Вчера, Google спечели ключово дело пред Съда на Европейските общности, предадоха световните агенции. Делото започна, след като Луи Вюитон установи, че търговската марка "Вюитон" е регистрирана чрез услугата на Гугъл - AdWords от друга компания и води потребителя до сайт, предлагащ фалшификати на стоките на луксозната марка.

Според решението на най-високопоставения европейски съдебен орган не може да се търси отговорност от търсачката за данните, които предлага при запитване от потребител. Google може да бъде отговорна, само ако не е успяла да отстрани или блокира достъпа до рекламата, след като е била информирана, че рекламодателят нарушава закона като продава фалшификати, отбелязва АП.

Компаниите, които резервират такива думи обаче не мога да ги свързват с реклами, освен ако рекламираните стоки не са произведени от собственика на търговската марка, постанови съдебната институция.

Съдът на Европейските общности уточни в днешното си решение, че Луи Вюитон (Louis Vuitton) и други френски компании, произвеждащи луксозни стоки, трябва да се обърнат към френски съд с искане за обезщетение за възможните вреди, възникнали от злоупотребата с техните търговски марки, отбелязва Асошиейтед прес.