Причина са зачестилите случаи на отваряне на багаж и откраднати лични вещи на пътниците, съобщиха от офиса на евродепутата, цитирани от "Фокус".
Над 100 сигнала за кражби на вещи са подадени към администрацията на аеропорта през 2010 г., стана ясно наскоро.
Бившият министър на транспорта Александър Цветков обаче съобщи тогава, че е взел мерки срещу кражбите и от 3 месеца няма нито един сигнал за изчезнала вещ.

Първанова обясни, че постоянно получава оплаквания от пътници, които намират куфарите си с разбити ключалки. Лесният достъп до пътническия багаж може да стане причина за терористичен акт или друга атака с трагични последствия, предупреждава тя.

Евродепутатката е уведомила писмено ръководството на летището и въпреки подадените сигнали оттам не са направили нищо за сигурността при обработката на багажите.

"Летище София" ЕАД е дружество под контрола на министерството на транспорта, което има безсрочен лиценз за наземен оператор от 2007 г. Той удостоверява, че организацията и персоналът отговарят на изискванията за обслужването на пътници.

В края на миналата седмица зам.-председателят на групата на либералите в ЕП изпрати и писмо до транспортния министър Ивайло Московски с искане бързо да се вземат мерки, които гарантират сигурността на летището, включително и ако е необходимо временно отнемане на лиценза му.

Назначена е проверка за зачестилите случаи на нерегламентирано отваряне на багажа на пътници на "Летище София", съобщи малко по-късно транспортният министър Ивайло Московски, цитиран от Дарик радио. Проверката трябва да бъде готова до седмица.
Министърът заяви категорично, че ако тя открие нередности, ще вземе всички необходими мерки. Той допълни, че за първи път получава такъв сигнал и е реагирано веднага.
По думите му, смяната на директора на аеропорта няма нищо общо с този сигнал.

В случаи с проблеми с багажа, според правата на пътниците в ЕС, отговорност носи авиокомпанията, а не летището, обясни пред „Фокус” адвокат Игнат Арсенов от Европейския потребителски център в София.
„На практика няма статистика къде точно е станал проблемът с багажа. Когато един потребител се оплаче, че куфарът му е загубен, не е ясно дали е станало на летище София или на някое друго летище. Поради тази причина не сме получава оплакване срещу летище София”, обясни адвокатът.
Претенциите за проблеми с багажа се предявяват към авиокомпанията, а не към летищата.

В края на септември 2010 г. Европейската комисия започна наказателна процедура срещу страната ни, защото е нарушила европейското законодателство за свободна конкуренция, като е ограничила силно възможността на фирми да предоставят услуги на софийското летище. Засегнати са фирми, които предоставят "наземните" услуги - кетъринг, обработка и пренос на багаж  и гориво, обработка на билети.

Последна актуализация в 14 ч.