298 души загинаха при катастрофата.

Експерти от ЕС съобщиха, че от 1 юли в района, където е паднал самолетът в Източна Украйна, е било въведено ограничение за височината на изпълняваните полети, съобщи БТА.

Вижте снимки >>

Ограничението тогава за минималната безопасна височина е било около 8000 метра. От 14 юли в сила е влязло ограничение за полети под ешелон 320 (близо 10 000 метра). Полет МН17 е летял в ешелон 330 - с 1000 фута (около 300 метра) над ограничителната минимална безопасна височина.

"Малейжа еърлайнс" уточни, че падналият самолет е представил план за полета, в който иска да лети на 35 000 фута (10 668 метра) през украинското въздушно пространство. Но височината се определя от авиодиспечерите, ето защо при навлизането в украинското въздушно пространство те са инструктирали машината да се снижи с 500 метра, тоест до 33 000 фута (10 058 метра).

Компанията съобщи, че самолетът не е имал технически проблеми към момента, в който е бил загубен контактът с него.

Експертите поясниха, че до пълното затваряне на въздушното пространство в Източна Украйна от днес, дневно от там транзитно са прелитали около 150 самолета от началото на кризата. Те отбелязаха, че всяка държава има сама правото и отговорността за затварянето на части или на цялото въздушно пространство над тяхната територия.

Авиокомпаниите пък сами избират маршрутите на изпълняваните от тях полети, съобразно въведените ограничения и на собствена отговорност.

България е сред държавите, над които прелитат транзитно с 15% повече самолети заради промяната на маршрута на полетите в региона след снощната катастрофа над Украйна на полет МН17 на Малайзийските авиолинии. Това съобщи БТА, като се позова на експерти от ЕС, пожелали анонимност.

Москва, Киев и сепаратистите си размениха обвинения за отговорността.

Говорителят на Съвета за национална сигурност и отбрана на Украйна Андрий Лисенко увери, че падналият малайзийски самолет е летял извън зоната на действие на украинските установки за противовъздушна отбрана, предаде ИТАР-ТАСС. По време на трагичния инцидент украински изтребители не са били вдигани във въздуха, подчерта Лисенко на пресконференция в Киев.

По думите му, извършената инвентаризация на украинските зенитно-ракетни комплекси показва, че всички ракети са налични. Той каза още, че Киев не разполага с информация къде се намират черните кутии на самолета.

Вчера вицепремиерът на самопровъзгласилата се Донецка народна република Андрей Пургин съобщи, че издирвателни групи на мястото на трагедията били открили черните кутии.