Тези данни бяха изнесени от председателят на Синдиката на българските учители към КНСБ Янка Такева  на конференцията "Партньорство училище - родители - добри практики и решения", организирана от Министерството на образованието и науката.

"Колегите от Видин казват, че ако ние не сме, за да проследим ученика - дали се е нахранил, дали е на топло, дали се е прибрал, дали си е купил учебници и дали редовно се подготвя за следващия учебен ден, няма кой да погледне това дете", коментира Янка Такева трудностите на учителите, които работят с ученици, на които родителите са на работа в чужбина.

Тя добави, че "със смартфоните и по скайпа това дете си говори със своите родители, но те не знаят дали то е вкъщи, на улицата или на друго място".

Никой от нас - учителите и директорите, не може да замести майката и бащата в училище, с тези думи се обърна председателят на СБУ към учителите, училищните директори и представителите на родителските организации, участващи в конференцията.

Янка Такева постави и въпроса за нарушения баланс в комуникацията между родителите и училището. Тя попита "кой докъде и как трябва да се намесва в работата на образователната система и да определя политиките за развитието й".

Трябва да се намери баланса на доброто общуване в образованието и в основата на него да стои доверието, каза Такева.

На форума бяха представени добри практики за взаимодействие между училище, родители и ученици, за да се постигне максимално партньорство за създаване на по-добра образователна среда и за активно ангажиране в него както на училищната общност, така и на родителите.

Министърът на образованието призова: Учителите да направят родителите съюзници 

Учителите у нас - предимно жени над 50 години  >>>