Подобни предупреждения принуждават производителите на тютюневи изделия да рекламират по-скоро антитютюневата кампания на властите, отколкото собствените си марки, отбелязват експерти на ищците, цитирани от ИТАР-ТАСС, предаде БТА.

"Никога преди от производителите на законната продукция в САЩ не се е изисквало да използват собствените си опаковки и реклама за изпращането на емоционални послания на правителството, принуждаващи възрастните потребители да избягват техните стоки", се отбелязва в исковете на компании, внесени във Федералния съд на Вашингтон.

Правителствената агенция по контрола върху качеството на хранителните продукти и лекарствата в САЩ утвърди преди време девет нови предупреждения, които трябва да бъдат отпечатани на горната, предната и задната страна на опаковките.
Предупрежденията трябва да заемат 20% от рекламата и да включват телефон на "горещата линия" на службата по борбата срещу пушенето.
Новите предупрежденията трябва да се появят на опаковките на цигарите от септември 2012 година.

През следващата година Европейската комисия предвижда стандартизирани опаковки за цигари с информация за вредните вещества.
Цигарите ще са в кутии от амбалажна хартия със стряскащи снимки на пораженията върху здравето от тях.
Марката ще е напечатана с дребен шрифт на кутията долу. Над нея ще има едра снимка на поразен от рак бял дроб, изваден току-що от труп.


Преди няколко месеца от здравното ни министерство обявиха, че рекламата на тютюневите изделия ще бъде ограничена, като през 2012 г. ще се забрани производството на играчки, предмети, закуски и лакомства във формата на цигари.
Това е заложено в проекта на Национална програма за ограничаване на тютюнопушенето в България за 2011-2015 г. През 2013 г. пък да се забранят всички форми на пряка и непряка реклама на тютюневите изделия.