Преди дни голяма дупка зейна в средата на моста при Видин-Калафат в платното в посока към България, което бе асфалтирано само преди 4 месеца. След това се разбра, че вече има и други дупки.

"Не разбирам защо се говори за една дупка на Дунав мост 2, след като става дума за много дупки и за цяла серия проблеми", признава и Папазов.

Министърът уточнява, че прегледът на трасето се е наложил заради очевидни проблеми. По думите му напукванията вече били много, защото отводняването на моста е лошо, водата "пролизва" под асфалтовата настилка и когато започне да замръзва през зимата, щетите ще са още по-сериозни.

"Ако това може да ни е утеха, румънската част е в още по-лошо състояние", успокоява той. 

Проблеми са констатирани още с осветлението и в неработещите светофари. Засега от министерството не са оптимисти, че ще могат да върнат обратно изпълнителите от испанската фирма FCC, тъй като строителните дейности са сертифицирани от сериозни комисии – и наши, и международни.

"Аз не видях клауза в договора със строителите за гаранционен срок, което да ни даде право да поискаме поправяне на сериозните дефекти", казва още Данаил Папазов.


И "Файненшъл таймс" съобщава за дупките

Лошите пътища към втория мост над Дунав между България и Румъния попарват надеждите за съживяването на региона, написа междувременно в. "Файненшъл таймс", цитиран от БТА.

В статия за моста Видин - Калафат анализаторът Андрю Макдоуъл пише, че с откриването през юни на моста на стойност 300 милиона евро може да се съживи град Видин и той да е важна връзка между изтока и запада, но засега това "не е напълно вероятно". 

Авторът отбелязва, че мостът с дължина 1,97 км е вторият над Дунав между България и Румъния. Другият, открит през 1954 г., свързва Русе и Гюргево. Интензивен трафик се осъществява през България от Турция към останалата част на Европа, но много превозвачи предпочитат да преминават през Сърбия вместо през Румъния, отбелязва Макдоуъл.

За съжаление на Видин, Калафат и региона наоколо, наскоро се появиха информации за дупки на платната. Освен това е необходимо пътищата от двете страни на моста също да бъдат подобрени, защото иначе не изглежда вероятно мостът да се превърне в голямо предимство за регионалния трафик, коментира още анализаторът.