Това бе обявено на туристическото изложение Културен туризъм, което бе открито във В. Търново, предаде Дарик. За Мадарския конник до този момент са гласували 18,64% от българите, следва историческият хълм Царевец с 17,61% и кирилицата с 16,72%.
Кирилицата е начело в категорията „Културно–историческо наследство" с 24%, пред Царевец с 21,97% и Мадарския конник с 21,78%.
Седемте рилски езера са най-предпочитани в категорията „Природни забележителности” с 38% от гласовете, пред Балкана с 18% и Чудните мостове с 10%.
Голям аванс в категорията „Храни и напитки” има киселото мляко, което събира до момента 56,85% при гласуването, пред шопската салата – 18,46% и баницата – 8 процента.
Около 200 000 души са гласували до момента в кампанията "Българските символи", съобщи Николай Костов, изп. директор на Българската асоциация за бизнес и туристическа информация. Гласуването за символите на България досега ставаше чрез интернет сайт, а от 15 април може да се гласува и чрез талони. Четири милиона талона ще бъдат разпространени от Български пощи.
Кампанията стартира преди две години. Целта и е да изберат най-характерните символи, които да идентифицират България в Европа и света. Гласуването ще продължи до края на май. Резултатите ще бъдат обявени в началото на юни.
Вижте снимки на някои от символите