"Има няколко предпоставки, за да се случи този инцидент. Автомобилът на НСО е с тегло 3 тона, пострадалият автомобил е 1400 кг. Изчислихме, че ударът е бил с не по-малко от 130 км/ч", коментира в ефира на "Здравей, България" Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики.

Според него линията на видимост на пътния участък се скрива от няколко пътни знаци. "Водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Предвид удара, който се е случил, той се е движел над позволеното", добави Желязков.

По негови думи това е един от най-натоварените участъци в района. Ограничението там е 90 км. "Ако автомобилът се е движил с 90 км, ударът нямаше да е толкова голям и жесток. Пострадалият автомобил е бил с много стари зимни гуми и с малко тегло. Колата на НСО е изрядна откъм поддръжка", заяви пътният експерт.

След инцидента край Аксаково, разследването около случая продължава. Вчера премиерът Димитър Главчев поиска незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района на Аксаково, където преди дни имаше тежка катастрофа с автомобил на НСО.

Малко по-късно случаят взе две глави във варненското Пътно управление - там бяха отстранени директорът на ОПУ инж. Явор Пасев и началникът на отдел "Инвестиционно-ремонтни дейности" Севдалина Казълова. 

Асфалт не е положен само на мястото около катастрофата, а и на много места по пътния участък, съобщава още Нова телевизия. Асфалтирането на пътя, където стана тежката катастрофа, е започнало три дни след инцидента.

Преасфалтирането на участъка край Аксаково, където стана катастрофата с джипа на НСО, е било възложено от областното пътно управление на Варна в началото на месеца. Това заяви пред БНТ представител на фирмата изпълнител.

"Като изпълнители по договор за поддръжка получаваме писмени възтгалания от АПИ и в частност ОПУ Варна. Конкретното задание е получено на 7 май. Изходящият номер от 2 май, но с оглед на великденските празници започнахме действия по възлагането от 8 май. Направен е график по дни и по дати", каза инж. Методи Иванов.

Фирмата не е получила информация и указание от ОПУ Варна да прекрати дейностите след катастрофата. Също така не са били уведомени, че на мястото текат следствени действия, обясни Иванов.

Въпросната кръпка е направена в събота и неделя по установен график. "Когато получим възлагане от ОПУ Варна, представител на фирмата и на ОПУ минават по съответния път и се обозначават компрометирани участъци. Ние изцяло зависим от възлагането на ОПУ-Варна и техните решения", каза инж. Методи Иванов.