Това обяви в "Седмицата" на Дарик радио министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Той подчерта, че исканията на синдикатите са по-широко обхватни от това, което правителството предлага като спасителни мерки за дружеството, и затова няма как управляващите да се съгласят с тях.

На въпрос дали стачката е законна, Московски отговори, че уволнения няма да има заради стачката. "Но ако се окаже, че е незаконна, ще бъдат наложени някакъв тип административни наказания. Доброволните споразумения за напускане от БДЖ са подписани от над 800 души вече. Между 300 и 500 души могат да бъдат пренасочени към софийското метро, но това се отнася за съжаление само за регион София. Упреците на хората нека да бъдат справедливо разпределени за последните 20 години, да не са само към нас. Над 1,5 млрд. лева се инвестират в жп инфраструктура", коментира Московски.

Въпреки обещанията на министъра, че няма да има уволнения, от КНСБ съобщиха, че неправомерно са отстранени двама служители на длъжност
"ръководител движение" в гара Плевен. Двамата служители не са били допуснати на работните си места на 24 ноември, четвъртък, когато в 7.00 часа са застъпили по график на смяна, съобщават от синдиката. Това е станало с устно
разпореждане на началника на гарата, събщи БТА.

Право на стачкуващите е да си защитават правата по този начин. Така са решили така го правят. Имаме концептуални различия по това как да бъде спасено БДЖ, посочи той. Той подчерта, че в момента транспортен хаос няма.

"Не сме насочвали умишлено хората към автобусния транспорт, това го декларирам". В БДЖ протестът не се разраства, но като цяло протест ще има и по-голям, тъй като той вижда, че са сериозни намеренията на зърнопроизводителите, също и на синдикатите заради възрастта за пенсиониране, допълни транспортният министър.

Министър Московски уточни, че ако дружеството бъде оздравено, ако доверието на кредиторите и хората към БДЖ се върне, то през 2013-2014 г. Европейската комисия ще ни отпусне 600 млн. лева за нови влакове.

Според транспортния министър, ако стачката остане в краткосрочен план, ще се икономисат разходи, но в дългосрочен план - ще се изгуби цялостният потенциал на железниците. По думите му, въпреки планираното увеличение на цената на билетите, влакът ще си остане най-евтиният вид транспорт, но и най-некачественият.

Московски не скри, че подвижният състав на железниците е абсолютно амортизиран, на 25 години, а "вагоните с усилия се пускат в що-годе приличен вид".

Ивайло Московски заяви, че до края на годината ще бъдат съкратени общо 2000 души, а за догодина е планирано да бъдат освободени от работа още до 500 служители, като те ще бъдат обезщетени със социален пакет, който ще бъде обезпечен от Световната банка.

"Всички министри от последните две правителства носят вина за сегашното състояние на железницата", категоричен беше Московски и добави, че хората трябва да знаят кога, как, защо железницата е доведена до това състояние. "Несериозно е да се твърди, че това ръководство на железницата има вина, при положение, че аз съм на този пост от 5-6 месеца. Ако Александър Цветков си вършеше работата както трябва, щеше още да е министър", подчерта Московски.

За вчерашната случка, когато българската делегация, начело с Цецка Цачева, изпусна самолета за Индия, Московски каза, че вината е на администрацията, която обслужва ВИП салона. "Извинявам се за този инцидент. Ще бъдат наказани всички от администрацията, обслужваща ВИП салона", добави транспортният министър.