Коментари - Министър и посланик показаха новите вагони на БДЖ, които поемат към морето (снимки) | Днес.dir.bg

Министър и посланик показаха новите вагони на БДЖ, които поемат към морето (снимки)

Надявам се, че до 2026 г. в България ще има модернизиран транспорт и гражданите ще пътуват само с влакове, каза нейно превъзходителство Мария Планк

Обратно в новината

Коментари - Министър и посланик показаха новите вагони на БДЖ, които поемат към морето (снимки) | Днес.dir.bg

Коментари

Такова излагане и опростачаване не е имало дори и във времената на "развития" социализъм, които някои млади кретени наричат сега комунизъм! Не ние - вие сега живеете в илюзорен комунизъм, който всъщност е най-дебилен капитализъм и се радвате на отпадъците на уж цивилизованите и евроатлатически общества, където полуграмотни бандити ви втълпяват, че сте в рая на света, а родителите ви са живяли като безпросветни роби! Върхът на елементаризма са думите на Н.П. Мария Планк: "Надявам се, че до 2026 г. в България ще има модернизиран транспорт и гражданите ще пътуват само с влакове!" Че ние досега само с волски каруци ли сме пътували или сме гледали на железницата като индианците в Америка?!

Изхвърлените от употреба, са нови за нас...

Тоалетните им са невероятни/като на цивилизовани държави/,но искам да ги видя края на лятото какво ще представляват......................

Твърде тясно, без купета, като добавим и че не се отварят прозорците си е закъсвация.

Тези вагони са малко "Нов ГоУф на старо". А това че 40 годишните Голфове са колекционерска рядкост е просто нюанс.

Все недоволни, а? И пак са по-добри от тошовите купета, аре беги/./

Жалка мафиотска картина! Не можем да си ремонтираме влаковете и взехме отпадъци от криминалните съдружници на ГЕРБ в Германия.И са впрегнали двете продажни телевизии с проституиращата джурналя да им рекламират кражбите.

Супер дизайн. Ретрото е на мода, особено в БГ-то. Хахаха

Спор няма ,че са втора ръка.Прави впечатление ,че тая посланичка май е на антидепресанти.

На тези двойни седалки, София- Бургас.... дупе да ви е яко! Еб..ти лигофрените - министър и посланик!

но чисти, поддържани. Скоро ще ги видим надраскани с графити. Няма ли пазачи във вагонните депа?

Kalin

Вгледай се по внимателно и ще видиш че яко си личи втората ръка

Тотален регрес. Това са вагони за пътнически влакове, не за бързи или експрес.

Ха ха, държавата на клошарите, всичкоп втора, трета, пета употреба от кенефите на запад се изсипва тук - чак пък и посланика на швабите се изтипосал на сниките, каква наглост! дпс и герб ограбват железниците, изочват милиарди от търгове финансирани с европейски средства и после извършват нискокачествена работа! партийната мафия е заграбила държавата и я ограбва! Не нови избори, нов Народен съд е необходим!

Не всичко е втора употреба. Новите патрулки са направо от магазина и са много хубави ... и една струва колкото половин вагон ...

И това ни е много! Щото и това ще опазим.Ще ги видим края налятото.

Навремето нямах айфон и фейсбук ,ама като 16-18 годишен келеш летях редовно до София ,когато ми скимне само с зеления паспорт- кеф ти на мач,кеф ти на купон ! Цена на жп- билет - 7,20лв,цена на авиобилет - 12 лв,ученическа стипендия за отличен успех - 80 лв,като работиш и лятото в производството те ти още 3 средни заплати на родителите ми !! Е кой е живял по цивилизовано в по развита държава -НРБ или ЕС??

сега е 140 лева София Бургас, пак толкова излиза като сметнеш инфлацията и заплатите сега.

Те и заплатите бяа тогава по 200 лева бе гольо.

ѝадръстихме България с боклуците на Германия. Коли втора употребе, вагони втора употреба. И всичко това се прави от задръстеняцитв е българският парламент и българскито правителство. И вагоните и колите са за изхвърляне в германия, което ще им струва много скъпо, защо да не ни ги пробутат. Както казва шопа "изтупзл се е като стар файтон с нов чершаф. Важно е някой да се облажи и да спечели изборите.

Ако ще и с диаманти да ги инкрустират - като се разнесе аромата от клозета - все тая колко е хубав вагона. Българинът не е научен да пази, още по-малко обществени тоалетни. Факт и Ганьо да не си заравя главата пред истината.

Дряново май работи още На 30.12.2021 на територията на “Вагонен завод – Интерком” Ад в гр. Дряново беше направено официалното представяне на прототипът на вагон по проект “Сокол”. На събитието присъстваха представители от различни ведомства, медии и други официални лица. Вагона е изграден изцяло с материали, съобразени с екологичните изисквания. С проекта „Вагонен завод – Интерком“ АД иска не само да създаде най-модерния тип на вагон, който да се движи в България, но и да докаже, че нещо произведено и изработено като проект изцяло в нашата държава може да отговаря на най-съвременните изисквания за качество и комфорт в сектора. Самият вагон ще се изработва с енергия, придобита от алтернативни източници (ще бъде със зелен щемпел за производство). Цената на вагоните е значително по – ниска от предлаганите на пазара, също така срокът за изпълнение е с пъти по – кратък от предложенията на други компании в сектора. С новите вагони БДЖ може да отговори на пазара срещу свободата, която дава ЖП пакет за външните компании превозвачи. Прототипа ще бъде представен и на световното изложение 2022г. „Инотранс“. Освен щанда, на който ще се презентира вагона той ще бъде показан и на релсовия път, заедно с вагоните на всички водещи компании в сектора в света.

фалирал 2023

Фалирали го.

И като ми цъфне една кифла да пуши вайпъри и до там.

Ще пуши, евентуално, само до полуотворен ,,замъглен" (матиран) прозорец в санитарния възел във експресен влак или 3683, или 3684 - инак цялата изминаваща 207 метра\секунда композиция с неотваряща се композиция вероятно поради задействан я датчик я сензор би спряла и нарушаващата здравеопазването/противопожарно правило персона - вън от движещото се по жп релси превозно средство, живи + здрави

Заради тези германски дърти буклуци спряха държавната поръмка и фалираха завода в Дряново, който произвеждаше чисто нови вагони!!!

