София ”пенсионира” паветата

Паважът по някои от столичните булеварди ще бъде сменен с асфалт. Такава ще е съдбата на едрия калдъръм от бул. „Прага” и на каменните блокчета по бул. „Монтевидео”, пише в. "Монитор".

Обратно в новината

Коментари - София ”пенсионира” паветата | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

От една страна е много добре, че в София няма да си къртя окачването на Мерцедеса, от друга обаче е гадно, че някой улици като Прага, които от детството ми са с тези павета, ще се променят до неознаваемост. А за "новите софиянци", които пишат против жълтите павета - ние старите софиянци ви се молим, има магистрала, ходете си от където сте дошли. На нивата няма опасност нито за здравето и костите ви, нито пък е хлъзгаво.

ВИЖТЕ КАКВО, ТАКА НЯМА ДА СТАНЕ. ТРЯБВА ДА СЕ ДЕЙСТВА !! ПАВЕТАТА ТРЯБВА ДА ОСТАНАТ, И СОФИЯ ДА ЗАПАЗИ СВОЯ ОБЛИК, НЕКА ДА НЕ ОБЕЗЛИЧАВАМЕ ГРАДА И ПОЗВОЛЯВАМЕ ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ ШЕПА КРАДЦИ ДА СЕ ПОДИГРАВАТ С КУЛТУРНОТО И ИСТОРИЧЕСКОТО НАСЛЕДСТВО НА СОФИЯ. НЕКА ПО-РАЗТРОПАНИТЕ ТУК ДА ПРЕДЛОЖАТ КАКВО ДА СЕ ПРАВИ - ПОДПИСКА ЛИ ЩЕ Е , ГРАЖДАНСКИ ПРОТЕСТ ЛИ ? ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ЩЕ ГИ ПОДКРЕПИМ !

Г-н Любомир Христов е ресорният зам. кмет "Транспорт и транспортни комуникации". Към него можете да насочите своите коментари относно новите творчески планове на общината за заменяне на паветата с асфалт. Успех !

Жълтите павета са наистина емблема на София - това го знам от една моя приятелка филипинка, която е обиколила света. Въпросът е да се заменят с нови жълти павета. Тези са изтъркани; пързалтя се отвратително и са заплаха за костите и ставите на хората при всеки сняг, дъжд, мъгла и заледяване.

Ясно е защо - паветата могат да се откъртят и да се мятат по политици и полицаи, сериозно метателно оръжие, от тях могат да се строят и барикади, а освен това и разни фирмички трябва да се налапат.

тези павета струват между нас казано луди пари. преди години имаше скандал с изчезнали павета от участък около 200 метра от софийската улица Милин Камък. след този скандал (паветата бяха продадени и изнесени за Германия) инсталацията за измиване на настилки от скална маса на гара Искър беше закрита. явно пак някой се е сетил че това са пари за крадене и разчита на късата памет у българина... ако трябва лично ще подам сигнал в прокуратурата...

Какво ти културно наследство?! Жълтите павета са едно от най-опасните места и за колите, и за пешеходците, особено в зимни условия!!! Кое е по-важно безопасността на хората или културата?! Като са им толкова скъпи, да си ги сложат в музей...

не ходете по тях като не ви е удобно

от тайния склад ще заминат за вилите на кметски и общински съветници и на други крадци

Браво! И паветата откраднете и изнесете! Най-голямото паве, за наследника от БКП!!! А, след всички ленти - нови "шменти капели" !

А на теб пък за какво са ти потрябвали? Това са просто едни камънаци, а знаеш ли колко пътни инциденти са предизвикали и колко женски токчета са съсипали? ТРАБВА да бъдат премахнати от абсолютно всички улици!

Жълтите павета в момента са по сравнително слабо натоварени улици и имат историческа стойност и затова не е лошо да останат. Но по натоварени булеварди като Княз Борис , Прага, Дондуков нямат място и следва да се заменят поетапно с асфалт.

Aми нали тряба да намерят обект за да може бат Бойко да резне лентичката.

"Демонтираните павета ще се събират в таен склад" - всички които носят паветата ша бъдат изтребвани ;-) Как си личи "държавническата" мисъл, вече е измислено и кои ще облажи от паветата. Склада от таен ще се превърне в неизвестен и битти.

А ще осигурят ли охрана докато махат паветата? Паветата наистина са скъпи. 4-5 лв на брой е цената, доколкото си спомням.

и до тук опряха... от павета няма как да се краде... докато х'асфалта е златна кокошка.... Нали затова си имам х'асфалт Паша.

Най-смешното е, че ако статията беше "Махат асфалта и слагат павета" сега щеше да има точно същият брой недоволни мрънкачи ;)

Живея Лозенец на еднопосочна павирана уличка и мога да кажа, че НИКОГА на нея не е имало дупки в сравнение със съседните, които всяка пролет зейват и "наши" фирми усвояват пари за ремонти.

