DarikNews
Учените изобретиха и хартиени батерии
Батерии, направени от хартия, могат да се окажат бъдещето на "складираната енергия", предаде Дарик нюз.
При този подход, учените разчита на използването на въглеродни нанотръби - дребни цилиндри от въглерод, които съдържат електрически заряд. Малки батерии, които залагат на подобна технология вече са били демонстрирани, но използването на хартия дава възможност за създаване на по-големи устройства на по-ниска цена.
Поради структурата си от милиони дребни, взаимносвързани влакна, хартията е добър кандидат за задържане на нанотръбите, като осигурява рамка, около която да се създадат устройствата. Освен това тя е издръжлива механично и може да бъде свивана и огъвана повече от металните и пластмасови конструкции, които се разработват в момента.
Екипът на университета в Станфорд е боядисал обикновена хартия с "мастило“ от въглеродни нанотръби. След това тя е била покрита със съдържащи литий разтвори и електролит, който осигурява химичната реакция, създаваща електрическия поток, а хартията събира потока от реакцията. Използването на хартия по този начин може да намали теглото на батериите с до 20%.
Новите батерии са способни и да освободят бързо складираната енергия, което е важно за машини, нуждаещи се от бързи изблици на енергия, като електроавтомобилите. В момента екипът експериментира и с други повърхности, включително стени и платове.
Поради структурата си от милиони дребни, взаимносвързани влакна, хартията е добър кандидат за задържане на нанотръбите, като осигурява рамка, около която да се създадат устройствата. Освен това тя е издръжлива механично и може да бъде свивана и огъвана повече от металните и пластмасови конструкции, които се разработват в момента.
Екипът на университета в Станфорд е боядисал обикновена хартия с "мастило“ от въглеродни нанотръби. След това тя е била покрита със съдържащи литий разтвори и електролит, който осигурява химичната реакция, създаваща електрическия поток, а хартията събира потока от реакцията. Използването на хартия по този начин може да намали теглото на батериите с до 20%.
Новите батерии са способни и да освободят бързо складираната енергия, което е важно за машини, нуждаещи се от бързи изблици на енергия, като електроавтомобилите. В момента екипът експериментира и с други повърхности, включително стени и платове.