Да. Баце Еднокнижният тъкмо го беше съживил малко завода и Промяната плюс техният ментор - Радев - го приключиха повторно

Боко как го е "съживил"? И как го е приключил Радев? :))

Съживи го като държавата даде лев за модернизация и после поръчаха десетина вагона. А приключването започна със служебното на Радев, който лансира и Харвардските измамници

Това къде си го прочел, я дай линк, че Бочко усвояваше пари основно за магистралите, да има за жипката? А по повод какво "лансирал" Президента - ето ти изказване лично от Боко Тиквата: "Лидерът на ГЕРБ към Денков: За теб сме г-н Борисов и г-н Пеевски, ние те направихме премиер"

Защо ЕС се гаври така с България? Много се надявам един ден БДЖ и Български пощи да влязат в 21 век, но снимките на тези вагони ме натъжава.

с България, а българските продажни управници.

БДЖ има относително нисък шанс да прокопса и това, че потъва с годините въобще не е случайност. Говорим за пътническия отдел от БДЖ, товарните си просперират перфектно. Въпроса винаги е в алтернативите. Преди 89та БДЖ беше основният превозвач на пътници на дистанции по-големи от 50-100 км. Що беше така? Хората имаха малко коли, колите бяха относително скъпо удоволствие, пътищата бяха още по-смотани от сега. Днес предвид почти никаквите данъци за внос на трошки от Европа, колите са относително евтини (България е с най-ниския процент придобити нови автомобили в Европа, от сделките с автомобили). Данъците свързани с колите са относително ниски, бензина не е ужасно скъп по принцип. Пътищата ... да смотани са все още, но са многократно по-добре от преди. Ако сте се чудили защо последните 10-15 години градовете ни се препълниха с коли вижте горното + градовете ни не са проектирани за толкова много коли. БДЖ трябва да се конкурира с личните автомобили. На този етап не виждам как може да спечели горната битка. Удобството да имаш личен автомобил означава, че БДЖ трябва да предложи не просто добри вагони и 5-10% по ниска цена на билетчето от цената на нафтата, която ми трябва за същото пътуване. За да убедят повечето от нас да се качат на влак трябва цената една ли не да е 1/3 или 1/4 от автомобилната алтернатива. Успех им все пак, масовият транспорт по принцип е за предпочитане от индивидуалния по безброй икономически, екологически и тн. причини. Масовият обществен транспорт е единственото, което доказано успява да се справи със задръстванията.

Когато БДЖ започне да пътува София-Варна за 3 часа - тогава ще има повече клиантела. Между другото не съм много съгл;асен с теб, че товарните превози цъфтят... Според мен изобщо не е така и държавата още през 90те продаде интереса, като позволи частници да имат вагони и да ползват (почти без пари) инфраструктурата на БДЖ - например трагедията в Хитрино. Там ставаше дума за частна фирма, която превозва товари със собствени вагони, вместо това да е ексклузивна работа на БДЖ товарни превози!

Е, цената на "автомобилния превоз" не е само цената на нафтата. Данеби да ползваш само служебни автомобили и не знаш колко скъпо удоволствие е да се поддържа автомобил? Аз много бих искал да мога да пътувам с бързи хубави влакове, но явно няма да е в близките 100 години. Очевидно Европа гледа да ни пробута остарели непотребни за тях неща, но пък го прави с усмивка. Няма по-удобно, бързо и екологично пътуване от това с модерен влак. Почти всеки втори българин се е возил с такъв влак в чужбина, и знае за какво става въпрос.

Така е. За всичко си прав. И всеки, който е пътувал с влак в чужбина би трябвало да знае, че там вагоните са от този вид, без купета и няма много място за багаж. Също е важно да се спомене и цената - например в Германия за разстояние от около 200км - бързият влак започва от 25 евро без запазеното място, което не е 50ст като тук. Ако са разпродадени повечето билети за съответният влак - цената започва да гони 45-50 евро. Така, че плюят БДЖ, но първото което цените на влака в БГ са смешно ниски. Вярно - влаковете хич не ги бива, но въпреки това пак ни возят като за мерси!

Що говориш глупости бе? Кой нормален човек иска да седи в колата вързан с колана и да шофира по 5,6,7 и повече часа, в пек и студ, да трябва да поддържа концентрация, да не говорим колко е по-рисково, вместо да си седи в удобен вагон с тоалетна като ти се допикае, или направо да лежи, ако си е взел спален, да си чете книгата и да гледа пейзажа, или да отскочи до вагон-ресторант да изпие едно кафе да се разтъпчиш, без да ти се налага да търсиш бензиностанция да спреш? В спалните особено като ги вземеш за нощен, си лягаш, спиш като пич, на сутринта се изкъпваш и излизаш свеж, а не като зомби понеже си висял цяла нощ да шофираш в тъмното. Задръстванията по граници или постоянно затворените за ремонт или катастрофа магистрали даже няма да ги споменавам. За капак - излиза пъти по-евтино. Те сигурно в Германия, Норвегия, Франция и Дания са ненормалници, че масово ползват влаковете даже да ходят на работа, нали? Единствената причина да се избягват влаковете в България е, че от 30 години насам им разкаха играта, запалват се в движение, вагоните са стари, закъсненията от порядъка на часове са норма, жп линиите не са реновирани точно от времето на Тато, а причината да потъва е лошо ръководство и крадене, крадене, крадене.

Това май са лустросани вагони за превоз на пътници на малки разстояния ,например да превозват работници от град до завод.Има да си спомняме за вагоните с купета,тези приличат на конюшни, не дай Бог да има един с грип всички ще се разболеят,илиш някой да пусне газ в гащите...А след като няколко пъти се возят в тях римляни вагоните със сигурно ще имат друг вид.А има и едни художници със спрейове....Много пари на вятъра!!!!

се е настанил дълбоко в съзнанието ти. Купета във вагоните не се правят последните 30-40 години. Вагоните на снимката са поне 20 годишни, но все пак мнооого по-добри от сегашните в БГ.

Всичко се прави, стига да има кой да го поръча. Тези за поръчани за други и затова са такива... ние си искаме купета.

"новите модернизирани"...

1. Вагоните нови ли са или "нов внос"? 2. С какво закъснение са ги показали? БДЖ половин час закъснение го броят направо като по разписание.

