При по-старите концесионни договори няма ограничение на максималната цена за чадър и шезлонг - така коментира началникът на отдел "Контрол на концесионната дейност" към Министерство на туризма Василка Цанева касовата бележка за 70 лв. за сянка на плаж "Каваци", която предизвика възмущение в социалните мрежи.

Тя допълни, че непрекъснато се правят проверки на концесионерите на българските плажове.

"Проверките са много строги, от 1 юни до 1 юли минаха първите проверки и всички цени са отразени на интерактивната карта на Министерство на туризма. Пазарът определя цените. Има разнообразие от плажове - някои са с нови договори, други са със стари", посочи Цанева пред bTV тази сутрин.

Тя допълни, че инспекторите следят стриктно на плажовете да са със 50% свободна зона за разполагане на плажни принадлежности.

По думите на Константин Занев от Институт за анализи и оценки в туризма цените за чадър и шезлонг не са нормални.

"Виждаме как българина има едни очаквания за лоялност към Гърция, а не към България. Защото там знае какво ще получи за парите си и какво качество ще получи. В България никога не знае какви нови промени ще има. Започваме да губим българския турист", коментира Занев.

Представителят на Министерство на туризма заяви, че има и по-евтини цени за чадър и шезлонг, като даде пример с плажа "Бургас-Север", където цента 1,20 лв., а на "Поморие-Централен" - 3,60 лв.

"Когато се прави сравнение е редно то да се прави между големите курорти в Гърция и България, между малките населени места в Гърция и у нас", каза Цанева.

Експертът допълни, че и у нас вече се въвежда практиката да не се плаща за чадър и шезлонг, а де се консумира храна и напитки към определено заведение, което предлага сянка. Константин Занев посочи, че е необходима устойчива концепция за развитие на туризма и адекватни цени.

"Всичко е свързано - заведения, плажове. Ние разчитаме от 10 юли до 15 август да направим целия си летен сезон. Всички разчитат да изкарат много пари. В Гърция обаче има един дълъг сезон, който е свързан с добро промотиране и маркетинг. Нашият туризъм беше на автопилот", посочи Занев.