Кацането е протекло благополучно, но оттук нататък се сбъдват всички мрачни прогнози, свързани с наполовина закритото летище, предаде БГНЕС.

От няколко месеца летище Пловдив премина от денонощен режим, на ограничен - персоналът е там до 10 часа вечерта. Професионалистите го наричат режима "плод- зеленчук" и предупреждават, че има всякакви ситуации, при които може да се наложи намеса.

Миналата нощ на живо бе проиграна една от тях. В продължение на два часа близо 300 пътници на двата самолета бяха буквално заложници, защото нямаше кой да докара стълбите, да разтовари багажа и да осъществи физически контрол.

Служителите на летището бяха извикани по спешност и едва към три часа сутринта хората слязоха на пистата. Извикани по телефона, техни близки от София с коли се тълпяха на бариерата да ги посрещнат.

По всеобщо мнение, изобщо няма нужда да се намесват терористи - коментираха изнервените пътници - нашенското безхаберие върши същата работа.

Трети самолет, който е кръжал над София, е насочен към летище Букурещ. Снощната ситуация може да стане още по-нелепа, ако завали сняг. Летището спря договора си с фирма за почистване на пистите, няма и достатъчно гориво.

Летище "Пловдив" се ползва за аварийно само по заявка

Няма никакви проблеми летище "Пловдив" да се ползва като аварийно, стига това да е предварително заявено, за да можем да гарантираме пожарно и аварийно осигуряване, каза пред БТА изпълнителният директор на аерогарата Стефан Щърбанов.

Той припомни, че Пловдивското летище от около половин година има работно време и то е от 6.00 ч. до 22.00 ч., а за останалото време на денонощието трябва да има заявка за кацане.

По повод на ситуацията снощи, Щърбанов отговори, че на практика това е било в извън работно време. На практика в Пловдив няма летище за аварийно кацане през нощта и въпреки всичко за около час успяхме да съберем необходимия персонал, допълни директорът.