Жената се радва, че ни продала старите вагони които не могат д ас еползват за нищо друго освен за градска железница, тоя на какво се хили ? Радев да сте го чули да коментира тази огромна издънка едно време всеки ден по няколко пъти коментираше Бойко.... Ние ли сме най загубените в цяла Източа Евроап бяхме най напред и всичко сринахме, другите си запазиха нещата и ги надградиха, нашите деца на партизани и внуци на партизани се оказаха най безродните най без предметните и мнай слабо разбиращи какво е държавност

Радев какво общо има с ЖП вагоните, герберасти? Той ли е министър на транспорта, или те е яд, че пак е направил Боко за смях? Тая работа дето за 12 години герберастия влаковете почнаха да се движат с 50км/ч и да се запалват в движение, сигурно е пак дело на Радев, нали?

нали беше високо морален и чувахме оценката му за всико как не било правилно, въвели ковид мерки не било правилно, строял Бойко магистрала не с е строяло така, железници са правели не било така ... Е Радев докара това настояще имаше около 2 години с негови правителства служебни и нищо не видяхме ей той положи основите на тези простотии, как може да си мъчли за това този е престъпник, некъдърник, аз съм пътувал всеки ден по минимум час в едната посока и час в другата в такъв влак, как ще караш хората д апътуват по 6 часа в тези влакове, точно както Радев насили хората да се ваксинират нищо че го бяха преболедували Ковида, само за да покрие издънките си че бяхме най засганти от ковида от всички държави заради простотията на Радев. Радев е виновен за всичко което става днес той създаде средата в която Американците сложиха юзди на всички в България, иначе хитро им се измъквахме и сега всичко е далавера на дребно без мисъл за България, без шанс за България. Радев и гласувалите за него са виновни

Ха ха ха ха ха, ти нещо май се разстрои бе, посерко! Що да не е високоморален? Като сте чули оценката му, кой ви е виновен, да не би да не е прав, или те е яд точно защото е прав и казва в лицето на Тиквата как стоят нещата? Радев ли "насилил" хората да се ваксинират, като Тиквата затваряше паркове и пътища с полицейски коли и караше хората да носят маски? Радев ли бил "създал средата за американците", абе ти си пълен олигофрен, заклевам се! Яко ти личи, че си избирател на партията на простите! Гербопитеците само като чуете за Президента, почвате да виете от злоба как постоянно ви бие на избори и рейтингът му е на върха, за разлика от тоя на пеевския измекяр Боко Тиквата!

1.Българите да дадат на украйнците - танкове,ракети и БТР! 2.Украйнците дават на нас европейците- жито, руди,нефт! 3.Ние европейците даваме на българите - тротинетки, вагони и коли втора ръка! Окей е ,нали?Казахме сорри,кво повече искате вие ганювците ?

Каквото било, било. За добри железници трябват големи инвестиции. Така че за толкова пари, толкова. Хубаво е да има скоростни влакове, ако се закачим за някоя европейска програма, но е малко вероятно.

Китайски чистак нови да излезат по-ефтино , но нали трябва да се “усвоява“ по европейски .....

Защо по времето на изостаналите Османската империя,Царство България и Народната република всеки дунавски град е имал речна гара с редовен и подържан речен транспорт за гражданите а при велико развитата европейска и България няма дори една керемида останала ?? Къде са 24 областни граждански летища на България с редовни полети по 5 пъти на ден до София,Пловдив и Варна и областните центрове ?Къде е евтиният морски транспоср между Варна и Бургас ? Къде са спалните вагони от Западна за Източна България и обратно от всяка крайна жп.гара?

Питай шефа на Биомет. С подкупи успя да прати на дъното БДЖ и така успя да наложи тировете и автобусите си. Иначе БДЖ щеше да му е евтина конкуренция на бизнеса. Ма той купи на жена си Бугати за $4 000 000 и хич не му дреме за народонаселението в Българи.

Не знам за Биомет.. все пак в южн ю България почти не пътуват, но БДЖ най-първо го съсипа Кремиковци. Комунистическият гений, който пшострои завод за преработка на цветни метали в държава, в която няма цветни метали и всичко идва с кораби до Бургас. И от Бургас БДЖ ежедневно (почти) го извозваше до другият край на България... И Кремиковци никога не е плащал, щото все беше във фалит! С това разсипаха БДЖ Товарни дейности. А, фактически от пътническите превози няма голяма печалба! Защо великият ви комунизъм построи Кремиковци в плодородното софийско поле, затворено от планини, далеч от суровината. Хем натрови земята и въздуха, хем фалира държавната железница.

Тази логика може да я изкара само някой пълен олигофрен.

И какво излиза? Когато западните ни партньори ни натискат да даряваме по линия на евроатлантическото сътрудничество, ние безвъзмездно даряваме военни машини, пари, ядрени реактори на символична цена. Когато пак западните ни партньори искат да се отърват от 15-годишни вагони, вместо да ни ги дарят, то тогава вече ни ги продават, че си и плащаме за "реновиране", за да могат изобщо да бъдат пуснати в обращение.

Тези "нови" вагони белите държави ги изхвърлиха на бунището преди 30 години. Ние от там ли ги взехме?

Мязат ми на на немски вагони от 60-те години, разбира се рециклирани.

влакове, самолети, кораби - всичко по над 50 години

През 70 -те години експрес "Чайка" отиваше от София до Бургас точно за 4 часа. И имаше вагон -ресторант с бели покривки.

Никога "Чайка"-та не е развивала такива скорости....Нещо Ви куцат спомените или математиката

4 часа и 38 минути беше времето. Не спираше никъде.

5 часа и 20 минути... това е "чайка". Иняма как иначе, при положение, че максималната скорост на Шкодата е 120 км/ч

Това с 4те часа до Бургас е пълен виц.

ПИПО

За да бъдем честни 5 часа и 20 мн през Карлово.

леките коли на 15 години били дърти, а вагони на 60 години са почти нови

Навремето по време на лошия соц вагоните и локомотивите си ги произвеждахме сами, вместо да доизносваме остатъците на "западните ни съюзници" (които даже не са дарени, ами си ги платихме точно както подобава на "съюзници"). И имаше експрес, който стигаше от София до Бургас за половин час по-малко, отколкото се хвалят със сегашния влак.

Посмали малко! Повечето ни локомотиви са Шкода и е смешно да се твърди, че са произвеждани в България.

