Технологичната инфраструктура ще позволи пътуването в градския транспорт да се таксува на база изминато разстояние или изминало време. В момента, в който се качим и закупим билет в автобус, със същия билет ще можем да ползваме метрото, трамвая или тролейбуса, обясни пред "Фокус" Петров.

Билетът може да бъде на различен носител - на телефон, на дебитна или кредитна карта, добави той.

В крайна сметка се достига по-справедливо таксуване, смята Христиан Петров.

Директорът на ЦГМ каза, че в предвидените за изграждането на тикет системата до 88 млн. лв. е включена и поддръжката ѝ за десет години напред.

Новата система трябва да заработи до 2019 година, а изпълнителят ѝ ще бъде избран в следващите 2 месеца.

При обявяването на поръчката за тикет системата стана ясно, че видео-наблюдение ще гарантира по-голяма сигурност и ще следи за редовността на пътниците и поведението на контрольорите.

Системата предвижда 15 000 устройства да бъдат монтирани в над 1350 превозни средства от градския транспорт и да бъдат интегрирани със съществуващи системи на столична община и на транспортните дружества.