Представители на полицията, Окръжна и Районна прокуратура и неправителствени организации се събраха на кръгла маса в Областната дирекция на МВР в Пловдив, за да обсъдят как да се намалят рисковете от от пътнотранспортни произшествия в града. Едно от исканията е да се намали скоростта по ключови булеварди. 

"Ще бъде сформирана работна група за обследване на рисковите места по пътищата в област Пловдив. Експертите ще предложат инженерни подобрения за премахване на риска от пътнотранспортни произшествия", съобщи директорът на Областната дирекция на МВР в Пловдив старши комисар Георги Чергов. 

На форума, на който експертите обсъдиха мерки за подобряване на пътнотранспортната обстановка на територията на областта, е решено да се отправят предложения и искания към община Пловдив и Агенция "Пътна инфраструктура" за изграждане на инженерни съоръжения на всички главни булеварди на територията на града, които да способстват за намаляване на скоростта.

Експертите предлагат също така разширение на видеонаблюдението в града и монтирането на камери, измерващи скоростта.

Старши комисар Георги Чергов уточни, че има няколко проекта за разширяване на видеонаблюдението, които са различен етап на развитие. Работи се и за това все повече граждани да могат да сигнализират за заснети от тях нарушения на други участници в движението през интернет платформа и на базата на тези материали да се налагат санкции на извършителите, каза директорът на ОД на МВР Пловдив, цитиран от БТА. 

"Такава платформа има разработена и функционира от осем месеца", съобщи д-р Кирил Драганов, член на Управителния съвет на Европейски център за транспортни политики (ЕЦТП). Тази платформа е разработена от сдружението и чрез натискането на бутон "подай сигнал" гражданите могат да подадат сигнал и да изпращат снимков материал, в който се обосновава нарушението, след което ЕЦТП по разработена методология изпращат тези сигналите до компетентните органи.

Той уточни, че платформата дава много добри показатели, до момента са подадени над 300 сигнала, за Пловдив са 26, а като резултат има почти 100 процента подадени сигнали към институциите, наложени са глоби, санкции и дори фишове, като повечето нарушения са за неспазване на дистанция, превишена скорост и неспазване на пътни знаци.

Христо Радков от Българско обединение на шофьорите съобщи, че за миналата година шофьорите са заплатили над 90 процента от наложените санкции за скорост на стойност общо 115 милиона лева. В същото време ранените са 658 повече, жертвите са с шестима по-малко, а наказателните постановления са с между 54 и 47 процента повече.

От сдружението настояват парите, събрани от глобите, да се използват за подобряване на пътищата в страната.

На 13 май през нощта двама младежи - Теодора Николова на 20 и 21-годишният Кристиян Екмекчиян, загинаха при тежка катастрофа в Пловдив, станала на бул. "Руски", в близост до кръстовището с бул. "6-ти септември". Джип "Рейндж Ровър", който идвал с висока скорост от Централна гара, навлязъл по велоалеята между двете ленти и се блъснал последователно в няколко чинара. След удара колата се разцепила на две - предната част се врязала в едно от дърветата, а задната изхвръкнала на пътното платно. При инцидента тежко пострадаха и двама 22-годишни момче и момиче, пътували на задната седалка. 

Превозното средство е управлявано Екмекчиян, чиято проба не показа наличие на алкохол в кръвта. В процес на изготвяне е друго изследване, което трябва да даде отговор дали в кръвта на шофьора има следи от наркотични вещества, както и автотехническа експертиза - за установяване на причините за произшествието и скоростта на движение на автомобила. Очевидци обаче посочиха, че преди инцидента, джипът е "летял" с висока скорост.