Прав си! Повечето ни локомотиви са "Шкоди", които в завода в Карлово само ги поддържаха, след като идваха чисто новички, вместо "нов внос" 20-годишни остатъци от "партньорите" ни, за които даже си плащаме, въпреки че "парнтньорите" ни много обичат да ни карат ние да даряваме разни неща! Ние тук по време на лошия комунизъм така или иначе нищо не си произвеждахме, та само "повечето" ни локомотиви са "Шкода", ха ха ха! А за това, че тези "Шкоди" взимаха разстоянието до Бургас за по-малко време от сегашните "демократични достижения" си знаех, че няма да го направиш на въпрос :))

Виж сега, да правиш едно нещо за слава не е рентабилно. Ако бяха добри и конкурентноспособни - щяхме ние да продаваме на чехите, а не да купуваме техните. Много неща се произвеждаха през комунизма, но нямаха конкурентноспособност. Завопдите оцеляваха само, защото СИВ гарантираше пласирането на проидукцията. Ако имахме качествено производство на локомотиви още през великият комунизъм щяхме да сме превзели пазара на СИВ и след това авода да продължи да съществува. Обаче, явно стоката не е била с високо качество, а това не е леген, че да не пречи, ако не е много качествен!

А за вътрешно потребление да си ги ползваме, това не се брои, нали? Сега сигурно не произвеждаме нищо, защото "нямаме конкурентноспособност", нали? Като доматите например, които си внасяме от Турция. Това е заради "конкурентноспособност", а не защото ни е съсипано земеделието. Или хладилниците - не защото вече нямаме заводи, ами заради "конкурентноспособност" вече няма български хладилници. Азотните торове, полупроводниците, твърдите дискове, асансьорите - също. Като се наредите балоните с горещ въздух да словоблудствате дървените си философии, почва да вони.

Ами, явно е било некачествено след като дори през комунизма сме купували чешкото, вместо да ползваме нашето. Не знам как да ти го обясня. Разбирам, че си носталгичен по онези времена, но излизането на световният пазар при условията на реална конкуренция през 1990 - показа колко некачествена стока сме произвеждали. Доматите, агнешкото, кашкавала - това беше със супер качество, но, извинявай, локомотиви, коли, мотокари - ами далеч от високото ниво. Защо да се ползват некачествени локомотиви в България? Само защото са български?!?!?

Ти можеш да купуваш от другаде, просто защото ти излиза по-рентабилно, отколкото сам да го произведеш, или защото твоето производство е специализирано в друг тип локомотиви (товарни), но след като ти дадох примера с доматите, не знам как по-елементарно да го обясня, че да успея да ти надскоча функционалната неграмотност. Явно си представяш, че сега купуваме втората ръка вагони на германците, защото тези, които произвеждаме ние в момента, са некачествени.

Никога не сме правили нормални локомотиви. В един момент правеха маневрени дизели но после престанаха и това да правят. Само ремонтирахме.

Няма да коментирам какво ще рече за глупаците "нормални" локомотиви. Факт е, че през лошия комунизъм произвеждахме И локомотиви, а не да разчитаме само на произведените през лошия комунизъм и на каквито ръждавейки са решили да се отърват "западните ни партньори", на такава възраст, която иначе за колите ни обясняват, че били много стари и за смяна, че било неекологично пак на "западните ни партньори". Срещу заплащане, разбира се.

Нямаше ли по стари вагони? Тези вагони не са за този маршрут! Като гледам снимките - все едно филм от 70те години на миналия век ! Г-н министър, в Индия сигурно са по-нови и качествени вагоните! Питайте и някъде другаде, дали нямат боклуци за изхвърляне!

Вагоните са "нов внос"

Шефовете на автомобилните концерни, се возят на марката която произвеждат или продават! Трябва и шефовете на БДЖ, да бъдат служебно задължени, да ползват докато им изтече мандата, само и единствено превоз с БДЖ

Хубаво, ама като се заклатушка Асан с Айшето, дето не са се къпали за тази година, все още. Па ще качат и чавето със зелените неизбърсани сополи и тиде коня у ряката... За 2-3 месеца ще бъдат побългарени, защото освен Асани Ганьо не е научен да пази, а и му е под достойнството. В депата не мият, не перат вагони защото всичкото си гаин не може да работи, те могат само да лежат по гръб и да проверяват по банкоматите дали е преведена помощта.

Мичето Планк кво ли си вика... "ние в Германия преди 50 години имахме по-хубави влакове ама чакай да се усмихвам да не обидя аборигените" 35 години червен посткомунизъм организиран от ДС маскиран като демокрацията води до това ;- )

Факт! По времето на комунизма вагоните си ги произвеждахме сами и влаковете стигаха до Бургас по-бързо, отколкто сега по време на зрялата демокрация го хвалят като достижение! А ти защо си сложил флага на РОССИЯ на челото на американсерска порнозвезда? :))

нито влаковете са стигали по-бързо нито демокрацията е зряла ако въобще имаме истинска демокрация:- )) като потни овце сте се бутали във вагоните и сте си душели косматите мишници докато стигнете опиканото бунгало с хлебарки в Шкорпиловци :- ))) сега поне си имаме коли с климатици и можем да си ходим на море където ни е кеф. даже на другия край на Европа ;- ))))

Напротив, стихгаха по-бързо, и това е факт :)) Но като ти гледам описанията, ми става ясно как никога не си виждал лукса в експресите и белите покривки във вагон-ресторантите, ами всичките ти познания за соца идват точно от демократичния период :)) За колите с климатици не е много сигурно. Европа точно разправя, че не било хубаво да се кара кола, и даже взе да ги забранява по столиците си, ха ха ха! Пък и колите ви с климатици масово са като тези вагони - отпадъците на "западните ни партньори". Ама щом ви допада като сомове да обирате тинята от дъното, живейте си щастливо в нея! Не разбрах за флага на РОССИЯ на челото на американсерката по време на работния й ден :))

естествено че не са стигали по-бързо :-))) просто в момента говори носталгията по времето когато ти е ставала оная работа :- ))) а за колите с климатици е повече от сигурно че са страшен кеф и удобство ;- ))))) колкото до Европа.. тя не е един човек който "разправя", нито по европейските столици има море че да ти забранят да ходиш с кола там. навсякъде по Европа си ходм с колите и е страшен кеф :- ))). Виж в любимата ти пРоссия ако утре скимне на жужето и заповяда на робите си да слязат от колите.. до 2 минути всички са слезли ;- ))). в Европа ще има протести ще се търси консенсус.... не е така просто както в Руслямската Джамахирия :- )))) и да ти кажа и старите западни автомобили са по хубави от москалските .... ама то па забравих че вече няма руски коли ... има китайски с москалска емблема буаехаехаехаех :- )))) даже лимузината която чера Потенцет подари на Прасчо е имитация на Ролс Ройс Фантом с двигател на Порше и Бош буаехаехаехаехаехеахеахаехае ;- ))))

Според теб експрес "Чайка" е измислица и "чувство за носталгия", така ли? Сигурно си вярваш, че и всичките несвързани глупости, които си избълвал, са истина, нали? Абе ти да не ти тоя, за който някакъв от службите тук пише, че е лежал два пъти в психиатрия?

