Коментари - Проблеми с матурата по БЕЛ: Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма | Днес.dir.bg

Проблеми с матурата по БЕЛ: Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма

От Министерството на образованието казаха, че гафът се дължал на технически проблем, свързан с настройките на принтерите в различните училища

Обратно в новината

Коментари - Проблеми с матурата по БЕЛ: Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма | Днес.dir.bg

Коментари

И директорите като установят разликата, ше хукнат да изпробват де що има принтер, който правилно да разпечата малоумните файлове на лелките от МОН. Предполагам цветните диаграми на някоя изплискала, фризирана леля не са се разпечатали видимо на черно-белите принтери.

Повечето хора коментират темата и творбата на Смирненски за интерпретативно съчинение само като проблематика. Да, актуални са и има възможност за различни аспекти на разсъждение. Произведението е и много благодатно за коментар на символика, на изразни средства, жанрова специфика, образност, послания... Освен това е нужно да се съобрази структурата на съчинението - текст разсъждение. Трябва да се заяви ясна теза, която да се докаже, да се защити с подходящи размисли и аргументи, извлечени от текста и от други източници, опит. Правопис, пунктуация, смислова цялост и завършеност на изложението...оценката е комплексна. Който е учил или е слушал в часовете на даровити учители, ще пише смислено. И есе не се пише лесно, ако се съблюдават всички изисквания. Това е ясно - в часовете по БЕЛ се упражнява и усвоява. Никой не коментира другите модули. Там има елементарни задачи за изучавани правописни, граматически, пунктуационни, лексикални правила и особености. Литературните въпроси също са лесни, достъпни за учениците, познаващи творбите. Обаче...кой ги измисля вече няколко години онези задачи, които са свързани с диаграми, графики, чертежи за съпоставка с текст, изводи и разсъждения, които нямат нищо общо нито с граматика, нито с литература, нито с развитие на речта, нито с някоя изучавана в часовете по БЕЛ тема от годишните разпределения на учебен материал !? Само е загуба на време от заявените минути за модула. Колко пъти трябва да се прочете непознат дълъг текст и да се търси вярно или невярно твърдение? Какво се проверява с такава задача? Затова пак няма да има отлични оценки на деца, които през годините са доказали отлични знания и умения по предмета. Затова ще продължава търсенето на частни уроци. Не го разбирам това разминаване между програмния материал в училище и някои задачи от изпитния формат.

правилно е заключението на министерството на ПРОСВЕЩЕНИЕТО - принтерите не са настроени в режим 'матури' . Баси министерската простотия!

Личи си, че учЕните не са дръжали матурите...

Винаги има по някакъв проблем на матурите, това е като правило без изключения. Да се чуди човек , кой ги съставя такива задачи. Кому са потребни такива недомислици? Въпроси към текстове за четене с разбиране! Все едно сме в начален етап!!! Тестовете могат да бъдат съставени по друг начин. И от година на година се дават все по- леки задачи на зрелостниците. Нивото пада все повече. След това се чудят във вузовете , какво да правят с такива неподготвени студенти. Забележете не казвам неграмотни, защото те са си точно такива в действителност.

А ще има ли наказани?

Там са свещени крави, не ги пипа никой. виж, ако това е обикновен квестор, ще му разкажат играта и ще го стъпчат жестоко!

Безхаберие и вакуум! Изберете българското!

изкуствен интелект за съставяне на въпросите! Няма да се учудя, ако утре на матурата по български език има въпроси по астрономия (със или без липсващи диаграми).

Коментари - Проблеми с матурата по БЕЛ: Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма | Днес.dir.bg

Проблеми с матурата по БЕЛ: Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма

От Министерството на образованието казаха, че гафът се дължал на технически проблем, свързан с настройките на принтерите в различните училища

Обратно в новината

Коментари - Проблеми с матурата по БЕЛ: Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма | Днес.dir.bg

Коментари

И директорите като установят разликата, ше хукнат да изпробват де що има принтер, който правилно да разпечата малоумните файлове на лелките от МОН. Предполагам цветните диаграми на някоя изплискала, фризирана леля не са се разпечатали видимо на черно-белите принтери.

Повечето хора коментират темата и творбата на Смирненски за интерпретативно съчинение само като проблематика. Да, актуални са и има възможност за различни аспекти на разсъждение. Произведението е и много благодатно за коментар на символика, на изразни средства, жанрова специфика, образност, послания... Освен това е нужно да се съобрази структурата на съчинението - текст разсъждение. Трябва да се заяви ясна теза, която да се докаже, да се защити с подходящи размисли и аргументи, извлечени от текста и от други източници, опит. Правопис, пунктуация, смислова цялост и завършеност на изложението...оценката е комплексна. Който е учил или е слушал в часовете на даровити учители, ще пише смислено. И есе не се пише лесно, ако се съблюдават всички изисквания. Това е ясно - в часовете по БЕЛ се упражнява и усвоява. Никой не коментира другите модули. Там има елементарни задачи за изучавани правописни, граматически, пунктуационни, лексикални правила и особености. Литературните въпроси също са лесни, достъпни за учениците, познаващи творбите. Обаче...кой ги измисля вече няколко години онези задачи, които са свързани с диаграми, графики, чертежи за съпоставка с текст, изводи и разсъждения, които нямат нищо общо нито с граматика, нито с литература, нито с развитие на речта, нито с някоя изучавана в часовете по БЕЛ тема от годишните разпределения на учебен материал !? Само е загуба на време от заявените минути за модула. Колко пъти трябва да се прочете непознат дълъг текст и да се търси вярно или невярно твърдение? Какво се проверява с такава задача? Затова пак няма да има отлични оценки на деца, които през годините са доказали отлични знания и умения по предмета. Затова ще продължава търсенето на частни уроци. Не го разбирам това разминаване между програмния материал в училище и някои задачи от изпитния формат.

правилно е заключението на министерството на ПРОСВЕЩЕНИЕТО - принтерите не са настроени в режим 'матури' . Баси министерската простотия!

Личи си, че учЕните не са дръжали матурите...

Винаги има по някакъв проблем на матурите, това е като правило без изключения. Да се чуди човек , кой ги съставя такива задачи. Кому са потребни такива недомислици? Въпроси към текстове за четене с разбиране! Все едно сме в начален етап!!! Тестовете могат да бъдат съставени по друг начин. И от година на година се дават все по- леки задачи на зрелостниците. Нивото пада все повече. След това се чудят във вузовете , какво да правят с такива неподготвени студенти. Забележете не казвам неграмотни, защото те са си точно такива в действителност.

А ще има ли наказани?

Там са свещени крави, не ги пипа никой. виж, ако това е обикновен квестор, ще му разкажат играта и ще го стъпчат жестоко!

Безхаберие и вакуум! Изберете българското!

изкуствен интелект за съставяне на въпросите! Няма да се учудя, ако утре на матурата по български език има въпроси по астрономия (със или без липсващи диаграми).