БГНЕС
Учители: Да има предмет ”езикова култура”
Българският език и литературата да не се разделят като отделни учебни предмети, да има повече часове по тези предмети, учебниците да са на по-достъпен език - не толкова академичен, без чуждици, обемът на изучавания материал да е по-малък, да има повече практически занимания.
Това бяха част от предложенията, около които се обединиха участници в дискусия за обучението по български език и литература. Според тях образователните стандарти трябва да се актуализират, учебната програма да се осъвремени и да се въведе предмет "езикова култура", съобщи Дневник.
Организатор беше сайтът "Академика БГ", като участваха учители, директори на училища, преподаватели, представители на Регионалния инспекторат по образование - София. Никой от министерството на образованието не присъстваше.
Дискусията е първата проява от националната кампания "Бъди грамотен", чиято цел е да се засили интересът към българския език. През следващите месеци са предвидени състезания по грамотност. "Изпитите за външно оценяване и матурите само прикриват проблема, отколкото да го регистрират. Тестовете са лесни и учениците нямат никаква мотивация да се подготвят за тях", заяви учителка от Националната природоматематическа гимназия Илияна Кръстева. Според нея в повечето случай децата налучкват верните отговори. Резултатите от матурите - 2-3 % двойки не са много, във Франция например те достигат до около 50 %, заяви още Кръстева. Според нея скалата за оценяване е "смехотворна", защото за тройка трябва да има между 20 % и 22% верни отговори. "Учебниците са пълни с теория, от която учениците не могат да извлекат никакви практически умения. Пълно е с академичен език, който осакатява материята", смята Катя Чаралазова от института по български език.
Организатор беше сайтът "Академика БГ", като участваха учители, директори на училища, преподаватели, представители на Регионалния инспекторат по образование - София. Никой от министерството на образованието не присъстваше.
Дискусията е първата проява от националната кампания "Бъди грамотен", чиято цел е да се засили интересът към българския език. През следващите месеци са предвидени състезания по грамотност. "Изпитите за външно оценяване и матурите само прикриват проблема, отколкото да го регистрират. Тестовете са лесни и учениците нямат никаква мотивация да се подготвят за тях", заяви учителка от Националната природоматематическа гимназия Илияна Кръстева. Според нея в повечето случай децата налучкват верните отговори. Резултатите от матурите - 2-3 % двойки не са много, във Франция например те достигат до около 50 %, заяви още Кръстева. Според нея скалата за оценяване е "смехотворна", защото за тройка трябва да има между 20 % и 22% верни отговори. "Учебниците са пълни с теория, от която учениците не могат да извлекат никакви практически умения. Пълно е с академичен език, който осакатява материята", смята Катя Чаралазова от института по български език.
ИЗБРАНО
ИЗБРАНО