Колко милиарди се погарчиха за това БДЖ? Какво им беше на старите вагони! С купета, отделени, можеше човек да се събуе, да се изпъне а тука какви са тия измислици с тая дървена маса.....4 човека които не се познават ще седнат заедно на 1 маса сред 100 други човека, които се виждат от край до край във вагона? Въобще, никаква мисъл в дизайна на тия ТАЛИГИ. Важното е да са евтини за масово производство а клиента/пътника - ряпа да яде!!

Такива и без това бяха останали много малко.

Ако вас не ви е срам, мен ме е срам! Отново пред очите ми, процъфтява корупцията, за сметка на гражданите! Кой одобри подобно недоразумение?! Кой?! Този кой, да бъде наказан да ползва до живот, това което е купил за нас....

Тези вагони са пътуван ена къси разстояния, до 1 час. Не стават за дълг път: задушно, нняма пространсство за движение, психически не е удачтно дза гледаш с часове непознат човек пред лицето ти.

На старите с купетата гледаш по 3 или 4 човека непознати наведнъж (и ако имаш късмет си между 2ма други непознати)

А колко комисионна прибра Тоя гвоздей , БДЖ продължава ли да е дружество на загуба , защото се краде яко , а сглобката забрани държавни служители да се уличават в корупция !

пуснете пак влака до Атина.

Ама разбира се! 6 часа..... само болен мозък може да смята това за постижение! БДЖ, вие сте срам и позор!

мургавелковците, които така или иначе ще са единствените пътници на това базумие не бързат за никъде! Те не работят, нямат никакви грижи... дали ще стигнат за 2 часа или за 20 - на тях им е все едно..

Ако вземат та го оправят точно това с удоволствие бих пътувала с влак. Примерно за 3 часа бих си платила и 100 лв. Вместо да шофирам. Но 6 часа е кретенско.

Защо все си мисля ,че , имахме цял завод за вагони , ако не се лъжа в гр Дряново . И той ли е на скраб направен от някой "бизнесмен"

Има в Бургас вагонен завод, само че е за товарни талиги.

имаше и май още има в Дряново, завод за пътнически вагони. Това за Бургас също е вярно.

ВМЕСТО ВЛАСТТА ДА СЕ СРАМУВА ОТ ТОВА КОЕТО ПРАВЯТ ЗА НАРОДА А ТЕ СЕ ГОРДЕЯТ ТО ТОВА Е ПОВЕЧЕ ОТ НАГЛОСТ! НЯМА ОПРАВИЯ В ТАЗ ДЪРЖАВА КЪДЕТЕ СЕ КРАДЕ КАТО ЗА ПОСЛЕДНО ПРЕЗ ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ ЗА ЛИЧНИ ОБЛАГИ!

"Влакът, който заминава в 6:15 часа, трябва да пристигне в Бургас в 12:10 часа." Дядо ми, с волската каруца, стигаше по бързо...

За нас са хранителните стоки с по-ниско качество, произведени от по-некачествени продукти или с по-малко количество от дадени продукти. За нас са стоките, машините и вси1ко останало, с по-ниско качество. За нас са тия неща, които другите ще изхвърлят, но ние плащаме за тях. За нас са вагоните следваща употреба, примерно. Но на нас постоянно ни се натяква, че производителността на трудът ни била ниска. Но същите тия, с ниската производителност на труда, след като забягнат зад граница и на секундата трудът им става високопроизводителен... И те така Максиме... Цункай кОрец! Три денЯ пости! И ай, оди си! Ай сега пак ми блокирай и тоз АйПи адрес....

Коментари - Министър и посланик показаха новите вагони на БДЖ, които поемат към морето (снимки) | Днес.dir.bg

Министър и посланик показаха новите вагони на БДЖ, които поемат към морето (снимки)

Надявам се, че до 2026 г. в България ще има модернизиран транспорт и гражданите ще пътуват само с влакове, каза нейно превъзходителство Мария Планк

Обратно в новината

Коментари - Министър и посланик показаха новите вагони на БДЖ, които поемат към морето (снимки) | Днес.dir.bg

Коментари

Такова излагане и опростачаване не е имало дори и във времената на "развития" социализъм, които някои млади кретени наричат сега комунизъм! Не ние - вие сега живеете в илюзорен комунизъм, който всъщност е най-дебилен капитализъм и се радвате на отпадъците на уж цивилизованите и евроатлатически общества, където полуграмотни бандити ви втълпяват, че сте в рая на света, а родителите ви са живяли като безпросветни роби! Върхът на елементаризма са думите на Н.П. Мария Планк: "Надявам се, че до 2026 г. в България ще има модернизиран транспорт и гражданите ще пътуват само с влакове!" Че ние досега само с волски каруци ли сме пътували или сме гледали на железницата като индианците в Америка?!

Изхвърлените от употреба, са нови за нас...

Тоалетните им са невероятни/като на цивилизовани държави/,но искам да ги видя края на лятото какво ще представляват......................

Твърде тясно, без купета, като добавим и че не се отварят прозорците си е закъсвация.

Тези вагони са малко "Нов ГоУф на старо". А това че 40 годишните Голфове са колекционерска рядкост е просто нюанс.

Все недоволни, а? И пак са по-добри от тошовите купета, аре беги/./

Жалка мафиотска картина! Не можем да си ремонтираме влаковете и взехме отпадъци от криминалните съдружници на ГЕРБ в Германия.И са впрегнали двете продажни телевизии с проституиращата джурналя да им рекламират кражбите.

Супер дизайн. Ретрото е на мода, особено в БГ-то. Хахаха

Спор няма ,че са втора ръка.Прави впечатление ,че тая посланичка май е на антидепресанти.