Ванка, уличките в Лозенец са от 2-та Св. война и са с бетонна основа за паветата - затова не са мръднали. Освен това по малките улички има малко трафик и то предимно на коли - това също спомага за запазването на настилката.

Колега, не си живял явно на улица с паваж! отраснал съм в квартал, където освен с бетонни настилики имаше и улици с класически паваж /разбирай квартала зад Народната библиотека "Св. Кирил и Методий"/. улиците с паваж, под паветата имат освен добре отъпкана пръст слой пясък с който се нивелират едно спрямо друго. тези с бетона по нищо не отстъпват на асфалтираните, но с по-некачествени от добре положения паваж!

При бетонна основа и сравнително слабо натоварване паветата наистина са много трайни, но при по-големи натоварвания особено тежки камиони се разместват, трошат и напукват и изискват пренареждане и смяна на силно повредените елементи. При такива случаи асфалтът е за предпочитане - лесно се коригира профила с фреза и се полага нов без скъп квалифициран ръчен труд.

Големи гадове, ейййй... Не се награбиха... не се наядоха...Смешници кухи...:(((

Добро е решението за асфалтиране на булевардите с гранитните павета, но е смешен един от доводите-да се намаляла скоростта! Та нали какви ли не инициативи се съчиняват и въвеждат тъкмо за намаляване на градската скорост!

боко асвалта пак ще се дуе като фитка

София без Паветата в Центъра е , като Париж без Айфеловата Кула , Лондон без Кулата на Биг Бен , без Атина без Акропола .... ! Искат да я скопят,...Обезличат ! Асфалта е най-Евтината и Неприродосъобразна,и Грозна настилка !! За Централна градска част на Столица,Европейска, пред Парламент и Музей ... ..това е НЕ НЕ НЕ НЕ ! В България не знам,но в Западна Европа ,1 Кв. Метър Павета,Струва към 150 Лева ! Заедно с Далаверата по Ненужното Асфалтиране на Центъра, ще се случи и тиха Кражба на Жълтите Павета за 10-20 Милиона лева ! Честито !

150 лева за квадрат павета?! Пълна и абсолютна измишльотина!

Просто сега красивите жълти павета ще красят луксозните алеи на издигнатите дворци. Много ми е любопитно къде ще отидат.

Жълтите павета са историческо наследство и никога не е ставало въпрос за подмяната им - прочетете пак статията - то си е написано ясно и точно.

А бул. "цар Борис III? той трябва да се асфалтира и пешходните сфетофари да се направят надлези а всички пресичащи го улицикръстовища на 2 нива. Така Борис ще е писта като се засилиш от Руски паметник та чак в Перник ще спреш :)

Най лесно се крадат пари по този начин, като се преправят улиците - да се махнат паветата, да се сложи асфалт некачествено, за да се отворят дупки през зимата и да след това отново да се кърпят и да се прибират парици в нечий джоб , а ние глупаците нали плащаме данъци.

Истината е че паветата са скъпи а извън България още по-скъпи:) Колкото и некомпетентни и прости хора да пишат безмислици истината е че некой ше се нагуши с малко милиони за сметка на наивното общество :)

Лошо няма, само дано асфалтирането да се окаже достатъчно надеждно, здраво колкото ми се виждат паветата!

Предлагам на почитателите на паветата да предложат метод за автоматизация и механизация на нареждането им, така че да не е нужен квалифициран ръчен труд. Само така могат да бъдат по-изгодни от асфалта. На Запад са правени експерименти с приставки монтирани върху стрелата на колесен багер, но не работят добре.

Aбе, юнаци, след 23 години крадене почти нищо не остана.Просто дойде време на паветата!

Че кога навършиха 65 години?

управниците не са прости, ние сме прости че им тарпим далаверите. в цяла цивилизована европа, която имитираме, паветата и павая си стоят в центр. част и старите градски райони от 200-з00 години и ако някои началник реши да ги махне ще има револуця. сега паветата ще отидат по вилни зони и резиденции или ще ги продадат тарикатите отново на запад, откадето са дошли преди 100+ години. отдавна вече старите павирани улици и центер на пловдив,русе.... ги извадиха и продадоха, товареха ги на шлепове по дунав обратно за австря-германя! малка част от тези улици ги заляха умниците с асфалт- прост народ, управници мошенници= на слаба д-ва ! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Чета коментарите и се чудя: Всичко е далавера в главите на другарите от БСП. Чели-недочели, вече са измислили схемата как могат да крадат. Ясно ми става вече как са се усъвършенствали 65 години в неспирните си кражби, та сега навсякъде им се привижда, че всички като тях крадат.

