И малкият изпитателен срок обаче се оказа фатален, пише вестник "Стандарт". Калпавите релси убиха трамвая стрела. Собствениците си го прибраха потрошен. Цялата му ходова част е била нагъната като хармоника и се наложило да й правят основен ремонт, обясни шефът на транспортната комисия в Столична община Радослав Тошев.
Пътуването по софийските релси се оказало фатално за мотрисата. В края на изпитанията тя продължавала да е лъскава и луксозна отвън, но отдолу - цялата смазана. Не бива да се пускат нови возила по стари релси, смята Тошев.
Трамвайният път в столицата е 250 км. В продължение на три години общината ремонтира по-големите улици с релси. Обновяването обаче е с традиционните методи и след година асфалтът пак е разбит, а релсите огънати.
По-същественото е обаче, че разстоянието между линиите в София е уникално. В Европа трамваите се движат по път с разстояние 1435 мм. У нас обаче релсите са на 1009 мм. Изключение правят само линиите 20 и 22.
Близо 6 месеца съветниците умуваха заслужава ли си да се купуват нови трамваи при това положение. Въпреки разногласията обаче кметството пусна обществена поръчка за 25 нови трамвая на 30 декември.