Асфалт вместо павета ще има и по бул. „Дондуков” в участъците, в които се движат автомобили. Един от символите на София - жълтите павета, обаче ще остане, защото са част от културното наследство.

По паветата шофьорите намаляват скоростта на движение и това води до забавяне на градския транспорт, аргументира промяната заместник-кметът Любомир Христов. Като се положи асфалт, движението ще е по-бързо и автомобилите ще вдигат по-малко шум.
Трудната поддръжка е втората причина за пенсионирането на паветата. Старите майстори си отиват, а младите нямат умения да ги редят добре, аргументира решението за промяната Христов.

Демонтираните павета ще се събират в таен склад После те ще бъдат използвани при ремонт на малки централни улички в столицата по проект за възстановяване на автентичния им вид, който ще се прави след 2014 г.

Други улични ремонти

Булевардите „Прага”, в участъка от „Скобелев” до „Пенчо Славейков”, и „Дондуков” ще бъдат обновени тази година. Също тази година основен ремонт се подготвя и за „Цариградско шосе” от входа на столицата към центъра.
Обновен ще бъде и бул. „Сливница” от „К. Величков” до бул. „Петър Дертлиев”, заедно с моста на „Захарна фабрика”.
Част от ул. „Опълченска” - от „Сливница” до „Тодор Александров” ще бъде разширена.
Бул. „Копенхаген” в „Дружба” 2 пък трябва да бъде довършен до бул. „Цариградско шосе”. През 2014 г. той ще свързва квартала с „Младост”.

Основен ремонт чака и трамвайното трасе по бул. „България”, по което ще се движат по-бързи трамваи. Ще се строят и трамвайни линии от Семинарията до Дървеница.

Уличните дупки

Любомир Христов е изпратил писма до районните кметове с указания да извършват периодично огледи на улици, по които се движи градският транспорт, и на улици с обществена значимост, съобщи БНР.
Районните кметове трябва да дават сведения за дупките по настилката и местата, където ремонтът е неотложен въпреки зимните условия. Целта е да се осигури безопасност на движението на автомобили и пешеходци, като се извършват периодични ремонти.