Прав е горният другар.. Но другаре, далаверите с паветата са нищо ..Ние в инфорбюро на Партията имаме секретни сведения от първа ръка...Галерия,Слави,Диков,Патрашкова,Скат ,Трета възраст,Сега и Шок ,че Осама е жив..Герб заедно с евреите са им разменили на Осама и Обама според плана ран..ът ..единият са го обраснале,а другият са го почерниле малко с вакса.. И това не е всичко, товаришчи.. Ами колко млади комсомолци и ремсистки е зазидал живи във фашисткото метро Бойко кръволока под дулото на парабелума.. изловени по потайна доба в Спартакус от гестаповците на Цецо върколака.. Другари слушайте само прогресивни новини ,гласа на истината..радио,,Москва и радио Мая Манолова!!!!!!! Другари на мен звездите ми го говорят!!!

Даниелке, от кое село си дошла на ул. Прага? Паветата са от ръчно дялан гранит/камък - екологичен материал, те са много здрави - вечни, през лятото не се напичат като асфалта и нямат вредни, КАНЦЕРОГЕННИ емисии като асфалта, не се напукват като асфалта. Има едно единствено изискване - да са наредени върху солидна основа (без икономия на пясък и др) и от добри майстори, а не циганите, чрез които се усвояват пари по Европейски програми за интегриране на ромите. И да има контрол върху изпълнението. В София всичко се свежда до усвояването на "едни" пари за строежи, а контрол - няма!

ейййй - след 15 години лапане на кинти някой е обърнал внимание на далаверата "асфалт в/у павета"

От много години си затискам киселото зеле с жълто паве

И това сега, разбирам, няма да е достатъчно да те направи мноого кисел.И аз си искам паветата за износ-внос .

Старите гранитни павета са изключително скъп материал,високо ценен на Запад.При едно добро,истинско,по правилата нареждане,са вечни.Колко пъти ги пренареждаха около Семинарията!?И това там-за един месец-отново хълмове и неравности.Същото е и на пл.Журналист.Кошмарно е преминаването от там-чупим си колите.Преасфалтираха Симеоновско шосе-чудесно.Следват дежурните изкопни работи,на ВиК,на Електрото,на този и онзи....след което,върху гладкият асфалт,остават кошмарни кръпки.Паветата ще бъдат най-вероятно продадени.На много места в София,ще се кара по-приятно и гладко.До време.До следващите изкопни работи.А това,че едни и същи фирми печелят обществените поръчки на Общината,не е факт от вчера.И че 70%от ремонтите им не струват-също.Но пък и не може,всичко да се зареже в сегашния му вид.

Поредна селска измишльотина. Асфалтът е канцерогенен и никъде в Западна и Централна Европа не сменят скъпите екелогични павета с евтиния асфалт. Виж Германия, Франция, Австрия, Унгария, Швеция .. В горещия климат асфалтовата покривка създава допълнителни проблеми в големите градове и най-вече допринася за високите температури - акумулира топлина .

Глупост е това което си написал.

Форматите на постовете, написани във форума може и да не доизясняват смисъл, но наистина температурата на това място ще се повиши. По-добре да обучат хора, които да работят с паветата по програмите "Аз мога..", защото аз неискам като в песента...по асвалту рекой..ой, ой, ой! Няма място за кавички, а за преносно-буквален смисъл.

В германия ,швеция и франция ,яз не видох никаде фашистки асфалт..Всичките им аутобани са постлани с Народна,Съветска баластра.. а пък в метрата им е саде ...макадам ,черджета и балатум,хем топли ,хем не цапа.. Така трябва да стане и у нас,само гласувайте за другаря Станишев и другаря Доган!! Ако изберете Бойко хитлериста ,той ще ви асфалтира и хола,а може и окачените тавани.. Не на корупцията,да живее Съветската власт!

Да се готвят морените..., за износ. П.П: Меркантилно, лишено от историчност, естетика..., решение.

Ами ти какво искаш? Новия собственик на държавата изнася каквото си пожелае. Ние можем само да гледамеи да мрънкаме по форумите. Да е жив и здрав Горбачов...

Проблемът е ниското качество на асфалтиране - нормално направен асфалт е класи над паветата като комфорт за шофьори и пътници, шум, разходи за поддръжка.

Проблема е в власт имащите. Само се разработват схеми за пари,дори и да скапва града или страната.В случая лика на стара София за печалба от павета,строителни фирми,комисионни...

Я помисли пак. Как се ремонтира дупка в асфалт и как в павета. Цял свят възприема асфалта като ЕВТИНО и ВРЕМЕННО решение. Асфалта издържа само няколко години.

Не вярвам да се е наложило да върнат паветата - асфалтът с качествена основа понася не по-лошо натоварванията при това е по-евтин и по-лесен за поддръжка, почти не изисква скъп квалифициран ръчен труд.

