Vivacom аутсорсва мрежата си към Alcatel-Lucent
Петгодишно сътрудничество за стратегическо развитие на фиксираната и мобилната мрежа на Vivacom, обявиха БГ телеком и Alcatel-Lucent. От 1 март Vivacom ще прехвърли техническите и оперативните дейности по развитие на своята мрежа към френския гигант, пише TechNews.bg.
По този начин Vivacom ще получи възможност да се концентрира върху основния си бизнес, да намали оперативните разходи и да гарантира високо качество на мрежата си. Споразумението ще осигури и възможност за развитие и бързо внедряване на нови продукти и услуги. Във Vivacom ще останат функциите, свързани със стратегическо планиране и развитие на мрежата, и контрола върху дейността на аутсорсинг партньора.
Подписването на споразумението за аутсорсинг е последната фаза от стратегическата трансформация на Vivacom, която започна в началото на миналата година със сливането на мобилния и фиксирания бизнес на телекома и продължи с неговото ребрандиране през септември 2009 г. Крайната цел на този процес е промяна на телекома от техническа към клиентски ориентирана компания. Alcatel-Lucent ще допринесе с опита си, натрупан от проектирането, въвеждането в експлоатация, поддръжката и разширяването на повече от 85 мрежи, обслужващи над 185 милиона потребители по света. "Това е най-важният договор за доставка на такъв тип услуги, който сме подписвали в Източна Европа”, каза Анди Уилямс, президент по услугите на Alcatel-Lucent.
Vivacom става част от телекомите по света, които разчитат на Alcatel-Lucent за опериране на техните технически процеси, интеграция на мрежите, поддръжка, аутсорсинг, интеграция на приложения и трансформиране на IP мрежи. Сред клиентите на френската фирма са AT&T, Orange, Telecom New Zealand, Bharti Airtel, BT Global Services и др.