На тези двойни седалки, София- Бургас.... дупе да ви е яко! Еб..ти лигофрените - министър и посланик!

но чисти, поддържани. Скоро ще ги видим надраскани с графити. Няма ли пазачи във вагонните депа?

Kalin

Вгледай се по внимателно и ще видиш че яко си личи втората ръка

Тотален регрес. Това са вагони за пътнически влакове, не за бързи или експрес.

Ха ха, държавата на клошарите, всичкоп втора, трета, пета употреба от кенефите на запад се изсипва тук - чак пък и посланика на швабите се изтипосал на сниките, каква наглост! дпс и герб ограбват железниците, изочват милиарди от търгове финансирани с европейски средства и после извършват нискокачествена работа! партийната мафия е заграбила държавата и я ограбва! Не нови избори, нов Народен съд е необходим!

Не всичко е втора употреба. Новите патрулки са направо от магазина и са много хубави ... и една струва колкото половин вагон ...

И това ни е много! Щото и това ще опазим.Ще ги видим края налятото.

Навремето нямах айфон и фейсбук ,ама като 16-18 годишен келеш летях редовно до София ,когато ми скимне само с зеления паспорт- кеф ти на мач,кеф ти на купон ! Цена на жп- билет - 7,20лв,цена на авиобилет - 12 лв,ученическа стипендия за отличен успех - 80 лв,като работиш и лятото в производството те ти още 3 средни заплати на родителите ми !! Е кой е живял по цивилизовано в по развита държава -НРБ или ЕС??

сега е 140 лева София Бургас, пак толкова излиза като сметнеш инфлацията и заплатите сега.

Те и заплатите бяа тогава по 200 лева бе гольо.

ѝадръстихме България с боклуците на Германия. Коли втора употребе, вагони втора употреба. И всичко това се прави от задръстеняцитв е българският парламент и българскито правителство. И вагоните и колите са за изхвърляне в германия, което ще им струва много скъпо, защо да не ни ги пробутат. Както казва шопа "изтупзл се е като стар файтон с нов чершаф. Важно е някой да се облажи и да спечели изборите.

Ако ще и с диаманти да ги инкрустират - като се разнесе аромата от клозета - все тая колко е хубав вагона. Българинът не е научен да пази, още по-малко обществени тоалетни. Факт и Ганьо да не си заравя главата пред истината.

Дряново май работи още На 30.12.2021 на територията на “Вагонен завод – Интерком” Ад в гр. Дряново беше направено официалното представяне на прототипът на вагон по проект “Сокол”. На събитието присъстваха представители от различни ведомства, медии и други официални лица. Вагона е изграден изцяло с материали, съобразени с екологичните изисквания. С проекта „Вагонен завод – Интерком“ АД иска не само да създаде най-модерния тип на вагон, който да се движи в България, но и да докаже, че нещо произведено и изработено като проект изцяло в нашата държава може да отговаря на най-съвременните изисквания за качество и комфорт в сектора. Самият вагон ще се изработва с енергия, придобита от алтернативни източници (ще бъде със зелен щемпел за производство). Цената на вагоните е значително по – ниска от предлаганите на пазара, също така срокът за изпълнение е с пъти по – кратък от предложенията на други компании в сектора. С новите вагони БДЖ може да отговори на пазара срещу свободата, която дава ЖП пакет за външните компании превозвачи. Прототипа ще бъде представен и на световното изложение 2022г. „Инотранс“. Освен щанда, на който ще се презентира вагона той ще бъде показан и на релсовия път, заедно с вагоните на всички водещи компании в сектора в света.

фалирал 2023

Фалирали го.

И като ми цъфне една кифла да пуши вайпъри и до там.

Ще пуши, евентуално, само до полуотворен ,,замъглен" (матиран) прозорец в санитарния възел във експресен влак или 3683, или 3684 - инак цялата изминаваща 207 метра\секунда композиция с неотваряща се композиция вероятно поради задействан я датчик я сензор би спряла и нарушаващата здравеопазването/противопожарно правило персона - вън от движещото се по жп релси превозно средство, живи + здрави

Заради тези германски дърти буклуци спряха държавната поръмка и фалираха завода в Дряново, който произвеждаше чисто нови вагони!!!

Да. Баце Еднокнижният тъкмо го беше съживил малко завода и Промяната плюс техният ментор - Радев - го приключиха повторно

Боко как го е "съживил"? И как го е приключил Радев? :))

Съживи го като държавата даде лев за модернизация и после поръчаха десетина вагона. А приключването започна със служебното на Радев, който лансира и Харвардските измамници

Това къде си го прочел, я дай линк, че Бочко усвояваше пари основно за магистралите, да има за жипката? А по повод какво "лансирал" Президента - ето ти изказване лично от Боко Тиквата: "Лидерът на ГЕРБ към Денков: За теб сме г-н Борисов и г-н Пеевски, ние те направихме премиер"

Защо ЕС се гаври така с България? Много се надявам един ден БДЖ и Български пощи да влязат в 21 век, но снимките на тези вагони ме натъжава.

с България, а българските продажни управници.

БДЖ има относително нисък шанс да прокопса и това, че потъва с годините въобще не е случайност. Говорим за пътническия отдел от БДЖ, товарните си просперират перфектно. Въпроса винаги е в алтернативите. Преди 89та БДЖ беше основният превозвач на пътници на дистанции по-големи от 50-100 км. Що беше така? Хората имаха малко коли, колите бяха относително скъпо удоволствие, пътищата бяха още по-смотани от сега. Днес предвид почти никаквите данъци за внос на трошки от Европа, колите са относително евтини (България е с най-ниския процент придобити нови автомобили в Европа, от сделките с автомобили). Данъците свързани с колите са относително ниски, бензина не е ужасно скъп по принцип. Пътищата ... да смотани са все още, но са многократно по-добре от преди. Ако сте се чудили защо последните 10-15 години градовете ни се препълниха с коли вижте горното + градовете ни не са проектирани за толкова много коли. БДЖ трябва да се конкурира с личните автомобили. На този етап не виждам как може да спечели горната битка. Удобството да имаш личен автомобил означава, че БДЖ трябва да предложи не просто добри вагони и 5-10% по ниска цена на билетчето от цената на нафтата, която ми трябва за същото пътуване. За да убедят повечето от нас да се качат на влак трябва цената една ли не да е 1/3 или 1/4 от автомобилната алтернатива. Успех им все пак, масовият транспорт по принцип е за предпочитане от индивидуалния по безброй икономически, екологически и тн. причини. Масовият обществен транспорт е единственото, което доказано успява да се справи със задръстванията.

