Коментари - Украйна ще подаде иск в съда на ООН срещу Русия | Днес.dir.bg

Украйна ще подаде иск в съда на ООН срещу Русия

Украйна ще подаде иск срещу Русия в съда на ООН, заяви пред украинската телевизия Пети канал министърът на правосъдието на Украйна Павло Петренко.

Обратно в новината

Коментари - Украйна ще подаде иск в съда на ООН срещу Русия | Днес.dir.bg

Коментари

И аз обвинявам Путин за всичко, което се случва в Украйна защото ако веднага след бягството на Янукович беше отрязал Украйна и ЕС от газ, нефт и т.н. САЩ и ЕС нямаше да могат да инициират войната, нямаше да е нужно свалянето на Боинга, нямаше да има бежанци в Русия.А санкции така и така нямаше начин да избегне. И сега ще клекнат, но Русия ще понесе много загуби.Започвам да си мисля, че май и Путин е в един отбор със Щатите.Не вярвам да е толкова глупав.

Да, бе да, украинска беда. Причината всички украински подръжници да реват че в Украйна се провежда АТО(Антитерористична операция) а не банално етническо прочистване са юридическите последствия от това. Член 3 от Женевските конвенции от 1949г. е насочен към въоръжени конфликти от НЕмеждународен характер; чл.13 т.2 от Женевската конвенция за подобряване положението на ранените и болните включва членовете на опълчения, доброволни отряди и организирани съпротивителни движения, Първият допълнителен протокол към Женевските конвенции от 1977г. включва и ВЪТРЕШНИ въоръжени конфликти против колониализъм, расова дискриминация(Расизмът според ООН, е расова дискриминация спрямо личности, обществени групи, части от населението или групи хора, политика напреследване, унижаване, опозоряване, насилие, подстрекаване към враждаи омраза, разпространяване на опорочаващи сведения и нанасяне на вреди според цвета на кожата, етническата, религиозната или националната принадлежност.), чужда окупация....... По този начин правните последствия от признаването на воюваща и възстанала страна, прилагани като обичайноправни норми, са включени в договорни норми с по-широк обем позволяващи на коя да е държава да признае за субект на международното публично право кой да е ахмак и да го въоръжи или нахрани според собствените си интереси. И за да няма неразбрали МЕТОДИ И СРЕДСТВА ЗА ВОДЕНЕ НА ВОЙНА Член 35 - Основни правила 1. При всеки въоръжен конфликт правото на участващите в конфликта страни да избират методи или средства за водене на война не е неограничено. 2. Забранено е да се използват оръжия, снаряди, вещества и методи за водене на война, които биха могли да причинят тежки поражения или ненужни страдания. 3. Забранено е да се използват методи или средства за водене на война, които са предназначени да причинят или биха могли да причинят обширни, трайни и тежки щети на природната среда. Както и Член 43 - Въоръжени сили 1. Въоръжените сили на участваща в конфликта страна се състоят от всички организирани въоръжени сили, групи и формирования, поставени под командването на лица, носещи отговорност пред тази страна за поведението на своите подчинени, дори ако тази страна е представлявана от някое правителство или орган, които не са признати от неприятелската страна. Такива въоръжени сили са подчинени на вътрешна система за дисциплина, налагаща, inter alia, спазване на нормите на международното право, приложими при въоръжен конфликт. Член 44 - Комбатанти (бойци) и военнопленници 1. Всеки комбатант (боец) по смисъла на член 43, който попадне във властта на неприятелската страна, става военнопленник. 2. Въпреки че всички комбатанти (бойци) са задължени да спазват нормите на международното право, приложими при въоръжен конфликт, нарушенията на тези норми не лишават комбатанта (боеца) от правото му да бъде считан за комбатант (боец) или ако попадне във властта на неприятелската страна, от правото му да бъде считан за военнопленник, освен в случаите, предвидени в параграфи 3 и 4. 3. С оглед повишаване защитата на цивилното население срещу последиците от военните действия комбатантите (бойците) са задължени да се отличават от цивилното население, докато участват в нападение или във военна операция, представляваща подготовка за нападение. Като се има предвид, обаче, че при въоръжените конфликти съществуват ситуации, при които поради естеството на военните действия някой въоръжен комбатант (боец) не може да се отличава от цивилното население, той запазва статута си на комбатант (боец), ако при такива ситуации носи открито оръжието си: а) по време на всяко военно стълкновение, и b) докато е видим за противника при участието си във военно разгръщане, предшестващо началото на нападение, в което той трябва да участва. Действията, които отговарят на изискванията по този параграф, не могат да бъдат считани за вероломни по смисъла на параграф 1, буква "с" от член 37. 