Преди дни той обяви, че правната комисия в парламента обмисля промени в Семейния кодекс, които да решат някои от проблемите на двойките, живеещи на семейни начала.

Веднага срещу идеята се обявиха представители на Българската православна църква.
Не очаквам Църквата да се произнесе срещу собствените си догми", коментира днес пред Дарик радио депутатът, който опита да успокои свещениците, че съвместното съжителство няма да бъде изцяло приравнено с брака.

Радев уточни, че целта на готвените промени е двойките, които живеят заедно, да получат някои от правата на встъпилите в брак. Той даде пример с  осиновяването и тегленето на кредити - все неща, които при сегашното законодателство двойките без брак биха направили много по-трудно. Депутатът изтъкна и случаите, в които се налагат трансплантации или дори елементарно посещение в болницата, което се отказва на хора извън семейния кръг.

„Към настоящия момент в страната ни повече от половината деца се раждат в семейства без сключен брак. Ние трябва да гарантираме правата на тези деца и техните родители", категоричен беше Радев.
Той се аргументира със световния пример в гражданското законодателство. По думите му в САЩ статутът на двойките без брак е отдавна уреден, в развитите европейски страни - също, а в Холандия дори признават хомосексуалните двойки, като им се дават права да осиновяват деца.
„Ние чак такива промени не искаме да правим, но все повече двойки живеят без брак и създават деца. Гражданската реалност е такава и ние трябва да се съобразим с нея, още повече, че в България има граждани, които изповядват различна от православното християнство религия", категоричен е Емил Радев.

Варненският и Великопреславски митрополит Кирил обаче се обяви категорично против готвените промени в Семейния кодекс. "Бракът е свещен съюз и неслучайно съжителство. Всяко начинание, което няма благословия от Бога и Църквата, е грях. Това е даже богохулство. А най-страшният грях е хулата срещу Светия Дух", заяви той. По думите му не трябва да бягаме от божията благословия. Дядо Кирил подкрепи думите си с цитат от Посланието на Св. Апостол Павел: „Дори като ядеш и пиеш, трябва да го правиш за слава Божия".

Двама висши духовници вече заявиха, че са срещу идеята съвместното съжителство да се приравни с брака -  Сливенският митрополит Йоаникий Ловчанският митрополит Гавриил. 

Не за първи път Църквата се обявява против подобна законодателна идея. През 2009 г. 40-тото Народно събрание не прие готвените тогава промени именно заради натиска на Светият синод, който излезе с официално становище, в което се казваше: "Бракът е основа на семейството, градивен елемент на обществото и  фактор за възпитанието на децата. Бракът не може да бъде третиран само като юридическа конструкция, която се основава на съвкупността от имуществени отношения, нито е обикновено съжителство между мъжа и жената, проявено от временното им настроение и интерес, каквото може да се окаже именно фактическото съжителство".