Когато БДЖ започне да пътува София-Варна за 3 часа - тогава ще има повече клиантела. Между другото не съм много съгл;асен с теб, че товарните превози цъфтят... Според мен изобщо не е така и държавата още през 90те продаде интереса, като позволи частници да имат вагони и да ползват (почти без пари) инфраструктурата на БДЖ - например трагедията в Хитрино. Там ставаше дума за частна фирма, която превозва товари със собствени вагони, вместо това да е ексклузивна работа на БДЖ товарни превози!

Е, цената на "автомобилния превоз" не е само цената на нафтата. Данеби да ползваш само служебни автомобили и не знаш колко скъпо удоволствие е да се поддържа автомобил? Аз много бих искал да мога да пътувам с бързи хубави влакове, но явно няма да е в близките 100 години. Очевидно Европа гледа да ни пробута остарели непотребни за тях неща, но пък го прави с усмивка. Няма по-удобно, бързо и екологично пътуване от това с модерен влак. Почти всеки втори българин се е возил с такъв влак в чужбина, и знае за какво става въпрос.

Така е. За всичко си прав. И всеки, който е пътувал с влак в чужбина би трябвало да знае, че там вагоните са от този вид, без купета и няма много място за багаж. Също е важно да се спомене и цената - например в Германия за разстояние от около 200км - бързият влак започва от 25 евро без запазеното място, което не е 50ст като тук. Ако са разпродадени повечето билети за съответният влак - цената започва да гони 45-50 евро. Така, че плюят БДЖ, но първото което цените на влака в БГ са смешно ниски. Вярно - влаковете хич не ги бива, но въпреки това пак ни возят като за мерси!

Що говориш глупости бе? Кой нормален човек иска да седи в колата вързан с колана и да шофира по 5,6,7 и повече часа, в пек и студ, да трябва да поддържа концентрация, да не говорим колко е по-рисково, вместо да си седи в удобен вагон с тоалетна като ти се допикае, или направо да лежи, ако си е взел спален, да си чете книгата и да гледа пейзажа, или да отскочи до вагон-ресторант да изпие едно кафе да се разтъпчиш, без да ти се налага да търсиш бензиностанция да спреш? В спалните особено като ги вземеш за нощен, си лягаш, спиш като пич, на сутринта се изкъпваш и излизаш свеж, а не като зомби понеже си висял цяла нощ да шофираш в тъмното. Задръстванията по граници или постоянно затворените за ремонт или катастрофа магистрали даже няма да ги споменавам. За капак - излиза пъти по-евтино. Те сигурно в Германия, Норвегия, Франция и Дания са ненормалници, че масово ползват влаковете даже да ходят на работа, нали? Единствената причина да се избягват влаковете в България е, че от 30 години насам им разкаха играта, запалват се в движение, вагоните са стари, закъсненията от порядъка на часове са норма, жп линиите не са реновирани точно от времето на Тато, а причината да потъва е лошо ръководство и крадене, крадене, крадене.

Това май са лустросани вагони за превоз на пътници на малки разстояния ,например да превозват работници от град до завод.Има да си спомняме за вагоните с купета,тези приличат на конюшни, не дай Бог да има един с грип всички ще се разболеят,илиш някой да пусне газ в гащите...А след като няколко пъти се возят в тях римляни вагоните със сигурно ще имат друг вид.А има и едни художници със спрейове....Много пари на вятъра!!!!

се е настанил дълбоко в съзнанието ти. Купета във вагоните не се правят последните 30-40 години. Вагоните на снимката са поне 20 годишни, но все пак мнооого по-добри от сегашните в БГ.

Всичко се прави, стига да има кой да го поръча. Тези за поръчани за други и затова са такива... ние си искаме купета.

"новите модернизирани"...

1. Вагоните нови ли са или "нов внос"? 2. С какво закъснение са ги показали? БДЖ половин час закъснение го броят направо като по разписание.

Жената се радва, че ни продала старите вагони които не могат д ас еползват за нищо друго освен за градска железница, тоя на какво се хили ? Радев да сте го чули да коментира тази огромна издънка едно време всеки ден по няколко пъти коментираше Бойко.... Ние ли сме най загубените в цяла Източа Евроап бяхме най напред и всичко сринахме, другите си запазиха нещата и ги надградиха, нашите деца на партизани и внуци на партизани се оказаха най безродните най без предметните и мнай слабо разбиращи какво е държавност

Радев какво общо има с ЖП вагоните, герберасти? Той ли е министър на транспорта, или те е яд, че пак е направил Боко за смях? Тая работа дето за 12 години герберастия влаковете почнаха да се движат с 50км/ч и да се запалват в движение, сигурно е пак дело на Радев, нали?

нали беше високо морален и чувахме оценката му за всико как не било правилно, въвели ковид мерки не било правилно, строял Бойко магистрала не с е строяло така, железници са правели не било така ... Е Радев докара това настояще имаше около 2 години с негови правителства служебни и нищо не видяхме ей той положи основите на тези простотии, как може да си мъчли за това този е престъпник, некъдърник, аз съм пътувал всеки ден по минимум час в едната посока и час в другата в такъв влак, как ще караш хората д апътуват по 6 часа в тези влакове, точно както Радев насили хората да се ваксинират нищо че го бяха преболедували Ковида, само за да покрие издънките си че бяхме най засганти от ковида от всички държави заради простотията на Радев. Радев е виновен за всичко което става днес той създаде средата в която Американците сложиха юзди на всички в България, иначе хитро им се измъквахме и сега всичко е далавера на дребно без мисъл за България, без шанс за България. Радев и гласувалите за него са виновни

Ха ха ха ха ха, ти нещо май се разстрои бе, посерко! Що да не е високоморален? Като сте чули оценката му, кой ви е виновен, да не би да не е прав, или те е яд точно защото е прав и казва в лицето на Тиквата как стоят нещата? Радев ли "насилил" хората да се ваксинират, като Тиквата затваряше паркове и пътища с полицейски коли и караше хората да носят маски? Радев ли бил "създал средата за американците", абе ти си пълен олигофрен, заклевам се! Яко ти личи, че си избирател на партията на простите! Гербопитеците само като чуете за Президента, почвате да виете от злоба как постоянно ви бие на избори и рейтингът му е на върха, за разлика от тоя на пеевския измекяр Боко Тиквата!

