Данните са за последните 5 години и показват устойчивост на тенденцията.

Три от 9-те опасни участъка са на скоростния път Русе - Маказа, който е 261 км, сочи анализът, цитиран от "24 часа".

Първият опасен участък е между Русе и Бяла. На разстояние от 50 км има 7 места с концентрация на пътнотранспортни произшествия. Всички те се следят за скорост.

Другата инфарктна точка за шофьорите по път I-5 е между Велико Търново и Дебелец. Третият участък с най-много катастрофи е по същия главен път между Казанлък и Стара Загора.

Кресненското дефиле по пътя Видин - Кулата остава един от най-черните участъци с най-много челни катастрофи. По Видин - Кулата има още един опасен участък - при разклона за Драгичево и Рударци.

Пътният възел при село Български извор на пътя София - Велико Търново също е с концентрация на ПТП, показва анализът на МВР.

Един от най-черните участъци по главния път Дуранкулак - Малко Търново е на входа за Варна откъм Златни пясъци.

Проходът Боаза край Търговище е сред рисковите отсечки от София до Варна. Три са местата там, където е отчетена повишена концентрация на катастрофи с жертви за последните 5 г.

Деветият опасен участък е по второкласния път между Прохода на републиката и Гурково.

Според статистиката на МВР от началото на годината до днес "войната по пътищата" е взела 546 жертви, а ранените са над 7000. Само от началото на октомври при катастрофи са загинали 22-ма души, а 299 са пострадали. 23-ма от тях се борят за живота си.

Вчера водещи анестезиолози поискаха промяна във финансирането на лечението на пациенти от катастрофи. Според Дружеството по анестезиология и интензивно лечение вноската по застраховка „Гражданска отговорност" трябва да се увеличи, като се създаде Фонд за лечение на пострадали при ПТП, който да плаща на болниците.

Според адвокат Георги Вълков от Асоциацията за защита на застраховани и пострадали при катастрофи обаче има няколко съществени пречки, предаде БНР.

"За да заплати застрахователят лечение по застраховка "Гражданска отговорност", трябва да бъде доказана вината на застраховането при него лице. Как ще бъдат определени сумите, които трябва да бъдат плащани за лечение в интензивните отделения и реанимациите? Защото в момента по закон животоспасяващите операции са безплатни, те се поемат изцяло от държавата. Трябва да бъдат изменени редица закони, в които да се определи що е то животоспасяваща операция и последващо лечение", обясни юристът.

АНКЕТА: Можем ли да намалим катастрофите по пътищата?