Хотел "Уолдорф Астория" в Амстердам, в който цената на нощувка започва от 700 долара и готвачът в ресторанта има две звезди от "Мишлен", първоначално отхвърля идеята заведението да предлага доставка на бургери в пандемията. Но се сблъсква с действителността, предаде Ройтерс.

Без клиенти и тераси на открито, хотелите и ресторантите в Нидерландия трябваше постепенно да се насочат към доставката на храни по домовете. За "Уолдорф Астория" това означаваше да предлага бургери по двадесет долара. А готвачите трябваше да измислят нещо наистина уникално, каза мениджърът на хотела Роберто Пайер.

"Начинът, по който го правим, по който го подготвяме, по който го опаковаме за сервиране и по който пристига по домовете е напълно различен от всеки друг бургер", каза той.

На цена 19,50 евро плюс таксата за доставка на "Юбер Ийтс", бургерът "Уолдорф Сигничър" идва с 240 грама Холщайн-Фризийско телешко, гарнирано с бекон от английска порода свине, отлежало сирене и подправки, поднесени в питки бриош. Сред потребителите на услугата "Юбер Ийтс" бургерът е с рейтинг 4,8 от 5 звезди.

Всяка седмица поръчките на бургера са стотици, успехът е голям, но приходите няма да компенсират проточилата се забрана за работа на ресторантите на закрито, която може да бъде удължена с месеци.

"За подготовката на перфектния бургер бе нужно сериозно проучване", каза главният готвач Сидни Шут, който в нормални времена управлява ресторанта "Спектръм" с две звезди "Мишлен" и не сервира бургери.

"Бях малко нервен. Ще стане ли добре?" Това трябваше да е "най-вкусният бургер, който може да се купи в Амстердам,трябваше да е перфектен", казва той.

Плановете на правителството да разхлаби някои от мерките срещу Ковид-19 идната седмица се оказаха твърде оптимистични и бяха отложени най-рано за 28 април. Кулинарната дилема е дали когато "Уолдорф Астория" отново отвори врати, в изисканото меню на ресторанта ще остане популярният вече бургер.