Журито все пак ще откупи идеята. В екипа победител - Архитектоника студио, участва Калин Диков, брат на главния архитект на София Петър Диков, информира в. Сега. В проекта на “Архитектоника“ край гарата върху 80 000 кв. метра ще поникнат два небостъргача - бизнес център и хотел, и многоетажен надземен паркинг за 1000 автомобила. Трите обекта ще бъдат свързани с надземна връзка. Пристигащите пътници ще ползват сегашните подлези, а заминаващите ще стигат до влаковете по стъклени мостове над пероните. Този проект предвижда връзка със супер комплекса на испанската компания Riofisa - с мол върху 80 000 квадрата, 90-метров небостъргач с офиси, хотел и паркинг с 4000 места, който ще расте точно зад пероните на гарата.
Фирма “Никонсулт“, класирана четвърта, също предлага доразвиване на гаровия ансамбъл с две големи сгради - мол на 4 етажа и многоетажна кула с офиси. Класираният на второ място арх. Емил Попов пък набляга на реконструкция на сегашната жп гара. Според него основната зала ще бъде населена с нови обекти, като на втория й етаж ще влязат нови търговски и развлекателни площи върху 3000 квадрата. Този проект би струвал 8 млн. лева, докато най-скъпото решение в конкурса e за 32 милиона.
Проектът, класиран на трето място, предвижда удължаване на подземната връзка и застрояване и покриване на пероните, както и обособяване на търговски сектор в източната част на сградата плюс хотел и изложбен център. Според министъра на транспорта Петър Мутафчиев предстоят преговори с петте участника за избистряне на окончателния проект, който да съчетае най-добрите идеи. Финансирането може да стане с бюджетни пари и евросубсидии чрез създаване на смесено дружество между железниците, общината и частен инвеститор или чрез отдаването на комплекса на концесия, обяснява изданието.