от компанията, цитирани от TechNews.bg.

Звънче представлява уеб-базиран инструмент за разпращане на текстови съобщения до мобилни телефони, оптимизиран за работа в образователни институции. Системата е предназначена да осигури удобна комуникация във връзка със събития, извънредни ситуации, отсъствия, оценки и др. До момента в системата има над 17 000 регистрирани получатели на съобщения и 448 потребители - учители.

"Зачитането на правата на учениците изисква техните индивидуални проблеми да не бъдат обсъждани на общите родителски срещи, а с помощта на "Звънче" по-лесно се уточняваме за разговор с техните родители”, сподели Валентина Велкова, помощник-директор на 32-ро СОУ “Св. Климент Охридски”, София. С решението работят директорите и всички класни ръководители, които могат да изпращат текстови съобщения до 1850-те ученици на 32-ро училище и техните родители.

Педагозите уведомяват за натрупани неизвинени отсъствия, проблеми с поведението на учениците, важни събития и извънредни ситуации. Контактите в системата са организирани съобразно спецификите на работата в училището и съобщенията могат да бъдат изпращани както до групи получатели, така и до конкретен ученик или родител.

“В края на миналата година имаше случаи на заплахи за поставена бомба и чрез приложението изпратихме съобщения до всички ученици, че занятията ще бъдат отменени. Когато някой от учителите отсъства също използваме Звънче, за да уведомяваме класа за промени в програмата”, разказа Валентина Велкова.