Размерът на екрана и близък до размерите на страница от списание - (с диагонал 25 сантиметра), предаде БТА.

Опашките пред магазините започнаха да се оформят още през нощта, часове преди началото на работното време. Сред най-нетърпеливите има хора, дошли от Кипър, Испания и Аржентина само за да се сдобият с iPad, който ще се появи на пазара извън САЩ след к рая на април.

"Табличката", както веднага бе кръстено новото изделие, всъщност представлява плосък екран, чрез който командите се въвеждат докосване с пръсти, а не с клавиатура или мишка.

Прогнозите за обема на продажбите само през дебютната седмица са за поне 300 000 продадени бройки. До край на годината се очаква да бъдат продадени над 7 милиона броя от новия продукт.

Първите iPad могат да се свързват към интернет само чрез безжична връзка и струват по 499 долара. До края на месеца ще се появи и вариантът на iPad с възможност за връзка с интернет през мобилни телефонни мрежи от трето поколение, като цената ще бъде до 829 долара.

Според "Епъл" iPad е естественото свързващо звено между мощните съвременни настолни и преносими персонални компютри и смартфоните. За издателите iPad създава възможност да започнат да събират такси за съдържанието, качено от тях в интернет, когато то е форматирано според смятаните за уникални възможности на новия тип миникомпютър.

iPad е съвместим с хилядите приложения, разработени за iPhone. "Епъл" се надява, че iPad ще промени навиците на потребителите така, както iPhone промени навиците на хората, свикнали с мобилните връзки след появата си през 2007 г. Компютърният гуру Уолт Мосбърг от "Уол стрийт джърнъл" писа, че "iPad има потенциала фундаментално да промени навиците при използване на компютър и да се превърне в конкурент на преносимите компютри".

"Някои специалисти предполагат, че iPad ще се превърне в идеалния компютър за технофобите, възрастните и младежите - и са абсолютно прави", писа Дейвид Поуг от "Ню Йорк таймс". Според Поуг iPad не е за техничари, въпреки "невъобразимо бързия си браузър", тъй като не поддържа извършването на няколко операции едновременно. Освен това iPad няма камера и не може да отваря страници, в които се използва "Flash" софтуер на компанията "Адоуб" /"Adobe"/.

До края на годината сходни изделия се очаква да бъдат пуснати на пазара и от конкурентите на "Епъл" "Хюлет-Пакард" /"Hewlett-Packard"/ и "Дел" /"Dell"/.