4. Попадналият във властта на неприятелската страна комбатант (боец), който не отговаря на изискванията, изложени във второто изречение на параграф 3, се лишава от правото на военнопленнически статут, но независимо от това се ползва от закрила, равностойна във всяко отношение на закрилата, предоставяна на военнопленниците въз основа на разпоредбите на Третата конвенция и на този Протокол. Това включва и правото на закрила, равностойна на закрилата, предоставяна на военнопленниците в съответствие с разпоредбите на Третата конвенция, в случаите, когато такова лице е изправено пред съд и подлежи на наказание за извършени от него престъпления. 5. Попадналият във властта на неприятелската страна комбатант (боец), който не участва в нападение или във военна операция, представляваща подготовка за нападение, не губи поради предишните си действия правото да се ползва от статута на комбатант (боец) и на военнопленник. 6. Разпоредбите на този член не накърняват правото на никого да бъде считан за военнопленник съгласно член 4 от Третата конвенция. 7. Разпоредбите на този член нямат за цел да променят общоприетата практика на държавите по отношение на носенето на униформа от комбатантите (бойците), включени в състава на редовните униформени въоръжени подразделения на която и да е участваща в конфликта страна. 8. В допълнение към категориите лица, посочени в член 13 от Първата и Втората конвенция, всички лица от състава на въоръжените сили на която и да е участваща в конфликта страна, според определението в член 43 от този Протокол, имат правото на закрила въз основа на тези конвенции, ако са ранени, болни или, в съответствие с Втората конвенция, претърпели корабокрушение в морски или други води. Член 47 - Наемници 1. Наемникът няма право на статут на комбатант (боец) или на военнопленник. 2. Наемник е всяко лице, което: а) е специално вербувано в родината си или в чужбина, за да се сражава при въоръжен конфликт; b) действително участва пряко във военните действия; c) взема участие във военните действия, мотивирано предимно от желание за лична облага и след като в действителност му е било обещано от или от името на някоя участваща в конфликта страна да получи материално възнаграждение, значително надвишаващо възнаграждението, обещавано или изплащано на комбатанти (бойци) с подобен ранг и функции в състава на въоръжените сили на тази страна; d) не е гражданин на която и да било участваща в конфликта страна и не живее на територия, контролирана от участваща в конфликта страна; e) не е от състава на въоръжените сили на която и да било участваща в конфликта страна, и f) не е изпратено от някоя държава, която не участва в конфликта, за изпълнение на служебни задължения в качеството на лице от състава на нейните въоръжени сили. Част четвърта. ЦИВИЛНО НАСЕЛЕНИЕ Раздел I. ОБЩА ЗАКРИЛА СРЕЩУ ПОСЛЕДИЦИТЕ ОТ ВОЕННИ ДЕЙСТВИЯ Глава първа. ОСНОВНО ПРАВИЛО И ОБЛАСТ НА ПРИЛАГАНЕ Член 48 - Основно правило С оглед осигуряването на зачитане и закрила на цивилното население и гражданските обекти участващите в конфликта страни са задължени по всяко време да правят разграничение между цивилното население и комбатантите (бойците) и между гражданските и военните обекти и съответно да насочват операциите си само срещу обекти, представляващи военни цели. Глава втора. ЦИВИЛНИ ЛИЦА И ЦИВИЛНО НАСЕЛЕНИЕ Член 50 - Определение за цивилни лица и цивилно население 1. Цивилно лице е всяко лице, което не принадлежи към някоя от категориите лица, посочени в член 4 А, параграфи 1, 2, 3 и 6 от Третата конвенция и в член 43 от този Протокол. В случай на съмнение дали дадено лице е цивилно, това лице се счита за цивилно лице. 2. Цивилното население включва всички лица, които са цивилни лица. 3. Присъствието сред цивилното население на отделни лица, които не попадат под определението за цивилни лица, не лишава населението от неговото гражданско естество. 2. Цивилното население като такова, както и отделните цивилни лица, не могат да бъдат обект на нападение. Актовете на насилие или заплахите от насилие, чиято основна цел е да разпространяват терор сред цивилното население, са забранени.

