Продължилото близо два месеца разследване доказа, че по време на излитането един от пилотите е натискал педалите на спирачките, без да осъзнава това, съобщи БНР.
Цяла серия от грешки са довели до трагедията със самолета „Як-42”, който рухна на метри след края на пистата в Ярославл на 7 септември. Според доклада на Междудържавния авиационен комитет, вторият пилот е имал в кръвта си медикамента фенобарбитал, който значително забавя реакциите, но не може да се твърди, че това е повлияло на неговото поведение.
Не може да се установи и кой от двамата пилоти е натискал без да иска спирачките по време на излитането. Експертите установили, че двигателите не са били форсирани оптимално, след като машината е започнала да се засилва не от самия край на пистата. Спирачната сила, която вероятно екипажът не е забелязал, е създала пикиращ ефект, който е попречил на самолета да се откъсне от пистата. Въпреки това, пилотите не взели решение за прекратяване на излитането и впоследствие се разбили.
Катастрофата, отнела живота на 43 души, е най-тежката авиационна катастрофа в историята на спорта. Тя потресе цяла Русия и света на хокея. От 45-те човека в самолета 37 бяха хокеисти, треньори и служители на клуба "Локомотив", голяма част от които са национални състезатели на няколко европейски държави, включително бивши играчи от северноамериканската Национална хокейна лига.
Цяла серия от грешки са довели до трагедията със самолета „Як-42”, който рухна на метри след края на пистата в Ярославл на 7 септември. Според доклада на Междудържавния авиационен комитет, вторият пилот е имал в кръвта си медикамента фенобарбитал, който значително забавя реакциите, но не може да се твърди, че това е повлияло на неговото поведение.
Не може да се установи и кой от двамата пилоти е натискал без да иска спирачките по време на излитането. Експертите установили, че двигателите не са били форсирани оптимално, след като машината е започнала да се засилва не от самия край на пистата. Спирачната сила, която вероятно екипажът не е забелязал, е създала пикиращ ефект, който е попречил на самолета да се откъсне от пистата. Въпреки това, пилотите не взели решение за прекратяване на излитането и впоследствие се разбили.
Катастрофата, отнела живота на 43 души, е най-тежката авиационна катастрофа в историята на спорта. Тя потресе цяла Русия и света на хокея. От 45-те човека в самолета 37 бяха хокеисти, треньори и служители на клуба "Локомотив", голяма част от които са национални състезатели на няколко европейски държави, включително бивши играчи от северноамериканската Национална хокейна лига.