Осма площадка вече с лиценз: Медицински хеликоптер ще каца и на магистрала "Струма"
Вертолетът ще стига от София до тунел "Железница" за 30 минути
Обратно в новинатаКоментари - Осма площадка вече с лиценз: Медицински хеликоптер ще каца и на магистрала "Струма" | Днес.dir.bg
Коментари
Откъдето и да го погледна това ми прилича на летище :))) "...Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова участва в откриването на седмото и първото ново държавно болнично вертолетно летище извън София. То се намира в МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов" във Велико Търново. В рамките на церемонията първият медицински хеликоптер направи демонстрационно кацане на новопостроеното съоръжение.." Цирк Буш
Пфф, аз за 30 мин с колата съм до там..
"след получаване на сигнал хеликоптерът ще стига от София до тунела за 30 минути.", т.е. 60 мин. в двете посоки - та аз с колата стигам по-бързо
Едно време в Петрич хеликоптерите при медицинска нужда кацаха в двора на поделението до болницата. Как ли са се чувствали пилотите и пациентите, като не е имало лиценз за този дворо?!?!?!....
За какво е тая площадка в НИЩОТО. Ако ще качват от там пострадали, как точно ще се получи ? Ако катастрофата е 50-60 км на юг - ще ги карат до площадката с линейка и после на хеликоптер ? Не е ли по-правилно хеликоптерът да бордва пострадалите максимално близо до мястото на инцидента ? Нали това е хеликоптер, не е самолет, може да каца без писта насред всяка ливада ! И обратното - ако превозва лекарски екип , защо ще го оставя там, когато инцидента НЕ е там примерно ? За да ги возят после с кола, която ще дойде от някъде си до площадката ? Абсурдно. Или се очаква инциденти да има само в тунела ? Всичко изглежда крайно тъпо и недомислено. ОСвен за кражба на пари от тази напълно излишна площадка , друго не се сещам ! А вие ?
Зивинявам се за спама. Докато съм писал, поне още двама са споделили същото мнение. Явно се забезалява :)
В случай на необходимост се използва хеликоптер,защото може да се приземи без проблеми и на полянка без асфалт и нарисувани кръгове т.е. най близо до пострадалите. Има и изключения- по онова време по трасето на АМ " Тракия" точно преди Пловдив имаше осигурена полоса от магистралата над 2 км. с достатъчна ширина за да кацне самолет при проблеми с летището. По сегашно време наджаскаха по средата мантинели, спряха да режат крайпътните дървета и сега в случай на нужда самолета ще каца на Бунарджика до Альоша.Нещо се случва с мисловният потенциал на специалистите.....Не е смещно, посто е трагично глуповато,защото кога ще правят с тези аварийни лицензирани площадки през зимата над Банско, Пампорово, Боповец и т.н.
Явно аз съм много прост и не разбирам. Защо трябва да имаме площадки за хеликоптерите-линейки покрай магистралите? В Австрия тези хеликоптери кацат направо на магистралата или в най-близката нива. Виждал съм и как кацат на хората с по-големи дворово направо на поляната.
1982 вертолета кацна на стадиона на 50 метра от болницата в Харманли. Стадиона не беше лицензиран за вертолетна площадка.
Тая площадка, до тая магистрала, каква точно и е функцията?! На пръв изглежда, че линейка ще кара пострадалите до въпросната площадка ли?! Специално в този участък линейката по-бързо ще стигне до София, отколкото да претоварят пациента и хеликоптера да го кара до София за 30 мин. Това е някакъв абсурд. Специално за магистрала, обаче, не трябва абсолютно никаква площадка. Стане ли инцидент хеликоптерът винаги може да кацне на стотина метра от инцидента съвсем спокойно. Магистралите за достатъчно широки с пренебрежимо малък наклон. За какво е тая площадка до магистрала, кой я е измисли, платил, че накрая и лицензирал?! Колко струва на данъкоплатците това?! Площадки може да има на ключови места в отдалечените райони, където самата местност не позволява никакво кацане. Например от горите на Странджа планина до болница в Бургас пациент може да бъде транспортиран с хеликоптер за двайсетина минути, а с линейка ще е над два часа. Там някъде може да излеят малко асфалт за удобство, но чак пък лиценз?! Лиценз трябва за големите градове, за площадки на покривите на сгради и прочее, където вероятността от инцидент е много по-голяма и съответно е потенциално застрашена сигурността на множество хора. Но да лицензираш асфалтова площадка, излята на метри от асфалт с по-големи размери, на равно поле, на което дори и асфалт не е нужен?! Това или е тежка недомислица в закона или просто се "усвояват едни пари" от "наши фирми".
Това шосенце на снимката магистала "Струма" ли е ?
Дори вече рушащата се свищовска болница има хеликоптерна площадка от едно време. Ама то верно, че преди никой не е чувал за такива неща в България. Сега за малко бетон се харчат сума ти пари (и за делегациите отиващи да откриват "площадките")
Закупуването на 8 вертолета, и боядисването на някакви паркинги за вертолетни площадки стана сензация. Когато има 24 подготвени екипажа и 6-7 изправни вертолета, тогава може да се говори, че нещо е направено. До тогава само пушилка.
А до площадката как ще се стига. Ще има ли една линейка, закотвена на площадката