Информацията е от източник на голямото международно летище „Шарл дьо Гол“ на север от френската столица.

Инцидентът идва, след като в неделя самолет на „Бритиш Еъруейз“ е бил ударен от дрон, малко преди да кацне безопасно на лондонското летище Хийтроу, припомня АФП.

В случая с ирландския „Еърбъс“ А-320 екипажът е забелязал малкия апарат, който прелетял на около 150 метра от дясното крило.

Веднага след приземяването пилотът е уведомил френската служба за контрол на въздушния трафик за опасното разминаване. То се се случило, когато самолетът, пристигащ от Дъблин, е бил на височина 2300 метра и на разстояние около 50 км от парижкото летище.

Не се съобщава колко пътници е имало на борда на лайнера на Aer Lingus.

През февруари т.г. пилот на А-320 на „Ер Франс“ бе принуден да предприеме спешна маневра, за да избегне сблъсък с дрон. Летящата „играчка“ мина едва на 5 метра под лявото крило на машината. Инцидентът стана, докато „Еърбъсът“ е бил на 1600 м височина и се е снижавал за кацане на „Шарл дьо Гол“.

Във Франция е забранено микродроновете, купени в магазина, да летят по-високо от 150 метра, независимо, че някои модели са способни да се издигнат на няколко километра.

Смята се, че най-голямата опасност за самолетите е дрон да удари двигател или да се окаже всмукан от него, отбелязва АФП. Батериите на дроновете съдържат литий, който лесно се възпламенява, добавя агенцията.

Френската контролна служба по гражданската авиация смята, че дроновете, купени от търговската мрежа в страната до края на миналата година, са около 200 хиляди. 98 на сто от тях са малки апарати, тежащи до два килограма.

Отделно Би Би Си съобщи днес, че политици в САЩ обмислят законови промени, които биха позволили на властите да прехващат или свалят дронове, които летят прекалено близко до летища.

Мерките са прокарани в Сената като част от по-обхватен закон за авиацията. Те са отговор на растящата загриженост относно безопасното използване на друново, пояснява Би Би Си.

В промените, които още не са в сила е предвидено и търговско използване на дронове в част от националното въздушно пространство. То също е съпроводено със сурови предупреждения от гледна точка на сигурността.

Във Великобритания говорител на авиационната инспекция е заявил:

„По-строги правила и действия за тяхното прилагане трябва да бъдат приоритет за правителството, за да се гарантира, че въздушното пространство около британските летища ще остане сред най-безопасните в света“.

В момента е напълно забранено използването на дронове над обширни части от Лондон. Мярката, свързана с посещението на президента на САЩ Барак Обама, е в сила от 21 до 24 април.

Част от проблема е как на практика да се противодейства на дроновете, който създават опасност за транспорта или други сфери на обществения живот.

Вижте снимки >>

Неотдавна компанията SkySafe обяви технология, която позволява на органите на реда да овладеят контрола над летящ дрон и да го отведат за кацане на безопасно място. Подобно „дистанционно“, наречено Drone Defender е разработила и високотехнологичното фирма Battelle.

В Япония се опитват да ловят апаратите „хулигани“ с подвижни мрежи. А полицията в Лондон мисли да използва... орли, следвайки успешните опити, проведени в Нидерландия.

НА ФОКУС: Разминавания „на косъм“ с дронове стряскат британски пилоти

НА ФОКУС: Дронът - детска играчка или технология на бъдещето?