Това е елементарна грешка, популярна сред шофьорите като "грешката на блондинката", пише днес вестник "Московский комсомолец", цитиран от БТА, по повод инцидента, в който загинаха хокеистите от цял отбор. Единственият оцелял хокеист издъхна преди два дни. Така само един от членовете на екипажа все още е жив, но в много тежко състояние.

Руското издание се позовава на достоверен източник от авиационната промишленост, според когото пилотската грешка е била установено от разследващата комисия. Самолетът е потеглил по пистата за засилване с действаща "ръчна спирачка" и не е успял да набере достатъчно голяма скорост, за да излети.

Освен това, от разшифрованите записи на разговорите в кабината се разбрало, че малко преди излитането командирът на екипажа наредил на втория пилот да поеме управлението, като мотивирал заповедта си с това, че се почувствал зле. Задължение именно на командира е изключването на спирачката, но е възможно в момента на предаването на управлението пилотите да са забравили за нея и да не са обърнали внимание на светещия сигнал на таблото с индикатори.
Източникът не изключва, че когато самолетът е започнал да рулира, пилотите най-сетне са забелязали, че излитат "на ръчна" и са я изключили, но вече е било твърде късно.

Може би за изясняване на ситуацията ще помогне вече единственият оцелял при катастрофата, бординженерът Александър Сизов. Макар лекарите да твърдят, че той има всички шансове да се върне към нормален живот, засега не позволяват разговори с него.