1.Българите да дадат на украйнците - танкове,ракети и БТР! 2.Украйнците дават на нас европейците- жито, руди,нефт! 3.Ние европейците даваме на българите - тротинетки, вагони и коли втора ръка! Окей е ,нали?Казахме сорри,кво повече искате вие ганювците ?

Каквото било, било. За добри железници трябват големи инвестиции. Така че за толкова пари, толкова. Хубаво е да има скоростни влакове, ако се закачим за някоя европейска програма, но е малко вероятно.

Китайски чистак нови да излезат по-ефтино , но нали трябва да се “усвоява“ по европейски .....

Защо по времето на изостаналите Османската империя,Царство България и Народната република всеки дунавски град е имал речна гара с редовен и подържан речен транспорт за гражданите а при велико развитата европейска и България няма дори една керемида останала ?? Къде са 24 областни граждански летища на България с редовни полети по 5 пъти на ден до София,Пловдив и Варна и областните центрове ?Къде е евтиният морски транспоср между Варна и Бургас ? Къде са спалните вагони от Западна за Източна България и обратно от всяка крайна жп.гара?

Питай шефа на Биомет. С подкупи успя да прати на дъното БДЖ и така успя да наложи тировете и автобусите си. Иначе БДЖ щеше да му е евтина конкуренция на бизнеса. Ма той купи на жена си Бугати за $4 000 000 и хич не му дреме за народонаселението в Българи.

Не знам за Биомет.. все пак в южн ю България почти не пътуват, но БДЖ най-първо го съсипа Кремиковци. Комунистическият гений, който пшострои завод за преработка на цветни метали в държава, в която няма цветни метали и всичко идва с кораби до Бургас. И от Бургас БДЖ ежедневно (почти) го извозваше до другият край на България... И Кремиковци никога не е плащал, щото все беше във фалит! С това разсипаха БДЖ Товарни дейности. А, фактически от пътническите превози няма голяма печалба! Защо великият ви комунизъм построи Кремиковци в плодородното софийско поле, затворено от планини, далеч от суровината. Хем натрови земята и въздуха, хем фалира държавната железница.

Тази логика може да я изкара само някой пълен олигофрен.

И какво излиза? Когато западните ни партньори ни натискат да даряваме по линия на евроатлантическото сътрудничество, ние безвъзмездно даряваме военни машини, пари, ядрени реактори на символична цена. Когато пак западните ни партньори искат да се отърват от 15-годишни вагони, вместо да ни ги дарят, то тогава вече ни ги продават, че си и плащаме за "реновиране", за да могат изобщо да бъдат пуснати в обращение.

Тези "нови" вагони белите държави ги изхвърлиха на бунището преди 30 години. Ние от там ли ги взехме?

Мязат ми на на немски вагони от 60-те години, разбира се рециклирани.

влакове, самолети, кораби - всичко по над 50 години

През 70 -те години експрес "Чайка" отиваше от София до Бургас точно за 4 часа. И имаше вагон -ресторант с бели покривки.

Никога "Чайка"-та не е развивала такива скорости....Нещо Ви куцат спомените или математиката

4 часа и 38 минути беше времето. Не спираше никъде.

5 часа и 20 минути... това е "чайка". Иняма как иначе, при положение, че максималната скорост на Шкодата е 120 км/ч

Това с 4те часа до Бургас е пълен виц.

ПИПО

За да бъдем честни 5 часа и 20 мн през Карлово.

леките коли на 15 години били дърти, а вагони на 60 години са почти нови

Навремето по време на лошия соц вагоните и локомотивите си ги произвеждахме сами, вместо да доизносваме остатъците на "западните ни съюзници" (които даже не са дарени, ами си ги платихме точно както подобава на "съюзници"). И имаше експрес, който стигаше от София до Бургас за половин час по-малко, отколкото се хвалят със сегашния влак.

Посмали малко! Повечето ни локомотиви са Шкода и е смешно да се твърди, че са произвеждани в България.

Прав си! Повечето ни локомотиви са "Шкоди", които в завода в Карлово само ги поддържаха, след като идваха чисто новички, вместо "нов внос" 20-годишни остатъци от "партньорите" ни, за които даже си плащаме, въпреки че "парнтньорите" ни много обичат да ни карат ние да даряваме разни неща! Ние тук по време на лошия комунизъм така или иначе нищо не си произвеждахме, та само "повечето" ни локомотиви са "Шкода", ха ха ха! А за това, че тези "Шкоди" взимаха разстоянието до Бургас за по-малко време от сегашните "демократични достижения" си знаех, че няма да го направиш на въпрос :))

Виж сега, да правиш едно нещо за слава не е рентабилно. Ако бяха добри и конкурентноспособни - щяхме ние да продаваме на чехите, а не да купуваме техните. Много неща се произвеждаха през комунизма, но нямаха конкурентноспособност. Завопдите оцеляваха само, защото СИВ гарантираше пласирането на проидукцията. Ако имахме качествено производство на локомотиви още през великият комунизъм щяхме да сме превзели пазара на СИВ и след това авода да продължи да съществува. Обаче, явно стоката не е била с високо качество, а това не е леген, че да не пречи, ако не е много качествен!

А за вътрешно потребление да си ги ползваме, това не се брои, нали? Сега сигурно не произвеждаме нищо, защото "нямаме конкурентноспособност", нали? Като доматите например, които си внасяме от Турция. Това е заради "конкурентноспособност", а не защото ни е съсипано земеделието. Или хладилниците - не защото вече нямаме заводи, ами заради "конкурентноспособност" вече няма български хладилници. Азотните торове, полупроводниците, твърдите дискове, асансьорите - също. Като се наредите балоните с горещ въздух да словоблудствате дървените си философии, почва да вони.

Ами, явно е било некачествено след като дори през комунизма сме купували чешкото, вместо да ползваме нашето. Не знам как да ти го обясня. Разбирам, че си носталгичен по онези времена, но излизането на световният пазар при условията на реална конкуренция през 1990 - показа колко некачествена стока сме произвеждали. Доматите, агнешкото, кашкавала - това беше със супер качество, но, извинявай, локомотиви, коли, мотокари - ами далеч от високото ниво. Защо да се ползват некачествени локомотиви в България? Само защото са български?!?!?