Разговорите приключиха без постигане на съгласие почти по всички точки, съобщи председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров, цитиран от "Фокус".

Единственото, по което има споразумение е въвеждането на бонусна система на заплащане от юни 2012 г. По всички останали точки, включително за синдикалните привилегии като плащане на задгранични командировки, както и за правото на намеса в управлението на дружеството, когато ръководството иска да предприеме някакви реформи, няма сближаване на позициите.

"Към 15,30 часа стачкуващите са 121. При 121 стачкуващи – несериозно е да се говори за стачка. Това е някакъв терор от страна на определени хора над цялото българско общество. От 136 влака, които се движат по разписание, са спрени 52. Приелите доброволно да напуснат с компенсация от шест брутни работни заплати са 967 служители на железниците", допълни Владимиров. По думите му стачката е прекратена в Дупница и Русе, а утре се очаква и на други места служителите да спрат протесните действия.

По-рано министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че реформата в БДЖ е свързана основно с оптимизация в пътническите превози, но обемите, в които съществува БДЖ в момента, едва ли са необходими на държавата, предаде БТА.

"Едва ли държавата е способна да поддържа тези обеми, това е изключително скъпо. Над 1,2 млрд. лв. се инвестират до края на този програмен период на ОП "Транспорт" в железопътна инфраструктура. Това е основата, на която ще стъпим, за да се подобри транспортната услуга, и едва след това ще пристъпим към закупуване на нов подвижен състав", посочи Московски. По думите му "Товарни превози" ще бъдат приватизирани, тъй като това е единствената възможност да се привлече свеж капитал в железниците.

Според транспортния министър е необходима и оптимизация на персонала в БДЖ. "Сега един километър железопътна инфраструктура се поддържа от 4,3 души, целта ни е това да се сведе до средноевропейското ниво, което е 2,5 човека", обясни Ивайло Московски, но бе категоричен, че няма да има отказ от реформите, защото без тях БДЖ ще престане да съществува и щетите биха били много по-големи.

Утре Съветът на директорите ще одобри Колективния трудов договор за "БДЖ Товарни превози" и той ще бъде подписан, каза още Владимир Владимиров. Също от утре ще бъдат спрени още 166 влака, заради трупане на излишни загуби. Веднага след прекратяване на стачката те ще тръгнат отново, каза той.