По разчети на министерството загубите от промяната ще са между 180 и 200 млн. лв, а общите загуби за бюджета от ДДС през следващата година ще са 400-450 млн. лв. Георги Кадиев уточни, че различните варианти за компенсиране на липсата на ДДС за старите коли са извън данъчната политика и компетенциите на Министерството на финансите. Такива варианти биха могли да бъдат увеличена цена при регистриране на автомобила в КАТ или увеличени екотакси. Кадиев даде за пример Полша, където след падането на ДДС за употребяваните коли са били увеличени таксите за регистрация в КАТ, но цената е останала далеч от размера на отпадналия данък. Местните власти съобщиха за бум на вноса на стари коли в Полша след присъединяването й към ЕС. Междувременно председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стоян Желев заяви пред Дарик, че новите коли от 1 януари ще поскъпнат.