Осма площадка вече с лиценз: Медицински хеликоптер ще каца и на магистрала "Струма"
Вертолетът ще стига от София до тунел "Железница" за 30 минути
Обратно в новинатаВертолетът ще стига от София до тунел "Железница" за 30 минути
Обратно в новинатаВертолетът ще стига от София до тунел "Железница" за 30 минути
Обратно в новинатаОткъдето и да го погледна това ми прилича на летище :))) "...Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова участва в откриването на седмото и първото ново държавно болнично вертолетно летище извън София. То се намира в МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов" във Велико Търново. В рамките на церемонията първият медицински хеликоптер направи демонстрационно кацане на новопостроеното съоръжение.." Цирк Буш
Пфф, аз за 30 мин с колата съм до там..
"след получаване на сигнал хеликоптерът ще стига от София до тунела за 30 минути.", т.е. 60 мин. в двете посоки - та аз с колата стигам по-бързо
Едно време в Петрич хеликоптерите при медицинска нужда кацаха в двора на поделението до болницата. Как ли са се чувствали пилотите и пациентите, като не е имало лиценз за този дворо?!?!?!....
За какво е тая площадка в НИЩОТО. Ако ще качват от там пострадали, как точно ще се получи ? Ако катастрофата е 50-60 км на юг - ще ги карат до площадката с линейка и после на хеликоптер ? Не е ли по-правилно хеликоптерът да бордва пострадалите максимално близо до мястото на инцидента ? Нали това е хеликоптер, не е самолет, може да каца без писта насред всяка ливада ! И обратното - ако превозва лекарски екип , защо ще го оставя там, когато инцидента НЕ е там примерно ? За да ги возят после с кола, която ще дойде от някъде си до площадката ? Абсурдно. Или се очаква инциденти да има само в тунела ? Всичко изглежда крайно тъпо и недомислено. ОСвен за кражба на пари от тази напълно излишна площадка , друго не се сещам ! А вие ?
Зивинявам се за спама. Докато съм писал, поне още двама са споделили същото мнение. Явно се забезалява :)
В случай на необходимост се използва хеликоптер,защото може да се приземи без проблеми и на полянка без асфалт и нарисувани кръгове т.е. най близо до пострадалите. Има и изключения- по онова време по трасето на АМ " Тракия" точно преди Пловдив имаше осигурена полоса от магистралата над 2 км. с достатъчна ширина за да кацне самолет при проблеми с летището. По сегашно време наджаскаха по средата мантинели, спряха да режат крайпътните дървета и сега в случай на нужда самолета ще каца на Бунарджика до Альоша.Нещо се случва с мисловният потенциал на специалистите.....Не е смещно, посто е трагично глуповато,защото кога ще правят с тези аварийни лицензирани площадки през зимата над Банско, Пампорово, Боповец и т.н.
Явно аз съм много прост и не разбирам. Защо трябва да имаме площадки за хеликоптерите-линейки покрай магистралите? В Австрия тези хеликоптери кацат направо на магистралата или в най-близката нива. Виждал съм и как кацат на хората с по-големи дворово направо на поляната.
1982 вертолета кацна на стадиона на 50 метра от болницата в Харманли. Стадиона не беше лицензиран за вертолетна площадка.
Тая площадка, до тая магистрала, каква точно и е функцията?! На пръв изглежда, че линейка ще кара пострадалите до въпросната площадка ли?! Специално в този участък линейката по-бързо ще стигне до София, отколкото да претоварят пациента и хеликоптера да го кара до София за 30 мин. Това е някакъв абсурд. Специално за магистрала, обаче, не трябва абсолютно никаква площадка. Стане ли инцидент хеликоптерът винаги може да кацне на стотина метра от инцидента съвсем спокойно. Магистралите за достатъчно широки с пренебрежимо малък наклон. За какво е тая площадка до магистрала, кой я е измисли, платил, че накрая и лицензирал?! Колко струва на данъкоплатците това?! Площадки може да има на ключови места в отдалечените райони, където самата местност не позволява никакво кацане. Например от горите на Странджа планина до болница в Бургас пациент може да бъде транспортиран с хеликоптер за двайсетина минути, а с линейка ще е над два часа. Там някъде може да излеят малко асфалт за удобство, но чак пък лиценз?! Лиценз трябва за големите градове, за площадки на покривите на сгради и прочее, където вероятността от инцидент е много по-голяма и съответно е потенциално застрашена сигурността на множество хора. Но да лицензираш асфалтова площадка, излята на метри от асфалт с по-големи размери, на равно поле, на което дори и асфалт не е нужен?! Това или е тежка недомислица в закона или просто се "усвояват едни пари" от "наши фирми".
