Германия на 1000 кв.км площ има 32 км магистрали, Италия - 28 км, Австрия - 19 км, Словения - 14 км, Литва - 6 км.
Ако направим нашите седем магистрали ("Тракия", "Марица", "Люлин", "Струма", "Хемус", "Черно море", "София - Калотина" - бел.ред.) ще сме в средата на тази статистика, каза Плевнелиев, който представи пред експерти и посланици в МС приоритети в пътния сектор до 2020 г., предаде БТА.

Амбицията на правителството била до края на мандата да направи 288 километра магистрали. Тоест за 4 години ще направим повече километри магистрали, отколкото България е направила за 35 години по времето на социализма, каза отново Плевнелиев.

За магистралите "Струма" , "Хемус" и "Черно море" трябват 2,3 - 2,5 млрд. евро в периода 2014 - 2020 година. За този период за развитие на пътната инфраструктура на държавата ще са нужни общо 5 млрд. евро, обобщи министърът.
През 2011 г. основен приоритет ще бъде "Струма". Проектът ще консолидира европейска солидарност и европейско ноу хай и целта ни е до 2015 г. тя да бъде готова, каза Плевнелиев.

Сред приоритетите в пътния сектор ще са и строежът на мостовете над река Дунав, както и тунелът под връх Шипка. Важен е и пътят от Калотина до София и връзката му с околовръстното шосе на столицата, добави министърът.

По думите му в страната вече са регистрирани над три милиона автомобили, като от тях около 2,5 млн. са леки коли. Една от причините за лошото състояние на пътищата, е че камионите са се увеличили до 291 000, увеличил се е и транзитът.
"Камионите вече са много по-тежки и натоварват много пътната настилка. Основният поток от стоки и хора - над 60 процента - сега минава по пътищата и затова са необходими огромни средства за ремонт", коментира Росен Плевнелиев.