Документът е издаден на компанията от американското бюро за патенти и търговски марк. Съгласно патента, местоположението е един от параметрите, които определят релевантността на показваните рекламни обявления. В допълнение, то може да се свързва и с цените на рекламата, както и да се избира една от няколко рекламни страници в зависимост от географското местоположение.
Така например, при търсене по думата кафе, потребителите ще могат да виждат реклами на кафе, които се намират в радиус от един километър от местонахождението им. Google подаде заявка за патента преди шест години.
В момента географските координати, получавани от навигационни модули или задавани от потребителите, се използват широко от участниците на пазара за онлайн реклама. В последните няколко месеца Google активно развива мобилната реклама. Полученият патент ще даде конкурентно предимство на компанията, която наскоро придоби оператора на мобилна реклама AdMob.
Така например, при търсене по думата кафе, потребителите ще могат да виждат реклами на кафе, които се намират в радиус от един километър от местонахождението им. Google подаде заявка за патента преди шест години.
В момента географските координати, получавани от навигационни модули или задавани от потребителите, се използват широко от участниците на пазара за онлайн реклама. В последните няколко месеца Google активно развива мобилната реклама. Полученият патент ще даде конкурентно предимство на компанията, която наскоро придоби оператора на мобилна реклама AdMob.
ИЗБРАНО