Един от най-големите германски енергийни концерни Ер Ве Е (RWE) разглежда възможността да излезе от проекта Набуко, който предвижда пренос на природен газ от каспийския регион до Европа, предаде ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА.

Руската агенция се позовава на публикация в германския в. "Шпигел", който е получила потвърждение и от източник от компанията. Изданието пише, че Ер Ве Е разглежда варианта за изтегляне от проекта Набуко заради това, че неговата стойност на практика се е удвоила от 8 милиарда евро на 15 милиарда евро и че няма никакви перспективи за сключване на договори за доставка на природен газ с Азербайджан и Туркменистан. Така, че компанията сега проверявала дали са в сила търговските и стратегическите нужди от този проект, пише германското издание, като се позовава на източник от компанията.

Окончателно решение по въпроса обаче все още не е взето. В края на април официален представител на австрийския концерн О Ем Ви (OMV), който се явява един от членовете на консорциума за строителството по проекта на Набуко, съобщи, че газопроводът може да се окаже доста по-къс от предвиденото и може да се простира само от турско-българската граница до Австрия.

По мнение на наблюдатели това може да е в резултат на увеличението на цената на строителството на газопровода. По-рано пък премиерът на Унгария Виктор Орбан съобщи, че унгарската енергийна компания МОЛ (MOL) може да се оттегли от проекта или да ограничи сериозно участието си в него. Съгласно първоначалния план за газопровода, транспортирането на природен газ трябваше да се осъществява от каспийския регион до европейските страни, като се заобиколи Русия и се премине през Азербайджан, Грузия, Турция, България, Унгария, Румъния и Австрия.

Газопроводът трябваше да е с дължина от 4000 километра. Строителството на газопровода е планирано да започне през 2013 г. Доставките на гориво по него би трябвало да започнат 2017 г. В консорциума по реализацията на проекта влизат австрийската О Ем Ви (OMV), унгарската МОЛ (MOL), българската Булгаргаз, румънската Трансгаз (Transgaz), турската БОТАШ (BOTAS) и германската Ер Ве Е (RWE).