За това се обяви евродепутатът Андрей Новаков от ГЕРБ/ЕНП преди публичното обсъждане на предложените мерки, което ще се проведе в Комитета на регионите.

В позицията си, изпратена до вносителя на становището, Новаков изтъква, че част разпоредбите са противоречиви и биха изложили на риск и финансови затруднения много от българските и източноевропейски превозвачи. Според него, на практика е неприложимо предложението водач на тежкотоварен автомобил, преминал през пет държави, за повече от три дни във всяка, да се осигурява по пет различни законодателства и ставки.

„Освен излишна бюрокрация, това би довело и до толкова допълнителни разходи, че малко български компании биха оцелели“, коментира още той.

Друго спорно предложение би задължило шофьорите да изоставят камионите и товарите си на всеки три седмици, за да се върнат за поне седмица в собствената си страна.

Целта на провеждащите се публични консултации в Комитета на регионите е да се получи обратна връзка от заинтересованите страни относно предлаганите мерки. Така позициите на превозвачи, неправителствени организации, синдикати и браншови камари ще бъдат взети под внимание при финализирането на окончателния вариант на законодателното предложение. Пакетът за мобилност, състоящ се от няколко законодателни акта, сред които и така полемичната директива за командированите работници, предстои да влезе за разглеждане в Европейския парламент през декември, давайки официално старт на дебата по темата.