абе хубавото си е хубаво. може би аргумента би бил по-популистки ако беше написан "по паважа автомобилите се разбиват по-бързо, а по асфалт се кара по-добре, по-безопасно, няма вибрации". знам че сега всички дето имат амбиция да завършат Х клас ще скочат, че и в дупките по асфалта се разбиват колите. уточнявам - имам предвид асфалтирането, ама качествено асфалтиране

У нас нищо не се прави качествено.Няма нито една улица ,където е положен асфалт и да е останала здрава (последните 10 години) Да не барат паветата, ако искат да ремонтират скапаните участъци.

а трябва да се работи качествено

"""По паветата шофьорите намаляват скоростта на движение и това води до забавяне на градския транспорт, аргументира промяната"" По глупав аргумент не бях чувал отдавна. .......мили боже какво безочие с цел печалби!

Следователно, ако има павета няма нужда от легнали полицаи, които служат точно за това - да се намали скоростта!!!

Щяло да стане по-бързо движението - глупости нали има ограничение на скоростта в градовете а бул.прага е от 4 отсечки и на средните две има пешеходни пътеки за градинката .Така че това са глупости а нощем наистина карат като луди а по асфалта още толкова.... май далаверата е паветата които щели да са в таен склад нали бе ние сме балъци

Преди няколко години бях в Регенсбург и там забелязах, че са с павета. На въпросът ми защо не са ги сменили с асфалт ми казаха, че са го правили в миналото, но се е наложило да ги върнат. Дали германците са по-прости от нас, а?

Достатъчно коментарии! На бас,че борисов лично ще забрани подмяната и това ще бъде оповестен в пресата.

Ще оставят жълтите павета, защото тях няма кой да ги купи в чужбина.

Асфалтът е много по-евтин за полагане и поддръжка - повредените участъци или целият слой се отстранява с фреза, съответно за полагане има високопроизводителни машини. Пренареждането на паветата не се поддава нито на автоматизация нито на механизация и съответно изисква голям обем квалифициран ръчен труд и струва скъпо.

Асфалтът се ремонтира много по-често, особено ако качеството не му е присъщо, а добре подредени павета нямат нужда от ремонт десетки години. Освен това асфалтът се ремонтира с "кърпене на дупки", които се разрастват всеки сезон, а при паветата няма проблем с отваряне на вече ремонтирани дупки.

Пълни глупости! Гранитните павета се нуждаят от ремонт всяка година и то не само заради лошото качество на работата, а заради самото естество на тази настилка. Ако вие можете да ги редите по-добре - заповядайте!

И "нашите" си облизват пръстите като бъркат в меда, нали?

Имаме безработица, безработни, които ще я вършат с кеф тази заетост.Нещо против, хубавата жена да струва по-скъпо от"сивата" и безличната!?

Асфалтирайте бл. Гоце Делчев, че не се трае вече, все едно съм на оффроуд.

кон или магаре дърпа каруцата ти?

Наистина бул.Гоце Делчев плаче за спешно асфалтиране, които иска да кара по тия разбити павета от тази улица и да му изпадат пломбите да си ги вземе да си ги сложи на улицата на село, пък да си кара там върху тях....

""""точно в отсечката с паветата""" Цялата Прага е павета. няма отсечка без паветА

Това е лудост-тези павета,изчуквани на ръка, са много здрави и даваха сецифичен облик на стария градския център. А колкото до майсторите,да намерят майстори,които работят качествено, а не да ги събират от кал и въже -безработни.Като че ли строителните фирми,търсят не квалифицирани работници, а какви да е- за по-евтино, и затова резултатът е налице. Пред очите ми е много лошо положен асфалт на локалните платна на кръстовището на Лагера-срам за фирмата,която го постави,довели едни цигани и нали знаете как се работи без изисквания и контрол. А софийските павета някой ще ги изнесе за чужбина-голяма е далаверата. СОФИЯНЦИ, ДА НЕ ПОЗВОЛЯВАМЕ ДА ПРОМЕНЯТ ГРАДА НИ ЗА ПЕЧАЛБАРСТВО.ДОВЕДЕТЕ МАЙСТОРИ ОТ ТУРЦИЯ,ОТ АЛБАНИЯ,АКО ТРЯБВА,НО ДА ЗАПАЗИМ ОБЛИКА НА СТОЛИЦАТА НИ. Ще ги сменят, за да положат обикновено лошо някакъв асфалт-който всяко гадина ще се изяжда от влагата,студа и солите, и винаги ще има дупки.

Търсят си работа за да направят някой лев. Улиците в кварталите ще стоят кални. Не съм пътищар, но все пак- защо не положат асфалта върху паветата?

Новите "майстори" не знаели как да редят паветата... ами да вземат да се научат бе. Никой не се е родил научен.

Жълтите павета верно са заприличали на Бг-пенсионер. Разбити,забравени.