Камерите могат да бъдат използвани и от мениджърите на компаниите, за да може да видят, например, как се отнасят шофьорите с клиентите, обясни пред PRO.BG председателят на Националния съюз на превозвачите Румен Крумов, цитиран от БГНЕС. Вече започва пилотно видео наблюдение в столична компания за таксиметров превоз.
Крумов подкрепя идеята за таван на цените на таксиметровите услуги, но не е оптимист, че това ще реши проблемите в бранша. Правителството ще разгледа предложението на 30 юни.
"Основният проблем е използването на чужди марки от т.нар. фалшиви таксита. През годините понятието "копърка” се промени - в момента вече "копърки” се наричат тези, които работят за себе си без фирма", каза Крумов.
Процентът на не съвсем редовните таксита е между 5 и 10, но по празниците, когато няма засилен контрол, се увеличавал. "Пределните цени няма да решат на 100% проблема с този тип таксита. Ние обаче разчитаме, че евентуалният таван ще създаде известна увереност на клиентите - ще знаят, че която и компания да изберат, от която и да е точка в София, има ориентировъчна цена колко трябва да им вземат”, обясни Крумов.
Той предлага всяка община в София да регулира таксиметровите услуги. "Общината определя броя на сергиите на пазара, не по по-различен начин изглежда и формулата за такситата. Колкото до професионалната годност на водача и т.н. – това остава в обхвата на държавните институции”, обясни председателят на Съюза на превозвачите.
Според него, в момента се наблюдава по-занижен технически контрол на автомобилите. За съжаление, в една значителна част от парка се установява, че ниската цена на таксиметровата услуга не предполага условия за редовната поддръжка на автомобилите: редовна смяна на масло, пробег и т.н., обясни Крумов.
Той призна и за недостиг на квалифицирани кадри. "Преди години бизнесът беше зает с обновяването на автопарка. Бавно и постепенно този процес отмина, но за съжаление, не виждам по отношение на кадрите да се взимат мерки", коментира Крумов.
Междувременно стана ясно, че Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" е провела спецакция срещу незаконни таксиметрови превози около столични болници. Проверени са над 50 коли, един шофьорите пък успял да се скрие, за да избегне проверка.
Крумов подкрепя идеята за таван на цените на таксиметровите услуги, но не е оптимист, че това ще реши проблемите в бранша. Правителството ще разгледа предложението на 30 юни.
"Основният проблем е използването на чужди марки от т.нар. фалшиви таксита. През годините понятието "копърка” се промени - в момента вече "копърки” се наричат тези, които работят за себе си без фирма", каза Крумов.
Процентът на не съвсем редовните таксита е между 5 и 10, но по празниците, когато няма засилен контрол, се увеличавал. "Пределните цени няма да решат на 100% проблема с този тип таксита. Ние обаче разчитаме, че евентуалният таван ще създаде известна увереност на клиентите - ще знаят, че която и компания да изберат, от която и да е точка в София, има ориентировъчна цена колко трябва да им вземат”, обясни Крумов.
Той предлага всяка община в София да регулира таксиметровите услуги. "Общината определя броя на сергиите на пазара, не по по-различен начин изглежда и формулата за такситата. Колкото до професионалната годност на водача и т.н. – това остава в обхвата на държавните институции”, обясни председателят на Съюза на превозвачите.
Според него, в момента се наблюдава по-занижен технически контрол на автомобилите. За съжаление, в една значителна част от парка се установява, че ниската цена на таксиметровата услуга не предполага условия за редовната поддръжка на автомобилите: редовна смяна на масло, пробег и т.н., обясни Крумов.
Той призна и за недостиг на квалифицирани кадри. "Преди години бизнесът беше зает с обновяването на автопарка. Бавно и постепенно този процес отмина, но за съжаление, не виждам по отношение на кадрите да се взимат мерки", коментира Крумов.
Междувременно стана ясно, че Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" е провела спецакция срещу незаконни таксиметрови превози около столични болници. Проверени са над 50 коли, един шофьорите пък успял да се скрие, за да избегне проверка.