Става въпрос за тунела при км 388+897 /„Кривия“/ на път I-1 /Е 79/ София – Кулата. Общата дължина на съоръжението е 343 м.

Отворени са ценовите предложения на следните участници:

- „ИСА 2000“ ЕООД - 2 922 500 лв. без ДДС;
- Обединение „Тунел Кривия 2017“, в което участват: „Станилов“ ЕООД и „Ес Джи Проект“ ЕООД/ - 2 598 088.21 лв. без ДДС;
- Обединение „Геопът – Тунел Кривия“, в което са: „Геострой“ АД и „Пътстрой-92“ АД/ - 2 677 268 лв. без ДДС.

Бъдещият изпълнител ще извърши геотехническо обследване на съоръжението, ще изготви технически проект и ще изпълни основен ремонт на тунела при км 388+897 на път I-1 /Е 79/ София – Кулата в Кресненското дефиле.

За подобряване на безопасността ще бъде подновена отводнителната система и хидроизолацията на тунела, ще бъдат пребоядисани тунелните стени, ще се поднови светофарната уредба и ще се монтира ново осветление.

Индикативната стойност на поръчката е 2 940 380 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 420 дни. Предвидените дейности ще се финансират от бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Преди дни стана ясно, че трасето на АМ “Струма" през Кресненското дефиле ще бъде реализирано по така наречения "полуизточен" вариант, който използва сега съществуващия път Е-79 в посока Кулата и изграждане на ново трасе в посока София на изток от дефилето. Това реши на заседанието си Висшият екологичен експертен съвет към МОСВ.