Г-н Копач, узрял ли е българинът да планира в посока покритие на риска и спокойствие с незадължителни застраховки, като КАСКО на автомобилите, например?
За съжаление поради различни причини – национални характеристики, финансови, икономически, социални и др. както и поради невисоката застрахователна култура, българският потребител по отношение сключването на застраховка „КАСКО” все още е далеч от средноевропейските критерии. Според едно изследване на „GENERALI” едва 5% от българските собственици на автомобили имат автокаско. Зад нас е само Сърбия – 3 %. За сравнение в Румъния и Хърватия около 20% от собствениците на автомобили имат „КАСКО”, в Чехия – 25%, а в Словения близо 50%. Ето защо възпитаването на застрахователна култура в българския потребител е едно важно задължение на родния застраховател. Неоценима помощ в тази насока играят различните видове медии, а надявам се ще получим подкрепата на държавните институции и родното образование.

Г-н Копач, наблюдава се спад в застраховки КАСКО на автомобилите. Според вас на какво се дължи този спад на застрahователния пазар?

По данни на Комисията за финансов надзор през 2012 г. премийният приход по общо застраховане, реализиран от лицензираните у нас застрахователи възлиза на 1.3 млрд. лева от които 416 650 х. лв. са приходите от застраховка „КАСКО”. Спрямо 2008 г. – най-добрата застрахователна година по показател премиен приход през 2012 г. по автокаско са релизирани в по-малко над 273 млн. лева. Спадът е очевиден, а за нашия малък и ограничен пазар тези цифри са повече от смущаващи. Причините за този спад са различни, но най важната е непрекъснатата финансово - икономическа и социална криза от която като, че ли не можем да се измъкнем. Намаляха рязко продажбите на нови автомобили, много фирми фалираха, а други изпаднаха в сериозни финансови затруднения поради което спряха или ограничиха отделяните от тях средства за автомобилни застраховки. Всичко това наред с ограниченият бюджет на масовия потребител се отрази сериозно върху полицата „КАСКО”. Все пак през 2012 г. спрямо 2011 г. се реализира ръст, който макар и не голям ни прави оптимисти за положителното развитие на българския застрахователен пазар и на застраховка „КАСКО” в частност.

По какво се различава застраховка КАСКО за нов автомобил от тази за стар автомобил?

      Основните разлики са в две посоки – при аквизиция и при ликвидация.
      При аквизиция/сключването/ на полица „КАСКО” при почти всички застрахователи с нарастването на възрастта на автомобила Тарифата расте т.е. колкото по стар е автомобилът, толкова по-високо е тарифното число, но пък премията /сумата/ която ще платите в сравнение с тази за нов автомобил е по-ниска.
     За това пък заплащайки по-висока премия за нов автомобил при ликвидация на претенция в ЗАД „ВИКТОРИЯ”, Вие получавате много повече опции от които да избирате, а именно:
  • Възстановяване на автомобила в официален сервиз;
  • Възстановяване на автомобила в сервиз по Ваш избор;
  • Възстановяване на автомобила в доверен сервиз;
  • Експертна оценка и др.
Докато при по стар автомобил например над 10г., при ликвидация на претенция Вие получавате право на избор само между доверен сервиз и експертна оценка.

Нужни ли са иновации в застрахователния бранш и бихте ли споделили Вашия опит в ЗАД “ВИКТОРИЯ”

Иновациите са необходими във всяка сфера, във всеки бранш. При нас в ЗАД „ВИКТОРИЯ” те дават възможност да разширим спектъра и да подобрим качеството на предлаганите от нас застрахователни продукти и услуги. Да бъдем още по-близко до нашите клиенти и техните потребности. Ето защо ние разработихме и предлагаме на нашите многобройни клиенти една иновативна за нашия пазар услуга „МОБИЛЕН ЗАСТРАХОВАТЕЛ”. Ако желаете да спестите време и пари просто направете безплатна заявка в сайта на ЗАД „ВИКТОРИЯ” и ние ще Ви посетим в удобен за Вас ден и час, на място в дома, офиса или търговския Ви обект, ще Ви обясним всичко което Ви интересува, ще ви предложим ако желаете над 80 застрахователни продукта, като Ви издадем полицата на място.
  • За нашите клиенти ние предлагаме още и следните иновативни услуги: Напомняне за падеж на поредна вноска чрез SMS;
  • Уведомяване за изплатено застрахователно обезщетение чрез SMS;
  • Проверка за движение на щетата в сайта на дружеството;
  • Плащане на поредна вноска чрез сайта;
  • Сключване на застраховки он лайн.
ЗАД „ВИКТОРИЯ” е „Приятелят до теб”. За повече информация посетете сайта ни: www.victoria-insbg.com, фен страницата ни във фейсбук: www.facebook.com/ZADVICTORIA или се обадете на тел. 0700 19 577.