Това шосенце на снимката магистала "Струма" ли е ?
Дори вече рушащата се свищовска болница има хеликоптерна площадка от едно време. Ама то верно, че преди никой не е чувал за такива неща в България. Сега за малко бетон се харчат сума ти пари (и за делегациите отиващи да откриват "площадките")
Закупуването на 8 вертолета, и боядисването на някакви паркинги за вертолетни площадки стана сензация. Когато има 24 подготвени екипажа и 6-7 изправни вертолета, тогава може да се говори, че нещо е направено. До тогава само пушилка.
А до площадката как ще се стига. Ще има ли една линейка, закотвена на площадката
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
нормален (нерегистриран)
Откъдето и да го погледна това ми прилича на летище :))) "...Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова участва в откриването на седмото и първото ново държавно болнично вертолетно летище извън София. То се намира в МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов" във Велико Търново. В рамките на церемонията първият медицински хеликоптер направи демонстрационно кацане на новопостроеното съоръжение.." Цирк Буш
какво какво (нерегистриран)
хеликоптерът през тунел ли ще лети?
майор Костов (нерегистриран)
Пфф, аз за 30 мин с колата съм до там..
Мич (нерегистриран)
Еми ти си стрела,не си хеликоптер.
JJJJ (нерегистриран)
"след получаване на сигнал хеликоптерът ще стига от София до тунела за 30 минути.", т.е. 60 мин. в двете посоки - та аз с колата стигам по-бързо
Тукашен (нерегистриран)
Едно време в Петрич хеликоптерите при медицинска нужда кацаха в двора на поделението до болницата. Как ли са се чувствали пилотите и пациентите, като не е имало лиценз за този дворо?!?!?!....
Жбук (нерегистриран)
За какво е тая площадка в НИЩОТО. Ако ще качват от там пострадали, как точно ще се получи ? Ако катастрофата е 50-60 км на юг - ще ги карат до площадката с линейка и после на хеликоптер ? Не е ли по-правилно хеликоптерът да бордва пострадалите максимално близо до мястото на инцидента ? Нали това е хеликоптер, не е самолет, може да каца без писта насред всяка ливада ! И обратното - ако превозва лекарски екип , защо ще го оставя там, когато инцидента НЕ е там примерно ? За да ги возят после с кола, която ще дойде от някъде си до площадката ? Абсурдно. Или се очаква инциденти да има само в тунела ? Всичко изглежда крайно тъпо и недомислено. ОСвен за кражба на пари от тази напълно излишна площадка , друго не се сещам ! А вие ?
Жбук (нерегистриран)
Зивинявам се за спама. Докато съм писал, поне още двама са споделили същото мнение. Явно се забезалява :)
98405 (нерегистриран)
В случай на необходимост се използва хеликоптер,защото може да се приземи без проблеми и на полянка без асфалт и нарисувани кръгове т.е. най близо до пострадалите. Има и изключения- по онова време по трасето на АМ " Тракия" точно преди Пловдив имаше осигурена полоса от магистралата над 2 км. с достатъчна ширина за да кацне самолет при проблеми с летището. По сегашно време наджаскаха по средата мантинели, спряха да режат крайпътните дървета и сега в случай на нужда самолета ще каца на Бунарджика до Альоша.Нещо се случва с мисловният потенциал на специалистите.....Не е смещно, посто е трагично глуповато,защото кога ще правят с тези аварийни лицензирани площадки през зимата над Банско, Пампорово, Боповец и т.н.
Хм да (нерегистриран)
Супер. Сега остава да доставят хеликоптери и пилоти
Прост (нерегистриран)
Явно аз съм много прост и не разбирам. Защо трябва да имаме площадки за хеликоптерите-линейки покрай магистралите? В Австрия тези хеликоптери кацат направо на магистралата или в най-близката нива. Виждал съм и как кацат на хората с по-големи дворово направо на поляната.
хихи (нерегистриран)
Шерше ла Фам в случая ле Мъни...
още по важно е (нерегистриран)
катастрофите да стават само в радуис от 500 метра около площадките за кацане край магистралите...
Той (нерегистриран)
Хартиени самолети и хеликоптерни площадки без хеликоптери.... смех
Милен (нерегистриран)
Площадки бол, хеликоптери йок!
Христо Стоичков (нерегистриран)
1982 вертолета кацна на стадиона на 50 метра от болницата в Харманли. Стадиона не беше лицензиран за вертолетна площадка.
хихи (нерегистриран)
А по-рано трябва да е било 1978-1980
хихи (нерегистриран)
и кацането не беше едно. Може би един-два пъти годишно в тези години.
