Авторите подчертават, че са включени са най-важни събития, тези които не само са на повляли американския пазар, но и в основата на световното технологично развитие.

1. Десетилетието на мега-сделки


Безспорно най-шокиращата е, че Hewlett-Packard придоби Compaq. После Oracle изпонакупи няколко дузини софтуерни фирми, сега и Cisco Systems нарамил голямата кошница и също тръгна на пазар, големи компании като IBM и EMC също погълнаха множество по-малки фирми. Никоя друга сделка обаче не предизвика толкова внимание и вълнение като сливането HP - Compaq, която се реализира от май 2001 до юни 2002. Старите кадри в HP, водени от съ-основателя Уолтър Хюлет, агресивно се бориха срещу сделката. Но бордът на директорите на компанията, воден от красивата шефка Карли Фиорина, успя да убеди акционерите, че компанията трябва да се развива и разраства, за да се бори с големи конкуренти като Dell и IBM.

2. Съоснователят на Microsoft Бил Гейтс се оттегли

Макар че Бил Гейтс предаде поста "главен изпълнителен директор” на Стив Балмър още през 2000 г., решението на Гейтс да се оттегли от заетостта си на пълно работно време в Microsoft през 2008 отбеляза значителна промяна. Това даде зелена светлина на един нов екип, ръководен от Рей Ози, отговорен за технологиите на корпорацията. Гейтс се оттегли бавно, обявявайки плановете си още през юни 2006, осъществявайки самото оттегляне през юни 2008. Макар че Гейтс бе ръководител на първите стъпки на Microsoft в посока "облачен компютинг”, този фокус стана много по-интензивен през последните 18 месеца откакто Гейтс се оттегли.

3. Google придоби YouTube и легализира социалните медии

Може да кажете, че придобиването на YouTube от страна на Google срещу $1,65 милиарда е свързано повече с развитието на телевизията в интернет, отколкото с бума на социалните медии, но така или иначе това беше много съществена стъпка за технологичната индустрия. Ако Google или някой друг голям играч не беше погълнал YouTube, не е трудно да си представим какво щеше да се случи със сайта за споделяне на видео - въпреки своята популярност нямаше да оцелее заради нарастващите разходи и юридическите битки заради темата с авторските права. Избледняването на хартиените медии Google News и други агрегатори на новини станаха "черната овца” за традиционните медии и медийните магнати като Рупърт Мърдок. Няма нищо чудно обаче в това, че дори и най-големите медии в света се принудиха да съкратят персонал и да преоформят моделите си на работа. Предстои да се види кои нови бизнес-модели ще се наложат в турбулентния свят на медиите.

4. Yahoo си поигра на Хамлет

Да търсиш или да не търсиш, това е въпросът. Това е въпросът, който вълнуваше Yahoo през последните 10 години и който изглежда й изигра лоша шега. Навярно този въпрос е бил в основата на решението на Yahoo да изнесе бизнеса си с уеб-търсене не къде да е, а при Google през 2000 г., давайки голям кредит на доверие на конкурента си и лишавайки се от възможността да прави иновации в тази област. През 2004 г. Yahoo реши да си върне бизнеса с търсене, но така и не успя да надвие Google в тази сфера, а последната не само остана домииниращ играч, но дори се превърна в глагол, обозначаващ уеб-търсенето.

5. Apple пусна iPhone и преобърна мобилния свят

Apple винаги е била способна да превръща пускането на нов продукт в истинско събитие, но нищо не може да се сравни с пускането на Apple iPhone през лятото на 2007. В САЩ потребителите се тълпяха пред магазините на Apple в очакване на новото произведение на Стив Джобс. Това събитие даде началото на ерата на смартфоните и беше същински пробив в областта нна потребителския интерфейс за малък екран. Появата на iPhone накара мнозина големи производители да побързат с разработването на смартфони - всички от Microsoft и Research In Motion до Nokia и, ах, Google.

6. "Фссссссс”, каза дот-ком балонът

През март 2000 г. така нареченият дот-ком балон най-сетне гръмна. Ефектът на торнадото беше довел дотам, че безчет бизнеси инвестираха в какви ли не ИТ системи, ИТ разработчиците бяха се втурнали да разработват всевъзможни решения и бяха инвестирали мощно в развойна дейност, но всичко това рязко секна тогава, кгоато потребителите се усетиха, че са се сдобили с безброй ИТ системи, които не си говорят помежду си и не правят това, кеото бизнесът иска от тях. Звучи глупаво, нали? Но дали сме си взели поуката от това?

7. Google пусна Adwords и стана най-важната ИТ компания

Един от позитивните ефекти от дот-ком балона беше това, че от опустошението на 2000 г. се родиха нови играчи, които - изиграли добре своите карти - днес са сред най-силните. Без Adwords Google би била просто една фантастична търсеща машина в търсене на бизнес модел. Adwords обаче добави малки контекстови рекламки до милионите резултати от търсенето чрез машината на Google. До края на 2009 тези малки рекламки заедно с контекстовите реклами чрез партньори докараха Google дотам, че годишните й приходи възлизат на $17,39 милиарда.