Парламентът настоява ЕС да насърчи въвеждането на устройства за автоматично спиране на автомобила, в случай, че шофьорът е употребил алкохол, както и в превозните средства, собственост на водачи с повече от една присъда за управление след употреба на алкохол.
Устройствата ще се наричат "Алколокс" (Alcolocks).

Депутатите препоръчват нулева ставка на алкохол за начинаещите шофьори през първите две години след получаване на свидетелството за управление, а за професионалните шофьори се предвижда да нямат право да сядат зад волана дори и след като са изпили и най-малкото количество алкохол.

Депутатите предлагат също ограничаване на скоростта до 30 км/ч. в жилищните зони - мярка, която вече е въведена в някои западноевропейски столици и чийто ефект е спорен, според статистиката на произшествията.
Предлага се също това ограничение за скоростта да важи и по всички еднолентови пътища в градски зони, които не разполагат с отделна велосипедна алея.

Парламентът призовава за спешно разработване на план за действие за периода 2011-2020 г., както и за уеднаквяване на пътните правила и знаците в ЕС, на правилата за техническа изправност на автомобилите и на допустимите нива на съдържание на алкохол в кръвта на водачите.

Депутатите очакват Европейската комисия спешно да разработи план за действие за периода 2011-2020 г., в резултат на който смъртните случаи с пешеходци и велосипедисти при пътни произшествия да намалеят наполовина. ЕП призовава за мерки, които да доведат до намаляване на броя на убитите на пътя деца под 14 години с 60 на сто, а на тежките наранявания - с 40%.

Приетата резолюция призовава за назначаване на координатор за пътната безопасност на ЕС, който да подпомага държавите при прилагането на плана за действие.

Според официалната статистика на ЕС, всяка година повече от 35 000 души умират при пътни произшествия в Общността, 1.5 милиона души получават сериозни наранявания, често с последици за цял живот. Социалната цена на пътните произшествия се изчислява на 130 милиарда евро годишно.