Общите продажби за първите девет месеца на годината са се увеличили с 55 на сто до близо 1,3 млн. автомобила, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА. "Дженерал мотърс" и други световни автомобилостроителни компании разчитат на бързо нарастващия китайски пазар, за да повишат продажбите си на фона на слабото търсене на автомобили в останалите части на света.
През септември "Дженерал мотърс" и китайските й съвместни дружества са продали общо 181 148 автомобила, съобщи компанията, без обаче да посочи данни от миналата година, които да послужат за сравнение.
Важен фактор за увеличаването на продажбите са хората в малките китайски градове, които купуват кола за първи път, посочи президентът на "Дженерал мотърс" "Чайна груп" (General Motos China Group) Кевин Уейл.
Пекин подпомогна нарастването на показателя, предлагайки данъчни облекчения и субсидии за замяна на старите автомобили с нови, по-икономични и щадящи околната среда модели. По-голямата част от правителствената помощ бе насочена към китайските производители на малки автомобили, въпреки че чуждестранните компании също отчетоха нарастване на продажбите, допълва АП.