„Ние сме си поели риска при евентуално повишаване на някои цени,” декларира Цветан Цонев, изпълнителен директор на "Трейс" пред PRO.BG, предаде БГНЕС. Според него тази цена за някои е ниска, за други висока, но е "най-добрата и оптимална: хем ние да не загубим, хем обществото да не пострада.” Той допълни, че лично според него, при определянето на победителите в държавни конкурси не винаги ниската цена трябва да е определяща.

Отсечката Стара Загора-Нова Загора ще бъде завършена навреме, заяви още шефът на фирмата строител. "Заложеният срок за строителството е 25 месеца, реално 24, като последният месец е предвиден за подготвяне на документацията и предаване на строителния надзор. Така че срокът не подлежи повече на коментар.
Отсечката Стара Загора-Нова Загора трябва да е готова на 3 юни 2012 г., дължината й е 31 км и 800 м. Първата копка на ЛОТ 2 на магистралата е в понеделник, 3 май.

Сроковете за изграждането на останалите ЛОТ-ове : ЛОТ 3 – 24 месеца и ЛОТ 4 – 28 или 29 месеца, защото отсечката е по-дълга с около 12-13 км от ЛОТ 3. Това означава, че по план, до края на 2012 г. магистралата би трябвало да стига до морето. Преди два дни бяха обявени и мераклиите за ЛОТ3 на АМ "Тракия", но "Трейс" не е между тях.

Цветан Цонев съобщи още, че отсечката Стара Загора-Нова Загора ще бъде строена от български работници. Само при евентуални сложни дейности ще бъдат викани специалисти от чужбина. Цонев беше категоричен, че „няма недостиг на строителна работна ръка в България, особено в пътното строителство. На нашия обект не е реално да има внос на работна ръка”.

Договорът за строеж на ЛОТ 2 от АМ "Тракия" бе подписан миналата седмица и е на обща стойност 137 868 хил. лв. От фирмата строител тогава обещаха, че ще положат полимерно модифициран асфалт, който трябва да даде по-голяма устойчивост на метеорологични условия и по отношение на трафика.