80% от българските жени, които ползват интернет, търсят предимно материали, които им помагат да постигнат по-високо качество на живота си, подобряване на здравния статус, както и съвети за духовно и професионално развитие. Това сочи онлайн допитване на новия сайт, насочен към българските жени, Bwoman.bg. Той е първият у нас, който се вглежда в проблемите на дамите в зряла възраст.

Според анкетата, 67% от българските жени над 45 години се чувстват неразбрани и пренебрегвани, 93% отговарят, че са преуморени от всекидневните си задължения в работата и вкъщи. Прави впечатление, че особено висок е процентът на тези, които във възрастта 45+ се притесняват най-вече за професионалната си реализация - 82%. Повечето от тях са споделили, че с наближаването на 50-те за една жена става все по-трудно да си намери достойна работа.

Статутът, правата на българката в 21 век, нейното качество на живот, взаимоотношенията в семейството са във фокуса на материалите, които ще бъдат публикувани на сайта BWoman.bg. Проектът предвижда и разработка на youtube канал BWoman TV, както и учредяване на BWoman клуб.

Проектът BWoman (в превод "Бъди жена") e на Андриана Михайлова и Цветелина Узунова- журналисти и пиар експерти с над 20 -годишен опит.

"Обръщаме към българките, които са в своята зряла възраст. Техните интереси са много по-различни от тези на момичетата на 20 или на 30, за които има достатъчно профили на инфлуенсъри, както и медии. Нашият таргет са дамите на 45+. Една прекрасна възраст, когато жената се стреми да подобри начина си на живот, да живее много по-пълноценно, да се усъвършенства професионално и да се развива духовно. Затова BWoman е проект не само за статута и правата на жената, но и за нейното израстване. Това е място за споделяне на послания и ценен опит", казват авторките на проекта.

Те са категорични, че BWoman няма да бъде просто сайт, а обществена платформа. Екипът вече работи по теми като борбата срещу домашното насилие, детската агресия и други важни въпроси не само за семейството, но и за обществото ни. Скоро ще бъде обявена и кампания в подкрепа на българските учителки. BWoman ще организира своите последователки до 24 май да зарадват свои преподавателки, които са останали самотни и преживяват трудно с малките си пенсии. "Идеята се роди от пост в социалните мрежи на дизайнерката Надя Тодорова, която едвам разпознала на улицата своя учителка - грохнала и с износени стари обувки. Надя веднага я завела в своя магазин и я обула с топли боти. Тази случка ни докосна много, затова решихме една от първите ни инициативи да бъде посветена на възрастните ни учителки", споделиха още Михайлова и Узунова.

BWoman ще учреди и свои годишни награди не само за успели жени, но и за социално-ориентирани дейности на институции, личности и неправителствени организации. "Успехът не е пълен, ако човек не проявява съпричастност и подкрепа към нуждаещи се. Затова ще отличим хора, отдадени не само на своята кариера, но и на другите. Във времето, в което живеем, човечността е белег за израстване. От нея се нуждаят много българки, имаме и бежанки, които остават в България и трябва да бъдат подкрепени да започнат живота си от нулата. Женската солидарност е голяма сила и ние ще се опрем на нея, за да показваме не само успели жени, но и такива, които всеки ден се борят за оцеляване и имат нужда от нашата помощ", казват още двете дами- автори на проекта BWoman.

Цветелина Узунова е позната като бивша водеща на "По света и у нас" в БНТ и медиен съветник на Симеон Сакскобургготски. От 15 години е консултант по публични и медийни комуникации. До 2015г. е издавала луксозното дамско списание Business Woman Magazine, за което получава световната награда STEVIE в категория "Жени помагат на жени". Тази година ще бъде член на международното жури. Автор е на книгата "Отвъд PR-а".Андриана Михайлова е вестникар от времето, когото печатните издания задаваха обществения дневен ред. Работила е като репортер, редактор, шеф отдел в "Новинар","Поглед", "Класа", "Банкеръ", има публикации и в много другии издания. Специализирала е "Европейски стандарти в медиите" в Рим. През последните десетина години премина в отбора на ПР-те, за да "изследва вечното напрежение между журналистите и ПР-те". Консултирала е проекти в областта на културата, политиката, здравеопазването, бизнеса и обищинската администрация.

И тъй като и журналистиката, и ПР-ът са необратимо взаимнозависими, макар и без мирис на вестникарска хартия, с проекта BWoman.bg отново се връща към журналистиката. В името на едно ново вдъхновяващо начинание.

Снимка: Bwoman.bg.