Документът е издаден на компанията от американското бюро за патенти и търговски марк. Съгласно патента, местоположението е един от параметрите, които определят релевантността на показваните рекламни обявления. В допълнение, то може да се свързва и с цените на рекламата, както и да се избира една от няколко рекламни страници в зависимост от географското местоположение.

Така например, при търсене по думата кафе, потребителите ще могат да виждат реклами на кафе, които се намират в радиус от един километър от местонахождението им. Google подаде заявка за патента преди шест години.

В момента географските координати, получавани от навигационни модули или задавани от потребителите, се използват широко от участниците на пазара за онлайн реклама. В последните няколко месеца Google активно развива мобилната реклама. Полученият патент ще даде конкурентно предимство на компанията, която наскоро придоби оператора на мобилна реклама AdMob.