Комисията ще проверява дали има дискриминация в това, тъй като валидността на дневните, месечните и седмичните винетки е от датата на издаването им. Тя ще провери и защо за леките коли няма дневни винетки, каквито съществуват за товарните автомобили. Досега пътната агенция обясняваше, че такава е европейската практика, предаде Дарик радио.
"В Германия не плащаме за леките коли, а само за камиони. И камионите плащат на километър. Но в България цените са ниски, няма проблем", казва пред bTV германският гражданин Зигфрид Гастернмайер.
По-големият проблем е, че годишните винетки важат до 31 декември, независимо кога са купени. Сега сметката е такава, че дори за автомобил, купен през септември месец, е по-добре човек да вземе годишна винетка. Ако купи такава обаче, ще плати същата такса, независимо, че девет от месеците са изтекли и ще я ползва само три.
Отговорните институции ще бъдат привикани в КЗД, за да обяснят защо годишната винетка не важи една година и защо леките коли не могат да плащат за един ден.
Самосезирахме, за да проверим дали това различие не представлява дискриминация, примерно по признаците, лично положение и имуществено състояние. В случай, че установим, че тези норми пораждат двойни стандарти и представляват дискриминация, ще трябва да дадем предписания на органа, който може да промени тази наредба, обясняват от КЗД.
Органът, който определя е Министерският съвет. Докато се произнесе комисията, ще минат няколко месеца.
Всяка година българите си купуват 5,5 млн. винетки. Повечето са за леки коли.