Агенция "Пътна инфраструктура", на която се позовава всекидневникът, разчита с нововъведението да се преценява кога има риск от поледица. По този начин ще може да се вземат мерки преди още да се заледи асфалтът.

Причината приборите да бъдат монтирани именно по мостове е, че настилката там много бързо изстива. Така и рискът от замръзване на влагата или водата е по-голям.

От пътната агенция обмислят още една новост: искат да накарат поддържащите фирми да не хвърлят сол направо на платното.

"Стремежът е в бъдеще да се работи само със солни разтвори, защото когато солта се хвърля на кристали, тя не започва веднага да върши работа. С разтвора ефектът е много по-бърз", обясни инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ в оставка.

Той информира още, че запасите от материали за зимната поддръжка на пътищата са на нивото, което се изисква в началото на сезона, но продължават да се складират нови.

Шефът на АПИ, цитиран от "Монитор", припомни, че миналата година за недобре свършена работа по разчистване на пътищата от сняг са били наложени санкции за един милиона лева.

Най-често са били санкционирани фирмите в областите Перник, Смолян и Кърджали.