За пръв път проект от такъв мащаб се изпълнява у нас, заявиха от Vivacom. 80% от дейностите в дирекция "Експлоатация на телекома" ще бъдат прехвърлени, като процесът засяга всички нива от специалист до мениджър. Като част от споразумението, около 3000 служители на телекома ще се присъединят към екипа на Alcatel-Lucent, запазвайки настоящите си трудови договори и социални придобивки.

По този начин Vivacom ще получи възможност да се концентрира върху основния си бизнес, да намали оперативните разходи и да гарантира високо качество на мрежата си. Споразумението ще осигури и възможност за развитие и бързо внедряване на нови продукти и услуги. Във Vivacom ще останат функциите, свързани със стратегическо планиране и развитие на мрежата, и контрола върху дейността на аутсорсинг партньора.

Подписването на споразумението за аутсорсинг е последната фаза от стратегическата трансформация на Vivacom, която започна в началото на миналата година със сливането на мобилния и фиксирания бизнес на телекома и продължи с неговото ребрандиране през септември 2009 г. Крайната цел на този процес е промяна на телекома от техническа към клиентски ориентирана компания. Alcatel-Lucent ще допринесе с опита си, натрупан от проектирането, въвеждането в експлоатация, поддръжката и разширяването на повече от 85 мрежи, обслужващи над 185 милиона потребители по света. "Това е най-важният договор за доставка на такъв тип услуги, който сме подписвали в Източна Европа”, каза Анди Уилямс, президент по услугите на Alcatel-Lucent.

Vivacom става част от телекомите по света, които разчитат на Alcatel-Lucent за опериране на техните технически процеси, интеграция на мрежите, поддръжка, аутсорсинг, интеграция на приложения и трансформиране на IP мрежи. Сред клиентите на френската фирма са AT&T, Orange, Telecom New Zealand, Bharti Airtel, BT Global Services и др.