Коментари - Украйна ще подаде иск в съда на ООН срещу Русия | Днес.dir.bg

Украйна ще подаде иск в съда на ООН срещу Русия

Украйна ще подаде иск срещу Русия в съда на ООН, заяви пред украинската телевизия Пети канал министърът на правосъдието на Украйна Павло Петренко.

Обратно в новината

Коментари - Украйна ще подаде иск в съда на ООН срещу Русия | Днес.dir.bg

Коментари

И аз обвинявам Путин за всичко, което се случва в Украйна защото ако веднага след бягството на Янукович беше отрязал Украйна и ЕС от газ, нефт и т.н. САЩ и ЕС нямаше да могат да инициират войната, нямаше да е нужно свалянето на Боинга, нямаше да има бежанци в Русия.А санкции така и така нямаше начин да избегне. И сега ще клекнат, но Русия ще понесе много загуби.Започвам да си мисля, че май и Путин е в един отбор със Щатите.Не вярвам да е толкова глупав.

Да, бе да, украинска беда. Причината всички украински подръжници да реват че в Украйна се провежда АТО(Антитерористична операция) а не банално етническо прочистване са юридическите последствия от това. Член 3 от Женевските конвенции от 1949г. е насочен към въоръжени конфликти от НЕмеждународен характер; чл.13 т.2 от Женевската конвенция за подобряване положението на ранените и болните включва членовете на опълчения, доброволни отряди и организирани съпротивителни движения, Първият допълнителен протокол към Женевските конвенции от 1977г. включва и ВЪТРЕШНИ въоръжени конфликти против колониализъм, расова дискриминация(Расизмът според ООН, е расова дискриминация спрямо личности, обществени групи, части от населението или групи хора, политика напреследване, унижаване, опозоряване, насилие, подстрекаване към враждаи омраза, разпространяване на опорочаващи сведения и нанасяне на вреди според цвета на кожата, етническата, религиозната или националната принадлежност.), чужда окупация....... По този начин правните последствия от признаването на воюваща и възстанала страна, прилагани като обичайноправни норми, са включени в договорни норми с по-широк обем позволяващи на коя да е държава да признае за субект на международното публично право кой да е ахмак и да го въоръжи или нахрани според собствените си интереси. И за да няма неразбрали МЕТОДИ И СРЕДСТВА ЗА ВОДЕНЕ НА ВОЙНА Член 35 - Основни правила 1. При всеки въоръжен конфликт правото на участващите в конфликта страни да избират методи или средства за водене на война не е неограничено. 2. Забранено е да се използват оръжия, снаряди, вещества и методи за водене на война, които биха могли да причинят тежки поражения или ненужни страдания. 3. Забранено е да се използват методи или средства за водене на война, които са предназначени да причинят или биха могли да причинят обширни, трайни и тежки щети на природната среда. Както и Член 43 - Въоръжени сили 1. Въоръжените сили на участваща в конфликта страна се състоят от всички организирани въоръжени сили, групи и формирования, поставени под командването на лица, носещи отговорност пред тази страна за поведението на своите подчинени, дори ако тази страна е представлявана от някое правителство или орган, които не са признати от неприятелската страна. Такива въоръжени сили са подчинени на вътрешна система за дисциплина, налагаща, inter alia, спазване на нормите на международното право, приложими при въоръжен конфликт. Член 44 - Комбатанти (бойци) и военнопленници 1. Всеки комбатант (боец) по смисъла на член 43, който попадне във властта на неприятелската страна, става военнопленник. 2. Въпреки че всички комбатанти (бойци) са задължени да спазват нормите на международното право, приложими при въоръжен конфликт, нарушенията на тези норми не лишават комбатанта (боеца) от правото му да бъде считан за комбатант (боец) или ако попадне във властта на неприятелската страна, от правото му да бъде считан за военнопленник, освен в случаите, предвидени в параграфи 3 и 4. 3. С оглед повишаване защитата на цивилното население срещу последиците от военните действия комбатантите (бойците) са задължени да се отличават от цивилното население, докато участват в нападение или във военна операция, представляваща подготовка за нападение. Като се има предвид, обаче, че при въоръжените конфликти съществуват ситуации, при които поради естеството на военните действия някой въоръжен комбатант (боец) не може да се отличава от цивилното население, той запазва статута си на комбатант (боец), ако при такива ситуации носи открито оръжието си: а) по време на всяко военно стълкновение, и b) докато е видим за противника при участието си във военно разгръщане, предшестващо началото на нападение, в което той трябва да участва. Действията, които отговарят на изискванията по този параграф, не могат да бъдат считани за вероломни по смисъла на параграф 1, буква "с" от член 37. 