Продължилото близо два месеца разследване доказа, че по време на излитането един от пилотите е натискал педалите на спирачките, без да осъзнава това, съобщи БНР.

Цяла серия от грешки са довели до трагедията със самолета „Як-42”, който рухна на метри след края на пистата в Ярославл на 7 септември. Според доклада на Междудържавния авиационен комитет, вторият пилот е имал в кръвта си медикамента фенобарбитал, който значително забавя реакциите, но не може да се твърди, че това е повлияло на неговото поведение.

Не може да се установи и кой от двамата пилоти е натискал без да иска спирачките по време на излитането. Експертите установили, че двигателите не са били форсирани оптимално, след като машината е започнала да се засилва не от самия край на пистата. Спирачната сила, която вероятно екипажът не е забелязал, е създала пикиращ ефект, който е попречил на самолета да се откъсне от пистата. Въпреки това, пилотите не взели решение за прекратяване на излитането и впоследствие се разбили.

Катастрофата, отнела живота на 43 души, е най-тежката авиационна катастрофа в историята на спорта. Тя потресе цяла Русия и света на хокея. От 45-те човека в самолета 37 бяха хокеисти, треньори и служители на клуба "Локомотив", голяма част от които са национални състезатели на няколко европейски държави, включително бивши играчи от северноамериканската Национална хокейна лига.