Хмммм (нерегистриран)
Тая площадка, до тая магистрала, каква точно и е функцията?! На пръв изглежда, че линейка ще кара пострадалите до въпросната площадка ли?! Специално в този участък линейката по-бързо ще стигне до София, отколкото да претоварят пациента и хеликоптера да го кара до София за 30 мин. Това е някакъв абсурд. Специално за магистрала, обаче, не трябва абсолютно никаква площадка. Стане ли инцидент хеликоптерът винаги може да кацне на стотина метра от инцидента съвсем спокойно. Магистралите за достатъчно широки с пренебрежимо малък наклон. За какво е тая площадка до магистрала, кой я е измисли, платил, че накрая и лицензирал?! Колко струва на данъкоплатците това?! Площадки може да има на ключови места в отдалечените райони, където самата местност не позволява никакво кацане. Например от горите на Странджа планина до болница в Бургас пациент може да бъде транспортиран с хеликоптер за двайсетина минути, а с линейка ще е над два часа. Там някъде може да излеят малко асфалт за удобство, но чак пък лиценз?! Лиценз трябва за големите градове, за площадки на покривите на сгради и прочее, където вероятността от инцидент е много по-голяма и съответно е потенциално застрашена сигурността на множество хора. Но да лицензираш асфалтова площадка, излята на метри от асфалт с по-големи размери, на равно поле, на което дори и асфалт не е нужен?! Това или е тежка недомислица в закона или просто се "усвояват едни пари" от "наши фирми".
Минаващ (нерегистриран)
Усвояваме по всички възможни и невъзможни начини. Това е.
Мрънкачите (нерегистриран)
Мрънкачите долу да ги возят с камили до болницата
дгд (нерегистриран)
Това шосенце на снимката магистала "Струма" ли е ?
некой нейде (нерегистриран)
да, да - погледната от птичи поглед, живи + здрави
Владо (нерегистриран)
Дори вече рушащата се свищовска болница има хеликоптерна площадка от едно време. Ама то верно, че преди никой не е чувал за такива неща в България. Сега за малко бетон се харчат сума ти пари (и за делегациите отиващи да откриват "площадките")
Наско (нерегистриран)
Закупуването на 8 вертолета, и боядисването на някакви паркинги за вертолетни площадки стана сензация. Когато има 24 подготвени екипажа и 6-7 изправни вертолета, тогава може да се говори, че нещо е направено. До тогава само пушилка.
Петрич (нерегистриран)
А до площадката как ще се стига. Ще има ли една линейка, закотвена на площадката
111 (нерегистриран)
Не бре, ще я чакаме да дойде от София, да натовари пострадалия, да го откара до площадката с хиликоптера и да се върне празна до София... спешна медицинска помощ по Български...
аах (нерегистриран)
тва заравненото петно с малко асфалт НИ струва 6млн. лв. Аз още се чудя колко да открадна и как да го докарам до бюджет от 50,000лв (с 20 хил. го правя и 30 за мен)... ама явно има и по-големи специалисти.
НАЙ
Световно признатият учен доц. Петър Шишков е загиналият при взривовете
Калин Стоянов: Кметът на Елин Пелин е в Гърция, нека си пие узото и да ни остави да работим
Военни хеликоптери започнаха да гасят взривилите се складове край Елин Пелин (снимки)
Вижте как Макрон посрещна Радев в Елисейския дворец
4-часов срив блокира системата на градския транспорт в София
"Уолстрийт Джърнъл": Мирен план на Тръмп за Украйна
Съветник на Зеленски: Споразумение с Русия би било сделка с дявола
КС: Съдебните промени противоречат на Конституцията, изборът на служебен кабинет – не
Световно признатият учен доц. Петър Шишков е загиналият при взривовете
Денков спрял назначението на Танев за посланик в Украйна след информация на спецслужбите
Световно признатият учен доц. Петър Шишков е загиналият при взривовете
Калин Стоянов: Кметът на Елин Пелин е в Гърция, нека си пие узото и да ни остави да работим
Военни хеликоптери започнаха да гасят взривилите се складове край Елин Пелин (снимки)
Вижте как Макрон посрещна Радев в Елисейския дворец
4-часов срив блокира системата на градския транспорт в София
"Уолстрийт Джърнъл": Мирен план на Тръмп за Украйна
Съветник на Зеленски: Споразумение с Русия би било сделка с дявола
КС: Съдебните промени противоречат на Конституцията, изборът на служебен кабинет – не
Световно признатият учен доц. Петър Шишков е загиналият при взривовете
Денков спрял назначението на Танев за посланик в Украйна след информация на спецслужбите