4. Попадналият във властта на неприятелската страна комбатант (боец), който не отговаря на изискванията, изложени във второто изречение на параграф 3, се лишава от правото на военнопленнически статут, но независимо от това се ползва от закрила, равностойна във всяко отношение на закрилата, предоставяна на военнопленниците въз основа на разпоредбите на Третата конвенция и на този Протокол. Това включва и правото на закрила, равностойна на закрилата, предоставяна на военнопленниците в съответствие с разпоредбите на Третата конвенция, в случаите, когато такова лице е изправено пред съд и подлежи на наказание за извършени от него престъпления. 5. Попадналият във властта на неприятелската страна комбатант (боец), който не участва в нападение или във военна операция, представляваща подготовка за нападение, не губи поради предишните си действия правото да се ползва от статута на комбатант (боец) и на военнопленник. 6. Разпоредбите на този член не накърняват правото на никого да бъде считан за военнопленник съгласно член 4 от Третата конвенция. 7. Разпоредбите на този член нямат за цел да променят общоприетата практика на държавите по отношение на носенето на униформа от комбатантите (бойците), включени в състава на редовните униформени въоръжени подразделения на която и да е участваща в конфликта страна. 8. В допълнение към категориите лица, посочени в член 13 от Първата и Втората конвенция, всички лица от състава на въоръжените сили на която и да е участваща в конфликта страна, според определението в член 43 от този Протокол, имат правото на закрила въз основа на тези конвенции, ако са ранени, болни или, в съответствие с Втората конвенция, претърпели корабокрушение в морски или други води. Член 47 - Наемници 1. Наемникът няма право на статут на комбатант (боец) или на военнопленник. 2. Наемник е всяко лице, което: а) е специално вербувано в родината си или в чужбина, за да се сражава при въоръжен конфликт; b) действително участва пряко във военните действия; c) взема участие във военните действия, мотивирано предимно от желание за лична облага и след като в действителност му е било обещано от или от името на някоя участваща в конфликта страна да получи материално възнаграждение, значително надвишаващо възнаграждението, обещавано или изплащано на комбатанти (бойци) с подобен ранг и функции в състава на въоръжените сили на тази страна; d) не е гражданин на която и да било участваща в конфликта страна и не живее на територия, контролирана от участваща в конфликта страна; e) не е от състава на въоръжените сили на която и да било участваща в конфликта страна, и f) не е изпратено от някоя държава, която не участва в конфликта, за изпълнение на служебни задължения в качеството на лице от състава на нейните въоръжени сили. Част четвърта. ЦИВИЛНО НАСЕЛЕНИЕ Раздел I. ОБЩА ЗАКРИЛА СРЕЩУ ПОСЛЕДИЦИТЕ ОТ ВОЕННИ ДЕЙСТВИЯ Глава първа. ОСНОВНО ПРАВИЛО И ОБЛАСТ НА ПРИЛАГАНЕ Член 48 - Основно правило С оглед осигуряването на зачитане и закрила на цивилното население и гражданските обекти участващите в конфликта страни са задължени по всяко време да правят разграничение между цивилното население и комбатантите (бойците) и между гражданските и военните обекти и съответно да насочват операциите си само срещу обекти, представляващи военни цели. Глава втора. ЦИВИЛНИ ЛИЦА И ЦИВИЛНО НАСЕЛЕНИЕ Член 50 - Определение за цивилни лица и цивилно население 1. Цивилно лице е всяко лице, което не принадлежи към някоя от категориите лица, посочени в член 4 А, параграфи 1, 2, 3 и 6 от Третата конвенция и в член 43 от този Протокол. В случай на съмнение дали дадено лице е цивилно, това лице се счита за цивилно лице. 2. Цивилното население включва всички лица, които са цивилни лица. 3. Присъствието сред цивилното население на отделни лица, които не попадат под определението за цивилни лица, не лишава населението от неговото гражданско естество. 2. Цивилното население като такова, както и отделните цивилни лица, не могат да бъдат обект на нападение. Актовете на насилие или заплахите от насилие, чиято основна цел е да разпространяват терор сред цивилното население, са забранени.